handdator

Visa fullständig version : Fråga ang. Diet & viktminskning


LAKE
2004-02-23, 23:17
Nån som är kunnig när det gäller deff och diet som kan kanske svara på min fråga.

Hur kan det komma sig att jag inte har gått ner någonting i vikt när jag väger mig, men när jag tittar i spegeln syns det klart att midjan blivit smalare och att jag fått en bättre definition på musklerna. Jag menar risken att jag har tappat 4 kg fett och lagt på mig 4 kg muskler finns ju inte. Är det vågen som är trasig eller spegeln som ljuger?

Dolce
2004-02-24, 01:48
Originally posted by LAKE
Nån som är kunnig när det gäller deff och diet som kan kanske svara på min fråga.

Hur kan det komma sig att jag inte har gått ner någonting i vikt när jag väger mig, men när jag tittar i spegeln syns det klart att midjan blivit smalare och att jag fått en bättre definition på musklerna. Jag menar risken att jag har tappat 4 kg fett och lagt på mig 4 kg muskler finns ju inte. Är det vågen som är trasig eller spegeln som ljuger?

Skippa vågen och mät dig istället.

King Grub
2004-02-24, 07:30
Ätit bättre och tränat hårdare, vilket ställt högre krav på återhämtning, vilket i sin tur inneburit större glykogeninlagring?

LAKE
2004-02-24, 07:41
Jo det har jag gjort, det var nån månad runt jul som jag inte tränade nånting och bara käkade glass och pizza.

King Grub, kan du inte förklara lite mer? Borde jag inte gå ner i vikt eller ska jag bara vara glad att jag ser bättre ut i spegeln utan att jag förlorar i vikt? Vad jag väger spelar ingen roll.

King Grub
2004-02-24, 07:42
Ökad glykogeninlagring ökar kroppsvikten. Lagrar du in mer kolhydrater i musklerna binder du ett par tre gram vätska tillsammans med varje gram kolhydrat. Resultat: viktökning, trots att musklerna kan se bättre ut.

Har du ingen viktklass att kvala in till och tycker att du ser bättre ut i spegeln: vad är problemet?

LAKE
2004-02-24, 07:58
Det var bara det jag ville höra ;)
Tack!