handdator

Visa fullständig version : Vad tror ni jag har kvar att gå ner?


daniieleriksson
2013-04-16, 16:58
Har så svårt att bestämma själv.Har deffat hela sen i januari och börjar tröttna ur på de riktigt mycket. Vill helst börja bygga muskler och börja se resultat på den biten, men frågan är om vad tycker ni om det?! ska jag deffa mycket mer eller börja bygga nu?. Har haft ett mål att ligga på 15%BF Tror ni jag ligger långt i från?

tacksam för svar :)

Lehjonidas
2013-04-16, 17:10
Jag tycker att du har ganska många kilo kvar till att bli "rippad". Hade jag varit i dina kalsonger hade jag nog lagt mig på ett nätt och lagom överskott på 0.1-500 kalorier om dagen tills du fått lite mer massa. För det första behöver du nog göra en deff sedan i vilket fall, och då är det roligare om det är lite mer muckler kvar när du är färdig.
För det andra, finns det få motivationsboostar som rejält med energi i kroppen till passen efter några rejäla mål mat.

Sedan efter det hade jag försökt ligga på balans /nätt överskott tills det känns lite väl om magen och sedan balans/nätt underskott till jag är nöjd igen.

Kontenta; jag tycker helt klart att du ska köra på och bygga upp dig lite mer, framför allt för motivationens skull!

Lycka till:)

Edit: Tror att du ligger på 25-30%bf för tillfället. Oftast har man fler kilon kvar än vad man tror. Tråkigt men sant.