handdator

Visa fullständig version : Smulter vs Sjögren


Mapa
2013-04-12, 23:08
Freddi mot Robin, 130kg finsk sisu mot Mapa. Bänkpress mot Böj. Vem vinner?

Tävlingen helt enkelt ut på att nå sitt mål först. Freddi vill göra 600lbs raw bänkpress på tävling. Vilket motsvarar drygt 272.5kg

Jag vill göra 800lbs i raw knäböj på tävling. Det motsvarar drygt 362.5kg.


Freddis personbästa är idag 260,5kg och jag har knäböjt 340kg.. Freddi får gärna kommentera vad han tror om tidsplan osv för sitt mål, men jag anser att jag hade 5-7.5kg kanske t.o.m 10kg mersmak i min böj. Så vi har ungefär lika långt till målen, iaf procentuellt.

Freddis bänk
fTvYFQH8IYY

Min böj
p7Z_no5YGjw

Så vem tror ni vinner? Diskuera gärna, poll kommer. Ni får också gärna ge förslag på vad priset ska vara.

PureWhey
2013-04-12, 23:43
Tror stenhårt på Mr.Mapa

130kg finsk sisu
2013-04-12, 23:45
Bra att vi fick en tråd att berömam varandra. Mera sådant. :)

Jag röstade Mapa. Pga
-mapa är Tyngre
-Mapa är yngre
- Mapa har Inga barn
-Böj har större muskler involverade
- Mapa kan grinda i böj. Han kan verkligen få ut max. Jag har svårt att grinda i bänk, iofs på det där 260,5 lyckades jag grinda lite iaf. Men överlag.
- Kommer Mapa upp med sin böj är den troligtvis godkänd. Själv har jag alltid mitt skumpande röv att hålla koll på.
- Mapa är troligtvis mer motiverad

Enda som talar för mig är att jag har Hurril som tränare.

Angående tidsplan så vet jag inte. Jag tar en dag i sänder. Men trevlig tråd, och kanske man lyckas hålla kampen vid liv. Vi får posta lite uppdateringar med böj&bänk här!

hurril
2013-04-12, 23:46
Tsk tsk, do you even lift?

Latissimus Dorsi
2013-04-12, 23:52
Jag tror på herr smulter då han i grund och botten har 270 i sig bara han får bukt med hans arsle som juckar mot en imaginär vulva när han pressar :D

130kg finsk sisu
2013-04-12, 23:53
Trots mina något själv-negativa tankebanor ovan så rör jag om i grytan med denna film från dagens pass. Långt ifrån tävlingsgodkänt men väl 300,5 kondomer!

mEaFCWLg7-s

Lachrillo
2013-04-13, 00:56
Full like a kastrull <3

filmjölk
2013-04-13, 06:08
Bänkpress är ju väldans mycket coolare än knäböj, så jag håller på Smulter:) Men jag tror Mapa vinner.

bustz0rz
2013-04-13, 08:29
Tror det kan bli riktigt jämt, men jag la min röst på Smulter, av samma anledning som Latissimus Dorsi skrev.

spoon
2013-04-13, 09:14
Robin har gått fram och går fram som ett tåg. Freddi har dock fått rejäl fart på sin träning också. Böj går fortare att öka i än bänk. Det känns dock som att Freddi nästan har den vikten i kroppen om absolut allt skulle stämma. Lägger min röst på Freddi.

pwnyou
2013-04-13, 09:52
Häftigt att det är så stor skillnad mellan tävlingsgodkända och rövlyft. Den procentuella skillnaden är väl inte större, men eftersom Freddi kör med så tunga vikter så känns skillnaden enorm. 30-40kg liksom.

Fredriiik
2013-04-13, 10:13
Ni har nästan samma vikt att "hämta igen" i ere övningar. Han är 100kg under din så procentuellt ere inte så lika :P

Du kommer lätt vinna. Känns som det är lättare att avancera i böj på dina vikter än vad det är på världsrekord i bänk.

Men kul om ni kan peppa varandra med denna tråd!

Mapa
2013-04-13, 12:45
Ingen som har ett förslag på pris?

svenbanan
2013-04-13, 12:51
Kul tråd!
Jag röstade på sisu eftersom jag började asgarva åt 300,5 tröjan i videon.

