handdator

Visa fullständig version : Frågor ang. Deff & Kosttillskott [Hjälp uppskattas]


Blackpearl
2013-04-13, 12:53
Nu har tiden kommit och jag har bestämt mig för att börja deffa. Men problemet är att jag inte har någon kunskap när det kommer till att deffa, t ex. kosten, sets/reps, vilka kosttillskott som rekommenderas osv.

Lite info:
- För nuläget väger jag 90kilo
- 196 centimeter lång
- Tränar 4 gånger i veckan (kommer även börja med promenader nu under deffen)
- Gymmet jag tränar på har en stor simhall och en bastu

Jag kommer antagligen att börja jogga två till tre gånger i veckan eftersom att det är väldigt bra fettförbränningsmetod.

Mina mål:
- Väga ungefär 84 kilo till sommaren (Juni)
- Bränna bort så mycket överhudsfett så att magrutorna börjar visa sig
- Ha en bra och fin form till sommaren

Min fråga till er:
Skulle någon kanske kunna slänga ihop ett schysst kostschema till mig och kanske även lite tips på kosttillskott som hjälper till att förbränna bort överhudsfettet och ge en schysst form till sommaren!

vicarious
2013-04-13, 13:27
Jag kommer antagligen att börja jogga två till tre gånger i veckan eftersom att det är väldigt bra fettförbränningsmetod.

Nja. Du blandar nog ihop fettförbränning och energiförbrukning.

Att jogga så du förbrukar 300 kcal ger inte större viktnedgång än att få i dig 300 kcal mindre från kosten.


Min fråga till er:
Skulle någon kanske kunna slänga ihop ett schysst kostschema till mig och kanske även lite tips på kosttillskott som hjälper till att förbränna bort överhudsfettet och ge en schysst form till sommaren!


Jag tror ingen här orkar sätta upp ett komplett kostschema gratis. Mitt tips är att du skriver ned sånt du gillar att äta och skapar ett schema utifrån det. Det du behöver tänka på är att:

1. Du måste åstadkomma ett kaloriunderskott. Din kost måste totalt ge dig färre kalorier än din kropp förbrukar varje dag. Då tvingas kroppen ta av reserverna (ditt kroppsfett) och du går ned i vikt.
2. Högt proteinintag. Ca 2g protein per kilogram kroppsvikt brukar användas som minimumnivå under deff.

Det finns inga kosttillskott som hjälper dig förbränna fett, eller öka din energiförbrukning. Inga som är lagliga iaf.