handdator

Visa fullständig version : Markant åldersskillnad i ett par i din närhet (teoretisk fråga)


filmjölk
2013-04-12, 15:15
Inspirerad av Raschmus tråd kommer här en på samma tema, tänk dig att ditt barn, din förälder eller syskon blir tillsammans med någon av opassande ålder. tex, att din pappa blir ihop med en 17-årig gothtjej, din mamma med en 20-årig spänstig Don Juan med rutmage och moppemustasch, eller att din syster blir ihop med en 73-årig gubbe med begynnande demens etc. Jag förutsätter att de flesta är av den politiskt korrekta generella åsikten att ålder är bara en siffra.

Något du hade accepterat? respekterat? vart bekväm med? Eller tom nöjd med?

Tolkia
2013-04-12, 15:37
Vad är alternativet till att acceptera? Jag menar, försåvitt inte föräldrarna eller systern är dementa och inte kan ta hand om sig själva så lär det knappast stå i min makt att förbjuda, eller fysiskt förhindra, dem att inleda en relation ?

MathiasF
2013-04-12, 15:38
Neeej för faaeen.


Oftast struntar jag i vilket men när det gäller familjen så är det annorlunda, eftersom man givetvis vill deras bästa och kanske inte helt håller med om partnervalet.

stridis
2013-04-12, 15:39
:d*cupid*

Scratch89
2013-04-12, 15:52
Jag hade inte velat att min dotter blev ihop med någon mycket äldre, i alla fall. Resten vettesjutton om det spelar någon roll.

Latissimus Dorsi
2013-04-12, 15:53
Det är rätt stor ålderskillnad på mina föräldrar, vet inte vad jag tycker. 10-15 år.

en stor stark
2013-04-12, 16:19
Det är upp till dem. Jag hade tyckt det var äckligt, men uppenbarligen gör inte min syster/mamma/pappa det. Men klart man accepterar det.

Stefan J
2013-04-12, 16:26
Vad är alternativet till att acceptera? Jag menar, försåvitt inte föräldrarna eller systern är dementa och inte kan ta hand om sig själva så lär det knappast stå i min makt att förbjuda, eller fysiskt förhindra, dem att inleda en relation ?

Det här är enbart en fråga om mäktighet.

Jag hade förbjudit det.

en stor stark
2013-04-12, 16:29
Filmjölk: Hur skulle du känt om din dotter var tillsammans med en ateist? Och att risken var rätt stor att han skulle kunna övertala henne att bli ateist också.

Skulle du acceptera det? Gilla det? Skulle du försöka förbjuda det?

Om hon släpper sin tro så kommer hon ju åka till helvetet (eller om du inte tror det så kommer hon åtminstone inte vara kristen längre).

stridis
2013-04-12, 16:45
Vad tycker ni om en 31-åring som är tillsammans med en 44-åring?

Mental
2013-04-12, 16:48
Vad tycker ni om en 31-åring som är tillsammans med en 44-åring?

normalt

Scratch89
2013-04-12, 16:50
Vad tycker ni om en 31-åring som är tillsammans med en 44-åring?

Det är som vanligt inte pojken i filmen som skrivit brevet... :D

Gober
2013-04-12, 16:52
Vad tycker ni om en 31-åring som är tillsammans med en 44-åring?

Det är helt okej så du kan fortsätta dejta din milf.

shadowfire
2013-04-12, 17:18
Jag blir ju partisk då jag inte hade funnits i mitt nuvarande jag annars. Det var typ 27 års åldersskillnad mellan far o mor när de träffades. Aningen akward möjligen att farsgubben redan hade två barn - jämngamla med min mor, men i högre ålder spelar inte så stor roll på samma sätt. 5 års åldersskillnad när båda är runt 50 är lite annat än 5 års åldersskillnad runt 15.

stridis
2013-04-12, 17:32
Det är helt okej så du kan fortsätta dejta din milf.