Men egentligen tror jag det blir typ oavgjort...

filmjölk
2013-04-13, 12:53
Ingen som har ett förslag på pris?

istället för pris kan det utdömas straff. Förloraren tvingas delta i ett ledarlett pass jazzaerobics och filma spektaklet.

mycketbrännvin
2013-04-13, 12:57
Ingen som har ett förslag på pris?

en natt med mig.......

Latissimus Dorsi
2013-04-13, 12:57
istället för pris kan det utdömas straff. Förloraren tvingas delta i ett ledarlett pass jazzaerobics och filma spektaklet.

helvete kan inte sluta skratta :laugh::laugh::laugh:

alden
2013-04-13, 13:04
Ingen som har ett förslag på pris?

Hembakta proteinmuffins?

bustz0rz
2013-04-13, 13:50
Tycker också ett straff låter roligare än ett pris :D Den av er som förlorar måste ställa upp i en AF-tävling!

Rikard Jansson
2013-04-13, 13:52
Vinnaren (eller förloraren) måste/får åka till den andra och träna :D Samt att det måste vara ett episkt pass som spelas in.

130kg finsk sisu
2013-04-13, 14:43
Vinnaren (eller förloraren) måste/får åka till den andra och träna :D Samt att det måste vara ett episkt pass som spelas in.

låter vettigt det där. mapa?

130kg finsk sisu
2013-04-13, 14:48
men straff är bra med...

Lillgrabben
2013-04-13, 15:28
men straff är bra med...

Förloraren måste springa Lidingöloppet i sommar. Det borde vara en skaplig morot att inte hamna sist i utmaningen! :d

hurril
2013-04-13, 15:30
Förloraren måste springa Lidingöloppet i sommar. Det borde vara en skaplig morot att inte hamna sist i utmaningen! :d

Jag har lite på känn att Robin nog skulle klara av det sjukt nog. Vilket är tur eftersom jag röstade på att Smulter vinner utmaningen :D

Mapa
2013-04-13, 17:41
låter vettigt det där. mapa?

Helt klart!! Vi kör på det


Sent from my iPhone using Tapatalk

Morty
2013-04-13, 17:54
Trots mina något själv-negativa tankebanor ovan så rör jag om i grytan med denna film från dagens pass. Långt ifrån tävlingsgodkänt men väl 300,5 kondomer!

mEaFCWLg7-s

Extreemt praaa :hbang:

Wormzie
2013-04-13, 18:47
Jag håller på smulter då bänken är mig närmre hjärtat än böj:) kör hårt båda två!!

130kg finsk sisu
2013-04-14, 19:28
Angående spekulationerna här att jag skulle ha ca.270kg redan nu så ställer jag mig tveksam till.
Jag har en "lätt" röv som lätt lever sitt egna liv igenom hela pressen. Och detta av en orsak, dvs jag gör det för att kompensera någon svaghet.
Gissningsvis är det att jag har en god rörlighet i korsryggen men desto sämre i bröstryggen. Detta leder till att jag gärna kompenserar med rövskump. Jag har även i förhållande till bänkstyrkan svaga axlar, även detta gör att jag gärna skumpar arslet för att styra stången rätt.

Mapa
2013-04-14, 19:53
Det här kan bli intressant. Röstningen är jämn också vilket är roligt. Jag kan av princip inte tro eller rösta på annat än mig själv. Efter VM och SM i sommar kommer jag ha en LÅNG uppbyggnadsperiod som kommer vara resten av året. Och sen är målet att göra 800lbs under första halvåret 2014.. Når Freddi målet innan det kan jag inte göra annat än åka till Malax

130kg finsk sisu
2013-04-14, 20:38
Välkommen till Malax!

Jag tror även jag att det är 2014 jag gör big 600 om jag gör det...

Mapa
2013-04-14, 20:49
ta inte ut något i förskott! :D eventuellt har vi lagfinal i december. Då kommer det lastas!!

