handdator

Visa fullständig version : Knäkänningar


Feelgood
2013-04-12, 20:02
Hejsan!

Lite bakgrund; Jag skadade mitt knä i slutet av september 2012, och fick operera menisken då den var av. Började träna ben igen försiktigt efter nyår, och har sen dess inte haft några känningar eller så, bara lite stel. Kört knäböjj och ja, tuffbenträning nu ett tag och jag gillar det. Nu senaste passet i lördags så körde jag knäböjj normalt och frontböjj mm. och skulle köra liggande hamscurl, så jag kände som att något sträcktes typ vid knävecket. När jag sätter mig i en ATG position så känner jag smärta vid knävecket som strålar sig lite mot knät, och allmänt seg. Några sekunder efter att jag kommit upp kan jag känna mig lite kraftlös i det utsatta benet men som försvinner ganska direkt sen. Kan även tillägga att jag känner denna smärta också då jag sitter och drar upp benet så att min häl kommer närmre glutes. Har även blåmärken som jag tror kommit i samband med detta vid vänster sida på knäet (högerknäet)

Vad kan det bero på? och jag har ben imorn, ska jag skippa o vila istället? Deffar också nu så jag vill ju inte skippa o "tappa" benutvecklingen.

Scratch89
2013-04-13, 11:49
Om du opererade knät så pass nyligen, har du troligen besvär från det fortfarande. Har du inte rehabiliterat något efter operationen?

Feelgood
2013-04-13, 19:32
Om du opererade knät så pass nyligen, har du troligen besvär från det fortfarande. Har du inte rehabiliterat något efter operationen?

Hm, besvär efter själva operationen eller att det kan va så att jag skadat mig igen?

Jo har rehabat lite, inte så mycket däremot men har inte haft problem med knät på 4 månader, det var nu efter liggande bencurl som det sträcktes typ.

Scratch89
2013-04-14, 00:03
Besvär för att du inte blivit bra efter operationen. En operation utan ordentlig rehabilitering är sämre än att inte operera.