Det är som vanligt inte pojken i filmen som skrivit brevet... :D

Nu råkar min pappa ha varit 13 år äldre än min mor. De var 48 respektive 35 när jag och brorsan kom till världen.Fast det var ju inte dem jag menade, hehe.

StarkaUlf
2013-04-12, 17:34
Sug på den här.
Din far träffar en thailändska och gifter sig med henne. Hon har en dotter.
Du blir tillsammans med hennes dotter och gifter er.

Ja, det har hänt en i närheten.

filmjölk
2013-04-12, 17:41
Filmjölk: Hur skulle du känt om din dotter var tillsammans med en ateist? Och att risken var rätt stor att han skulle kunna övertala henne att bli ateist också.

Skulle du acceptera det? Gilla det? Skulle du försöka förbjuda det?

Om hon släpper sin tro så kommer hon ju åka till helvetet (eller om du inte tror det så kommer hon åtminstone inte vara kristen längre).

Min dotter gick bort när hon var tre år gammal.

Men hypotetiskt, inga problem öht med en ateist även om jag är kristen själv. Jag har mycket mindre problem med det än med en väldigt kristen för att vara ärlig.

filmjölk
2013-04-12, 17:45
Vad tycker ni om en 31-åring som är tillsammans med en 44-åring?

Blir rätt surt för dig, om säg om 5 år, den dagen du kommer på att du vill bli pappa, men inte vill lämna din flickvän. Räkna med en rätt saftig medelålderkris för din del.

Jag tycker att det är helt ok, men kanske en smula själviskt av den 44-åriga tjejen i det läget.

pwnyou
2013-04-12, 18:21
Upp till cirka 15 års skillnad gör ingenting. När man däremot snackar en 70-åring med en 17-åring eller liknande så är det ett big no-no.

Carnes
2013-04-12, 18:29
Mina pappa (64) dumpade precis sin 23 åring.. Åsikter på det?


Edit; Vilka män här inne vill INTE ha en het 20-något under sig när man är en sliskig gamal gubbe? Vilka brudar här inne vill inte ha en vältränad hingst över sig när dom är torra kärringar?

stridis
2013-04-12, 18:34
Mina pappa (64) dumpade precis sin 23 åring.. Åsikter på det?

Så hon var ingen keeper, bara något att förlusta sig med tills han tröttnade?

Carnes
2013-04-12, 18:36
Så hon var ingen keeper, bara något att förlusta sig med tills han tröttnade?

Hon var med honom för pengarna, såklart. När hon inte fick leva den livsstilen hon trodde hon skulle få så kom tårarna fram.

WHITEFOLKS
2013-04-12, 18:37
Mina pappa (64) dumpade precis sin 23 åring.. Åsikter på det?


Edit; Vilka män här inne vill INTE ha en het 20-något under sig när man är en sliskig gamal gubbe? Vilka brudar här inne vill inte ha en vältränad hingst över sig när dom är torra kärringar?

Jag tror jag vill kramas med någon jag tycker om, oavsett ålder.

Carnes
2013-04-12, 18:41
Jag tror jag vill kramas med någon jag tycker om, oavsett ålder.

Du har rätt, men brudar blir rätt risiga efter 35, milfs är nice, men det är ju inget man har någon relation med.

WHITEFOLKS
2013-04-12, 18:42
Du har rätt, men brudar blir rätt risiga efter 35, milfs är nice, men det är ju inget man har någon relation med.

Risiga? Varför skulle man inte kunna ha en relation efter 35?

Carnes
2013-04-12, 18:44
Risiga? Varför skulle man inte kunna ha en relation efter 35?

Skrev lite klumpigt. Man kan absolut ha en relation med en över 35. Min poäng var att brudar blir rätt risiga efter 35. Kvinnans bästa ålder är 18-29, IMO.

Åsberg
2013-04-12, 18:45
Hur gammal är du Carnes? Om man får fråga.

Carnes
2013-04-12, 18:46
hur gammal är du carnes? Om man får fråga.