130kg finsk sisu
2013-04-14, 21:09
I slutet av november i år har man en traditionell mindre tävling här i Vasa. Men det är nog lite för mycket att tro på +12kg på 6-7 månader.

zeusden1
2013-04-14, 21:23
Extremt grymma prestationer! Oavsett vem som når sitt mål först är båda i den absoluta världsklassen!

Men denna tråd? Känns som ni eftersöker ryggdunkande ā la fjortislunartjejer? Ni är extremt grymma och skulle fått lika om inte mer uppmärksamhet i allmänt.

Som sagt, all cred till er!

130kg finsk sisu
2013-04-14, 21:34
Ryggdunk vet jag inte och allra minst fjortistjejer. :)
Men visst man skulle inte skriva på kolo överhuvudtaget om man inte vill ha respons för sin träning.

Tråden mest för att motivera mig ännu mer att trycka ur mig de sista grammen/kilona som finns i denna kropp (life time drugfree). 272,5 i en regelrätt bänkpress i IPF och raw är för mig en fruktandsvärt bra prestation, betvivlar att jag lyckas nå det men tråden kan gör 0,5kg och det är mycket i det stora hela.
Sedan är MAPA en mycket speciell talang och även han tycks använda internet som en del i sin träning och motivation. Inget fel med det...
Var istället glad att det finns de som är offentliga med sin träning. Finns allt för många elitlyftare som låser i sig i gymmen och visar endast sig på tävlingar. Gott så, men alla är vi olika.
För mig är internet ett sätt att motivera mig att träna. Jag är för bövelen (nästan) världens bästa drogfria bänkare, jag kommer knappast vara det under många år. Jag vore dum om jag endast satt hemma i gymmet och runkade upp en balle till det. Jag delar gärna med mig och tar respons. Om 10 år kommer jag vara en fotbollsfarsa i raden, då är det andra som skall få uppmärksamhet.

Latissimus Dorsi
2013-04-14, 21:36
Ryggdunk vet jag inte och allra minst fjortistjejer. :)
Men visst man skulle inte skriva på kolo överhuvudtaget om man inte vill ha respons för sin träning.

Tråden mest för att motivera mig ännu mer att trycka ur mig de sista grammen/kilona som finns i denna kropp (life time drugfree). 272,5 i en regelrätt bänkpress i IPF och raw är för mig en fruktandsvärt bra prestation, betvivlar att jag lyckas nå det men tråden kan gör 0,5kg och det är mycket i det stora hela.
Sedan är MAPA en mycket speciell talang och även han tycks använda internet som en del i sin träning och motivation. Inget fel med det...
Var istället glad att det finns de som är offentliga med sin träning. Finns allt för många elitlyftare som låser i sig i gymmen och visar endast sig på tävlingar. Gott så, men alla är vi olika.
För mig är internet ett sätt att motivera mig att träna. Jag är för bövelen (nästan) världens bästa drogfria bänkare, jag kommer knappast vara det under många år. Jag vore dum om jag endast satt hemma i gymmet och runkade upp en balle till det. Jag delar gärna med mig och tar respons. Om 10 år kommer jag vara en fotbollsfarsa i raden, då är det andra som skall få uppmärksamhet.

*hug**hug**hug* stor cred till dig Freddi, allt du skriver är verkligen kul läsning fortsätt med det. Du är sinnesjukt bra!

hurril
2013-04-14, 21:41
Extremt grymma prestationer! Oavsett vem som når sitt mål först är båda i den absoluta världsklassen!

Men denna tråd? Känns som ni eftersöker ryggdunkande ā la fjortislunartjejer? Ni är extremt grymma och skulle fått lika om inte mer uppmärksamhet i allmänt.

Som sagt, all cred till er!

Vad är felet med att dunka rygg på någon man tycker är duktig?

rooz
2013-04-15, 05:50
Extremt grymma prestationer! Oavsett vem som når sitt mål först är båda i den absoluta världsklassen!

Men denna tråd? Känns som ni eftersöker ryggdunkande ā la fjortislunartjejer? Ni är extremt grymma och skulle fått lika om inte mer uppmärksamhet i allmänt.

Som sagt, all cred till er!

Sa han som la upp en egen bildtråd där han bara lägger upp bilder på sig själv*popcorn*


OnT: Jag bettar på Sisu!

