handdator

Visa fullständig version : onyttigt 1 dag i veckan under deff


tWistish
2013-04-13, 17:34
Tjena

blev riktigt sugen på coca cola nu under lördagskvällen, då alla kompisar ska ut och supa så tänkte jag stanna hemma och vara duktig istället;)


Hur dåligt är det att t.e.x dricka 2 burkar cola varje lördag, men alla andra dagar följa deffen strikt: ) ?

kan det t.o.m vara bra att att få i sig lite sött 1 gång i veckan :) ?

hurril
2013-04-13, 17:36
Två burkar cola sabbar inte din deff men varför inte light-variant isf?

hidden
2013-04-13, 17:36
Varför kör du inte pepsi max? Coca-cola light är ju inte särskilt populärt, men pepsi max är genuint asgod enligt de flesta jag träffat på. Även enligt mig. Du får det goda från läsk + du slipper kalorier. Själv tycker jag det fungerar bäst med ett glas i samband med måltid.

begt
2013-04-13, 17:37
Det handlar om kalorier. Om du kan undvika att svulla så är 2x33 cl bara 264 kcal (antar 40 kcal/dl). Dvs. att om du inte äter chips eller annat till så gör det minimal skillnad.

Jag föredrar lightläsk med mycket is i under diet.

tWistish
2013-04-13, 17:52
Okej tack för svaren:)

Kommer inte käka chips och sånt till kan jag tillägga, vill bara ha nått att smutta på medans man gejmar så att säga

Tack för snabba svar grabbar! <3 kolozzeum

Grotesk
2013-04-13, 20:02
Jag vill också rekommendera kalorifritt, dock Coca Cola Zero då den smakar hästköttbättre än Pepsi Max! Då kan du ju gejma och dricka läskeblask med gott samvete. :)

begt
2013-04-14, 09:48
Jag vill också rekommendera kalorifritt, dock Coca Cola Zero då den smakar hästköttbättre än Pepsi Max! Då kan du ju gejma och dricka läskeblask med gott samvete. :)

Ja, Coca Cola zero är långt bättre än Pepsi max som är lite blaskigare i smaken. Zero har bättre sting.

Sämst är ändå ICAs Cola light :D Köpte några 1,5 liters för 5 kr/st under påsken. Smakade nästan ingenting, men billig form av kolsyrat vatten dock.

JakeShaft
2013-04-14, 23:10
För ett par år sedan var det väl populärt med en ätardag i veckan under deff. Man lyckades väl deffa bra då med. Förmodligen inte optimalt men kan inte se hur slarv en dag i veckan skulle förstöra hela deffen.

Fonziie
2013-04-14, 23:16
Jag har börjat med en ätardag varje söndag och tycker inte deffen blir lidande av det, tvärtom!
Blir mer motiverande att ha en dag i veckan att se fram emot när man äter all tråkig deffmat. Om man hade satsat att hamna på riktigt låg % i tävlingssyfte eller nått hade jag dock skippat det. Men när man hobbydeffar så känns det mer än okej. *popcorn*

http://distilleryimage3.s3.amazonaws.com/74981244a54f11e2802a22000a9f3c9c_7.jpg
Såhär brukar min söndag se ut, 3100kcal.

Fuark
2013-04-14, 23:32
fonzie, det var ju inte så blodigt :D 3100kcal.

min syn på en ätardag är så mycket brutalare

Fonziie
2013-04-14, 23:34
fonzie, det var ju inte så blodigt :D 3100kcal.

min syn på en ätardag är så mycket brutalare

Haha jag hamnade egentligen på minst 4.. Blev fika,chips och godis också, men mitt ätarschema SKA se ut sådär iallafall ;)

Mrholmiz
2013-04-15, 06:58
2 veckor in på min deff kom polaren upp och bjöd på en feting.
Blev en riktig ätardag :(
Dagen slutade med
1.5 dl havregrynsgröt, 8 dl minimjöl, 2 whey 80 shakes, 3 proteinbar, 400gram ostkaka, kyckling pizza med bacon, cirka 200gram lösgodis, 3 dammsugare,
halvpåse popcorn, bulgursallad med lax, 1 magnum creme brullee, 3 kanelsnäckor.
Skippade ialf öl och läsk :p
Så att 2 steg fram blev 3 steg bak känns det som just nu.

Knatcharn
2013-04-15, 12:10
1. Så länge man räknar med det så funkar det att fuska ibland.
2. Jag rekommenderar att pröva dig fram med light-läsk. Det är stor skillnad på Pepsi Max, Cola Zero och Cola Light. Vissa gillar Fanta Zero och Sprite Zero men personligen tycker jag att de är lite för sötsliskiga. Påskmust Light var riktigt gott! :)

coloz
2013-04-15, 18:49
2 veckor in på min deff kom polaren upp och bjöd på en feting.
Blev en riktig ätardag :(
Dagen slutade med
1.5 dl havregrynsgröt, 8 dl minimjöl, 2 whey 80 shakes, 3 proteinbar, 400gram ostkaka, kyckling pizza med bacon, cirka 200gram lösgodis, 3 dammsugare,
halvpåse popcorn, bulgursallad med lax, 1 magnum creme brullee, 3 kanelsnäckor.
Skippade ialf öl och läsk :p
Så att 2 steg fram blev 3 steg bak känns det som just nu.

haha standard att inte kunna kontrollera sig när man har rökt, gäller o spara kalorierna tills efter man rökt :D

vicarious
2013-04-16, 07:58
Det enda som egentligen händer när du fuskar är att du drar ut på deffen. Det är ingenting som förstörs.

Har du en ätardag där du äter några extra tusen kcal så får du räkna med att det tar längre tid att nå din målvikt/form.

Så länge man inte har jättebråttom dit man ska tycker jag ätardagar/fuskdagar kan vara ett trevligt inslag. Dock tycker jag att det känns bättre att ha balanserade ätardagar. Att gå helt loco och äta flera tusen kcal över sitt energibehov brukar enligt min erfarenhet aldrig kännas särskilt bra i efterhand. Lagom är bäst :D