handdator

Visa fullständig version : Sånna härade för att fästa vikter vid fötterna


tlk
2013-04-14, 17:35
Så jag behöver ju mäta progression. Det är viktigt. Så nu behöver jag köpa mig sånna härade grejer för att fästa vikter vid fötterna . Typ manchetter för benen. Kan inte för mitt liv komma på vad jag ska googla på i någon av gymbutikerna. Vad heter den här produkten som jag söker?

nelanak
2013-04-14, 19:07
köp en viktväst?

tlk
2013-04-14, 19:10
köp en viktväst?

En viktväst hjälper mig alldeles säkert att fästa vikter vid fötterna... :confused:

Nån liten kedja eller ngt för att spänna fast nån viktskiva låter helt opti. Har försökt hålla hantel mellan fötterna men gick sådär.

Vunnis
2013-04-14, 19:25
Är det viktmanschetter du vill ha så fall vore det en tanke att googla efter viktmanschetter tycker jag. :o

tlk
2013-04-14, 19:32
Är det viktmanschetter du vill ha så fall vore det en tanke att googla efter viktmanschetter tycker jag. :o

Ahaa.. gurglade på vristmanschetter. Sen på vrist.. gav mest bondage-utrustning.

Viktmanschetter ger mig tyvärr just nu bara något som ser ut som säckar att fästa runt vristen. Verkar svårt att öka vikten progressivt på dessa. Men tack för tipset, skall forska vidare på detta spår.

tlk
2013-04-14, 19:34
Nej men nu fick jag tips från annat håll att det finns några finurliga grejer man fäster runt vristen där man kan hooka på karbinhake från CCn på np. Två sånna, en på var ben, och två karbinhakar som jag fäster ihop mellan, å så hänga på en viktplatta på dem då. Blir ju dretnajs!

Rakanichy
2013-04-14, 19:48
Köp viktbälte?

tlk
2013-04-14, 19:51
Köp viktbälte?

Se gärna min tidigare kommentar rörande viktväst. *gah!*


Hur som helst var jag iväg på gymmet precis och provade utrustningen som fanns där och det fungerar ypperligt.

</tråd>

alden
2013-04-15, 15:00
Nu vet jag att du har rett ut problemen men får man fråga vad du ska ha en vikt vid fötterna för?