Onigiri
2013-04-15, 09:17
Kärvt.

Finnen har tränat typ lika länge som Robban levt? Robban är ung och frisk med en bastant kroppsvikt. Finnen har haft sin peak och Robban peakar just nu.

Trots sin fräscha ungdom vs. veteran (från 40?) Så är unga starka men ändå "för unga" för att klå en inbiten veteran som bänkade redan från när man egentligen skulle vara ute och leka på gården med granngrabbarna. Sitter liksom djupt i ryggmärgen.

Finnen är finne, finnar har en förbannad envishet och vrånghet att vinna så att det nästan blir dumt ibland. Jag tror på sisu pga detta.

Fast förstås. Är det en lek-tävling eller är det döds-allvar? Finnar är alltid bäst om det är riktigt fullskaligt tävlings-krig.

Med reservation för att jag egentligen inte vet någonting om någon.

Rikard Jansson
2013-04-15, 09:19
130 kg finsk sisu är väl inte mer än typ 3-4 år äldre än mapa? :D

andeem
2013-04-15, 09:47
Med reservation för att jag egentligen inte vet någonting om någon.:d

BlötSnö
2013-04-15, 10:35
Den här tråden kan ju bli lite rolig att följa.
Jag lägger min röst på herr Mapa p.ga. hans vackra skägg och min förkärlek till böj...

zeusden1
2013-04-15, 10:44
Vad är felet med att dunka rygg på någon man tycker är duktig?

Inget fel alls. Som jag skrev tycker jag att tråden i stället borde placerats i allmänt, alternativt tävlande/aktiva. Det känns som att underlaget för styrketräningsbaserad diskussion blir tämligen begränsat när 99% av medlemmarna inte är i närheten av innehållet i denna tråd. Bl.a. därför passar ryggdunket mindre bra här.

Jag ryggdunkande också ju. Sen förstår jag att det jag skriver kan missförstås men har jag framfört var jag står i frågan klart och tydligt, är missförståenden inte längre mitt problem.



Sa han som la upp en egen bildtråd där han bara lägger upp bilder på sig själv*popcorn*


OnT: Jag bettar på Sisu!

Japp! I rätt underforum! :)

För att inte blir alldeles för OT, tror jag mer på mapa;
Lyftet såg enkelt ut.

gunhamn
2013-04-15, 10:44
Detta är en sån sjukt jämn och episk kamp, kommer bli grymt att följa.

Var tvungen att rösta på Robin iom att det är en bror från en annan mor =)

Har ingen aning om vem som kommer först, men det är helt sjuka vikter :D

AronP
2013-04-15, 11:04
Robins karriär håller bara på att starta och det finns mycket vikt mer att lyfta hos honom. Freddi har kommit så långt och ligger mest att småjusterar saker, varje kilo extra på stången är en stor förändring. Det blir en lätt seger av Robin.

130kg finsk sisu
2013-04-15, 11:30
Kärvt.

Finnen har tränat typ lika länge som Robban levt? Robban är ung och frisk med en bastant kroppsvikt. Finnen har haft sin peak och Robban peakar just nu.

Trots sin fräscha ungdom vs. veteran (från 40?) Så är unga starka men ändå "för unga" för att klå en inbiten veteran som bänkade redan från när man egentligen skulle vara ute och leka på gården med granngrabbarna. Sitter liksom djupt i ryggmärgen.

Finnen är finne, finnar har en förbannad envishet och vrånghet att vinna så att det nästan blir dumt ibland. Jag tror på sisu pga detta.

Fast förstås. Är det en lek-tävling eller är det döds-allvar? Finnar är alltid bäst om det är riktigt fullskaligt tävlings-krig.

Med reservation för att jag egentligen inte vet någonting om någon.
Är det nu man skall bli knäckt då man fortfarande är 29 år? :)
Jag ser tydligen gammal ut.
Träningsår har jag 15 år bakom mig. Eller 14. Tränade ytterst sporadiskt under militärtiden 2003.
Robins karriär håller bara på att starta och det finns mycket vikt mer att lyfta hos honom. Freddi har kommit så långt och ligger mest att småjusterar saker, varje kilo extra på stången är en stor förändring. Det blir en lätt seger av Robin.
Här finner man ganska långt sanningen, även om jag tror att jag kan utvecklas lite här och var ännu.
Lägg till våra olika familjesituationer.