20-29

Amfksp
2013-04-12, 18:47
Givetvis har man hällre en 23-åring än en 50-åring förutsatt att man inte är känslomässigt inblandad på ngt djupare plan.
Själv har jag som 26-åring en plastfarsa som är 14 pga att min farfar gifte aig jävligt ungt, jävligt sent i livet. Ser inget konstigt i det, frivilliga beslut av vuxna individer.

Bryggan
2013-04-12, 19:53
Du har rätt, men brudar blir rätt risiga efter 35, milfs är nice, men det är ju inget man har någon relation med.
Totalt fel...Alla kvinnor blir bara bättre Efter 35 och det har jag empirisk erfarenhet av! Träffade en 40-taggare när jag var 20 år - vilken skillnad mot ens egen ålder, uj uj det var hett! Helt torsk på kvinnor i 40-området sedan dess.

Sant är dock att det blir lite svårare att hitta de jag tänder på rent visuellt men när man hittar dem, då ni...

Jockefoten
2013-04-12, 20:00
Givetvis har man hällre en 23-åring än en 50-åring förutsatt att man inte är känslomässigt inblandad på ngt djupare plan.
Själv har jag som 26-åring en plastfarsa som är 14 pga att min farfar gifte aig jävligt ungt, jävligt sent i livet. Ser inget konstigt i det, frivilliga beslut av vuxna individer.

Va?

Amfksp
2013-04-12, 20:05
Min farsa har en halvbror som är 14. Blev lite snurrigt =D

Bryggan
2013-04-12, 20:08
Min farsa har en halvbror som är 14. Blev lite snurrigt =D*Puh* Såg framför mig att du var från en sån här familj...6 fingrar på varje hand osv.
0yt9R0I3gSk

Carnes
2013-04-12, 20:14
Totalt fel...Alla kvinnor blir bara bättre Efter 35 och det har jag empirisk erfarenhet av! Träffade en 40-taggare när jag var 20 år - vilken skillnad mot ens egen ålder, uj uj det var hett! Helt torsk på kvinnor i 40-området sedan dess.

Sant är dock att det blir lite svårare att hitta de jag tänder på rent visuellt men när man hittar dem, då ni...
Har legat med 3 milfs faktiskt, 2 av dom var riktiga pumor, den 3e var ''meh''. Föredrar ungt och fräsht kött.
Edit; Det var lite skumt när man låg och mös efter akten, fick lite flashbacks till när man var liten och kröp ner i mammas säng... oh lawd :(

*Puh* Såg framför mig att du var från en sån här familj...6 fingrar på varje hand osv.
0yt9R0I3gSk
HAHA sååå bra!

jenni
2013-04-12, 20:25
jag har varit i liknande sits, dock var det jag som 17åring ihop med en man på 36år.
min mamma blev förstörd och min pappa vågade jag inte ens säga det till (de är skilda)
det gick så långt att jag flyttade hemifrån för att mor förde krig mot mig

WHITEFOLKS
2013-04-12, 20:28
Hur gick det i slutändan då?

Lellan
2013-04-12, 20:35
Orka bry sig, härligt när folk är lyckliga. Dock trist om man tycks ana ngn form av utnyttjande, men då är det väl personen som utnyttjar isf man äcklas av - inte åldersskillnaden i sig även om den kan vara en faktor att personen går att förleda (läs förvirrad gamling, omogen lågåldare).

Själv var jag 23 när jag var tillsammans med en kille som var 39 år. Mina föräldrar sa väl inte så mkt (de träffades aldrig), men många vänner tog avstånd. Vilket skapade avstånd till dem, han var bra för mig även om vi inte fungerade i långa loppet. Han är en person som gjorde intryck, som jag utvecklades av och är glad att jag stod upp för lusten att vilja vara med honom.

