handdator

Visa fullständig version : Behöver tips på ett bra träningsschema!


Svensk
2004-02-24, 00:23
Skulle behöva tips på ett bra träningsschema. Har precis börjat träna, är 17 år och kör 4 ggr per vecka. Jag tränar tisdag, torsdag, fredag och lördag eller söndag, beroende på vilken av dessa två dagar man känner sig minst sliten. Vilka muskelgrupper tycker ni passar att kombinera? Om ni orkar kan ni även skriva vilka övningar ni kör för de olika muskelgrupperna.

Ge mig lite tips nu! :bow:

Ervin
2004-02-24, 00:34
använd sökfunktionen så får du fram bra svar. Eller så kan du koplla i olika träningsjournaler.

Svensk
2004-02-24, 00:47
Får väll göra det, en annan liten fråga. Är det bättre att köra med fria vikter än med maskiner? Själv har jag kordinations förmåga som en nyfödd apa och har lite svårt att göra kontrollerade reps med fria vikter. :confused:

Ervin
2004-02-24, 00:49
det är väl individuellt. Själv tycker jag att fria vikter är bättre. För du tränar ju balancen samtidigt och sen kan du specifiera övningen lite bättre med fria vikter. Alltså att du komemr åt nåt konstigt ställe på muskeln med fri vikt....

Svensk
2004-02-24, 11:02
Tack för hjälpen! Ska föröka börja köra mer med fria vikter.

shirunai
2004-02-24, 12:48
ja kör för gudsskull med fria vikter om du har dålig koordination, fria vikter äger, mitt schema exempelvis.

### Söndag: Bröst och Triceps ###

Bänkpress (lång vila)
Snedhantelpress

Tricepspress
Tricepspress i kabel över huvudet / frenchpress / pushdown

### Måndag: Rygg, Baksida axlar, Underarmar ###

Chins
Stångrodd/Tbar/Sittande rodd
Marklyft (lång vila)

Frammåtlutandehantelsidolyft

Wristcurl / platecurl
Omvändwristcurl
Grippers

### Tisdag: Ben + Vader

Knäböj (lång vila)
Benspark
Lårcurl

Donkey
Sittande vadpress

### Torsdag: Axlar + Shrughs Biceps
Militärpress / pressbakomnacken i smith (Lång Vila)
Sidolyft

Shrughs

Stångcurl
Hammercurl

Medusa
2004-02-24, 15:19
Istället för att använda sökfunktionen så kan du ju göra ett eget schema, jag hjälper dig gärna. :thumbup:

*Mål med träningen?
*Hur ofta vill du träna?
*Hur länge?

Vi kan ta det här i tråden, eller via pm, om du är intresserad förstås ;)