Hur många träningsår har Mapa bakom sig?

Mapa
2013-04-15, 15:24
En episk kamp med episka vikter!!

Gällande min bakgrund så började jag spela hockey vid 7 års ålder. Började styrketräna sporadiskt när jag va 12, då var det helt utan schema och mer vilka maskiner jag tyckte såg roliga ut, mest benpress, olika benmaskiner, hyperextensions och studsbänkar då och då, men mest ben som sagt. Vid 18 blev jag vad jag skulle kalla seriös motionär och vid 20 började jag med styrkelyft. Idag är jag 25. I maj har jag tävlat i fem år. Min första tävling för snart fem år sedan så gjorde jag 185 i böj. 140 bänk och 262.5kg i marklyft, även då raw.

Mapa
2013-04-15, 15:41
Så här såg mina böjar ut för fem år sedan. Mighty 185kg!!
AXaxdbPuRPM

arthax
2013-04-15, 16:08
Robin det är så otroligt inspirerande att se din resa! Du är obegripligt stark och till synes otroligt ödmjuk, fortsätt på det inslagna spåret! :)

MackeJuve
2013-04-15, 20:56
Robin det är så otroligt inspirerande att se din resa! Du är obegripligt stark och till synes otroligt ödmjuk, fortsätt på det inslagna spåret! :)

+1. Kul tråd. Röstade på Sisu dock, favoritjournalen(bänk är ju ändå... bänk) precis för Mapas.

Mapa
2013-04-15, 21:09
Helt otroligt att jag leder röstningen!! Det trodde jag verkligen inte. Det här ska bli så kul :D Tråden måste hållas igång. Alla vet säkert inte det, men jag har haft en skada i vaden som hindrat mig från böj och mark. Men nu är jag på väg tillbaka. Höjer en platta per pass tills jag är uppe på typ 260 igen. Idag var det 180kg 3x3. Snart blir det vikter igen!!!!
tfxrLC_5zJY

spoonchest
2013-04-15, 22:25
istället för pris kan det utdömas straff. Förloraren tvingas delta i ett ledarlett pass jazzaerobics och filma spektaklet.

Kan man rösta för det här förslaget på nåt vis?

130kg finsk sisu
2013-04-17, 15:46
Har denna vecka klivit på programmet "B6000" skrivet av Överste Hurril. Målet är att iaf närma mig 600lbs i månadsskiftet nov-dec på en lokal IPF-tävling i Vasa.
Själv vet jag bara 1 vecka i taget. Om Översten själv vill får han berätta mer om detta.

Med detta inlägg så visar jag att jag är med i kampen mot supertalangen Mapa!!!

Mapa
2013-04-22, 21:28
Skadan verkar vara läkt och styrkan smyger tillbaka. Idag körde jag lite lätt på 250kg utan bälte
T-U96BCwbn0

Rikard Jansson
2013-04-22, 21:28
Men vad fan. Har ingen vunnit än? :O

Andreas Guiance
2013-04-23, 09:38
Kan man rösta på båda?*jorgen*

130kg finsk sisu
2013-04-26, 11:15
På basis av gårdagens lyft på 245kg så är jag på G. Ligger i grundträning och hade tränat bänkpress,rodd,armpressar m.m dagen före.

5MCQ_1GvScs

Mapa
2013-04-26, 13:40
Känns som jag slår ur underläge :D Vet inte riktigt när DM är, men september/oktober tror jag. Ska prioritera böjen efter vm och sm. Det är väl enda chansen jag har.

MackeJuve
2013-04-26, 13:43
På basis av gårdagens lyft på 245kg så är jag på G. Ligger i grundträning och hade tränat bänkpress,rodd,armpressar m.m dagen före.