Man ska gå på kärlek, helt enkelt. :)

filmjölk
2013-04-12, 22:20
Orka bry sig, härligt när folk är lyckliga. Dock trist om man tycks ana ngn form av utnyttjande, men då är det väl personen som utnyttjar isf man äcklas av - inte åldersskillnaden i sig även om den kan vara en faktor att personen går att förleda (läs förvirrad gamling, omogen lågåldare).

Själv var jag 23 när jag var tillsammans med en kille som var 39 år. Mina föräldrar sa väl inte så mkt (de träffades aldrig), men många vänner tog avstånd. Vilket skapade avstånd till dem, han var bra för mig även om vi inte fungerade i långa loppet. Han är en person som gjorde intryck, som jag utvecklades av och är glad att jag stod upp för lusten att vilja vara med honom.

Man ska gå på kärlek, helt enkelt. :)

Lätt att säga när det var du och inte någon annan:) Vad säger du om din son, när han senare går i gymnasiet och är 16bast, kommer hem och presenterar en 55årig tjock kolsvart dam som nyss blivit mormor?

Lellan
2013-04-12, 23:00
Lätt att säga när det var du och inte någon annan:) Vad säger du om din son, när han senare går i gymnasiet och är 16bast, kommer hem och presenterar en 55årig tjock kolsvart dam som nyss blivit mormor?

Iom att det var jag så har jag ju tillskansat mig förståelse för att en relation kan vara givande utan att man utifrån uppenbarligen kan se det? Lite poängen med att jag nämde det. :)

Vad nu damens hudfärg har med saken att göra vet jag inte, dock så skulle jag såklart undra över utbytet när han inte ens är vuxen, och jag hoppas vi har en sån relation att han kan berätta. Är den enbart sexuell, well fine - hon lär ju ha passerat klimakteriet så man slipper ju oroa sig att han ska bli pappa till hennes barn lite oplanerat sådär iaf.. :D

Ignatius72
2013-04-13, 06:35
Det är väl inte bara åldersskillnaden per se som är grejen utan i vilka åldrar man är i. En 30-35 åring är inte riktigt riktig om man är tillsammans med en 15-17 åring. De senare är barn som troligen bor hemma, knappt kan koka ett ägg och livserfarenheterna kommer från grundskolan och är, av naturliga skäl, toknaiva.

filmjölk
2013-04-13, 07:34
Skillnaden på ålder kommer tillbaks senare i livet med. Säg en ålderskillnad på 15 år. En 15-åring med en 30-åring? eew. En 30-åring med en 45-åring? helt ok. En 60-åring med en 75-åring? Den ena yrkesverksam och den andre gammal och skröplig.

Ignatius72
2013-04-13, 08:28
Skillnaden på ålder kommer tillbaks senare i livet med. Säg en ålderskillnad på 15 år. En 15-åring med en 30-åring? eew. En 30-åring med en 45-åring? helt ok. En 60-åring med en 75-åring? Den ena yrkesverksam och den andre gammal och skröplig.

Fast en 75åring måste inte vara skröplig men en 15 åring är alltid orutinerad på livet.

filmjölk
2013-04-13, 08:56
Fast en 75åring måste inte vara skröplig men en 15 åring är alltid orutinerad på livet.

Absolut. Men jag tror ändå större skillnader på ålder funkar bäst om båda två ändå är någotsånär mitt i livet:) 25 och 50 är nog en bättre kombination än 60 och 85 tex. Det funkar när båda är någotsånär vitala men blir nog trist när man hamnar "ur fas" senare i livet. Som 60-åring vill man nog njuta av livet och det känns nog bittert att offra "de pigga men gamla" åren på att sköta om en 85åring som knappt kan gå.


På tal om det har jag en kusin som är gift med sin dotters bästa kompis. Dottern är ett år äldre än kompisen, och min kusin har vart som en extrapappa för kompisen under hela hennes uppväxt då hon hade mycket problem hemma.

Han var 42 ngt och hon 18 när de "gick ut" som ett par och förlovade sig (gifta idag) Det är snudd på incestuöst i min bok.