5MCQ_1GvScs

haha så jävla kungligt att bara glida förbi ett gym, ta ett gymrekord hur lätt som helst, avsluta med ett "vittu!" och glida vidare :)

Mapa
2013-05-01, 20:08
Från i måndags! Första passet med bälte och 300 va papper!!! Nu ökar vi igen!!!
pDeCfZrSBrc

spoon
2013-05-01, 20:16
haha så jävla kungligt att bara glida förbi ett gym, ta ett gymrekord hur lätt som helst, avsluta med ett "vittu!" och glida vidare :)

+1

Galna vikter av båda herrarna.

rooz
2013-05-02, 09:54
Haha, episkt som vanligt av Sisu:d

*BRÖÖÖÖP, Vittu*

andeem
2014-05-28, 14:53
Man får inte glömma den här duellen.

PureWhey
2014-05-28, 15:21
Haha :)

Skickat ifrån böjracket

Damien Thorne
2014-05-28, 15:45
Jag tror det är lättare att öka 10-20kg i böj än 10kg i bänk eftersom det är större muskler inblandade.

Måste tyvärr rösta på böjen men jag hoppas bänken vinner eftersom bänkpress är meningen med livet :D

Jag tror dessutom att jag tog 100kg i bänk före Smulter ;)

Smulter. När började du träna och när tog du 100kg i bänkpress?

Edit. Missade att det var en gammal tråd. Hur har det gått? Hur ligger dom till?

PureWhey
2014-05-28, 15:54
Smulter rog väl >100 första gången han bänkade..

Skickat ifrån böjracket

Andreas Guiance
2014-05-28, 16:19
Smulter rog väl >100 första gången han bänkade..

Skickat ifrån böjracket

110 när han testade första gången som 14-åring vill jag minnas. Slår man det är man onekligen en talang:)

PureWhey
2014-05-28, 16:23
110 när han testade första gången som 14-åring vill jag minnas. Slår man det är man onekligen en talang:)

Ja så var det va? Lyssnade på avsnittet för ett par dagarsedan. ( 2a gången :D)

Skickat ifrån böjracket

Rikard Jansson
2014-05-28, 16:24
110 när han testade första gången som 14-åring vill jag minnas. Slår man det är man onekligen en talang:)

Samma som en vän till mig som var väldigt välkänd förr för att han var så stark då. Bortslösad talang mao :D

PureWhey
2014-05-28, 16:36
Tror jag tog 40kg... :D

Landström
2014-05-28, 16:45
Smulter rog väl >100 första gången han bänkade..

Skickat ifrån böjracket

110 när han testade första gången som 14-åring vill jag minnas. Slår man det är man onekligen en talang:)

En utveckling på 150 kg då..? Ungefär vad jag hade ;)

PureWhey
2014-05-28, 16:46
En utveckling på 150 kg då..? Ungefär vad jag hade ;)

Så jag måste upp till 190, hmm.

svenbanan
2014-05-28, 16:52
Hur är statusen på tävlingen då? Nån som lyft nåt gristungt?

Damien Thorne
2014-05-28, 16:59
Då var det som jag trodde. ;)

Smulter var 14år -97.
Jag tog 100kg 3år före det.

Så en gång i tiden var jag starkare än Lille Freddi :D

PureWhey
2014-05-28, 17:03
Då var det som jag trodde. ;)

Smulter var 14år -97.
Jag tog 100kg 3år före det.

Så en gång i tiden var jag starkare än Lille Freddi :D

Hahahaha :D

andeem
2014-05-28, 17:17
Hur är statusen på tävlingen då? Nån som lyft nåt gristungt?

Smulter lyfte ganska tungt i helgen. Fast det var ju med tröja. Mapa har väl ägnat sig en hel del åt att bygga upp sig efter skador.

Men det kanske hettar till snart. Det var därför jag bumpade tråden. :)

Landström
2014-05-28, 17:20
Då var det som jag trodde. ;)

Smulter var 14år -97.
Jag tog 100kg 3år före det.

Så en gång i tiden var jag starkare än Lille Freddi :D

Första gången jag tog 100 kg var i juni 1990. Jag var då 16 år och hade ätit upp Smulter till frukost. :d

Wormzie
2014-05-28, 17:29
Med tanke på det här tror jag freddi är oerhört nära :)

OQ7fPDaF8r4

Damien Thorne
2014-05-28, 17:37
Första gången jag tog 100 kg var i juni 1990. Jag var då 16 år och hade ätit upp Smulter till frukost. :d

Haha.
Då var du också starkare än Lille Freddi 7år :D

(Jag var också 16år 1990)

Ape3
2014-05-28, 17:57
Lördagen den 24 maj råkade Freddi skicka upp 400kg. WR.

BEhdVspG0uk

Damien Thorne
2014-05-28, 18:22
270 raw och 400 med tröja det är respekt.

Mapa
2014-05-28, 18:37
Eftersom jag skadade mig i november rejält så ligger jag låååångt efter. Har grundtränat som faen sen dess. Men lär inte komma upp i dem tänkta vikterna för än tills VM 2015

Röda Björnen
2014-05-28, 18:40
Tror jag tog 40kg... :D

Jag tror jag är ensam på forumet att första gången jag bänkade tappade jag stången (japp, bara stången) i ansiktet *flex*.

Tror det tog mig ett halvår innan jag vågade lägga på 2.5 ens på den.

ceejay
2014-05-28, 19:15
Eftersom jag skadade mig i november rejält så ligger jag låååångt efter. Har grundtränat som faen sen dess. Men lär inte komma upp i dem tänkta vikterna för än tills VM 2015

I feel ya. Att vara skadad är det värsta. Har haft problem med ländryggen sen januari och har inte kunnat träna underkroppen öht.

130kg finsk sisu
2014-05-28, 19:32
ni har missat att jag gjorde 277,5 mycket lätt för ett par veckor sedan på träning. det där 270 är gjort då jag är mycket sliten efter VM

Tobbey
2014-05-28, 19:38
Jag tror jag är ensam på forumet att första gången jag bänkade tappade jag stången (japp, bara stången) i ansiktet *flex*.

Tror det tog mig ett halvår innan jag vågade lägga på 2.5 ens på den.

Bra start :D Lite kul hur mycket vikt man lagt på den älskade och hatade stången med tiden. Nu böjer man liksom det man psykade upp sig för och verkligen maxade förra året, i flertalet sets á 10 reps utan att reflektera över det.

Wormzie
2014-05-28, 19:39
ni har missat att jag gjorde 277,5 mycket lätt för ett par veckor sedan på träning. det där 270 är gjort då jag är mycket sliten efter VM

Alldeles för bortskämd med sjuka bänkvideor på din YT! Tror mapas grundträning kommer ge ordentliga resultat på sikt, precis som freddis visar sig ha gjort!

Damien Thorne
2014-05-28, 19:51
ni har missat att jag gjorde 277,5 mycket lätt för ett par veckor sedan på träning. det där 270 är gjort då jag är mycket sliten efter VM

Skulle just klistra in det. 277.5kg luft :D

ZNPErLZuuZI

svenbanan
2014-05-29, 01:24
Respekt till SISU! :bow: Ruggigt starkt! Så tungt att det inte ens går att begripa hur tungt det måste vara. :Virro Beyond förstånd!

Surt för Mapa med skador. Vi får hoppas på en stark höst.

Mapa
2014-05-30, 14:53
det här gjorde jag i höstas.. 10x270kg. Med rätt toppning va nog 350-360+ vikter inte långt borta då, tyvärr kom jag in i en dålig period privat och jobbmässigt som sedan ledde till skadorna. Så dem vikterna får bli i år eller nästa istället. Men kapaciteten tror jag finns där.
hZYSnKbvrW4

Coffe
2014-05-31, 13:15
Lördagen den 24 maj råkade Freddi skicka upp 400kg. WR.

BEhdVspG0uk

"Råkade". Det bara hände liksom *flex*

filmjölk
2014-05-31, 13:30
det här gjorde jag i höstas.. 10x270kg. Med rätt toppning va nog 350-360+ vikter inte långt borta då, tyvärr kom jag in i en dålig period privat och jobbmässigt som sedan ledde till skadorna. Så dem vikterna får bli i år eller nästa istället. Men kapaciteten tror jag finns där.
[/YT]

Det där är enligt mig din största prestation. Det klår både 360 i rawböj och 400 i tröjbänk. Det klår det mesta faktiskt.