(han alldeles gubbig, och ler med hela ansiktet och säger: "här är NN, min fästmö, hon går i gymnasiet!" och hon var söt som en disneyprinsessa...eeeeew!)

awesomooo
2013-04-13, 09:05
Har en kompis som är 21 och är sambo med en 30 åring. Jävligt awkward, fattar inte ens vad hon ser hos honom, vi är ändå som barn när vi är tillsammans. 3 år är max för mig både upp och ner.

mangemani
2013-04-13, 09:06
Skrev lite klumpigt. Man kan absolut ha en relation med en över 35. Min poäng var att brudar blir rätt risiga efter 35. Kvinnans bästa ålder är 18-29, IMO.

du vet väl om att kvinnors sexuella peak är vid 35-40?

hultman
2013-04-13, 10:15
Är det osmaklig åldersskillnad så kan man alltid ha en massa åsikter. Om dessa ignoreras så kan man dock inte spendera resten av sitt liv gnällandes eller predikandes över hur fel detta är. Ska man umgås/ha kontakt med folk så får man acceptera att de inte delar värderingar.

Carnes
2013-04-13, 11:18
du vet väl om att kvinnors sexuella peak är vid 35-40?

Kvinnor blir risiga efter 35, punkt.

jenni
2013-04-13, 20:28
Kvinnor blir risiga efter 35, punkt.

då har du inte träffat många kvinnor ;)

Carnes
2013-04-13, 20:32
då har du inte träffat många kvinnor ;)

Jodå, har legat med ett flertal över 30. Min slutsats är att den bästa åldern är 18-29.

WHITEFOLKS
2013-04-13, 21:15
Jag tycker det är en tråkig inställning.

Det går nog att kramas efter 35 också utan att det är dåligt.

Carnes
2013-04-13, 21:18
Jag tycker det är en tråkig inställning.

Det går nog att kramas efter 35 också utan att det är dåligt.

Absolut, jag säger inte att kvinnor efter 30 är oattraktiva. Dom blir dock risiga efter 30. Jag ligger mer än gärna med milfs.

WHITEFOLKS
2013-04-13, 21:19
Så de är oattraktiva men du ligger gärna med de?

mangemani
2013-04-13, 21:20
nyfiken fråga bara, vad menar du med "risiga"? dålig hygien?

Carnes
2013-04-13, 21:27
nyfiken fråga bara, vad menar du med "risiga"? dålig hygien?

Dom tappar den där ''färska'' looken som finns vid 18-29.

jenni
2013-04-13, 21:28
Absolut, jag säger inte att kvinnor efter 30 är oattraktiva. Dom blir dock risiga efter 30. Jag ligger mer än gärna med milfs.

hmm, jag tycker då att de tjejkompisar som är 22+ är risiga, de tar inte hand om sig själva lika mycket som de jag känner som är 30+, och är vi ute ihop brukar folk gissa på att alla är runt 25 iaf, men tro mig, en 30 åring är ytterst noga med att hålla sig i topform, åldersnoja du vet ;)

Carnes
2013-04-13, 21:29
hmm, jag tycker då att de tjejkompisar som är 22+ är risiga, de tar inte hand om sig själva lika mycket som de jag känner som är 30+, och är vi ute ihop brukar folk gissa på att alla är runt 25 iaf, men tro mig, en 30 åring är ytterst noga med att hålla sig i topform, åldersnoja du vet ;)

Absolut. Det finns undantag. Dom brudar som tar hand om sig kan se 20 år yngre ut. Syfter mer på ''vanliga'' tjejer. Dom tappar helt enkelt stinget vid 30.

jenni
2013-04-13, 21:30
Absolut. Det finns undantag. Dom brudar som tar hand om sig kan se 20 år yngre ut. Syfter mer på ''vanliga'' tjejer. Dom tappar helt enkelt stinget vid 30.

okej, då har jag inga "vanliga" tjejkompisar haha :d

Sidén
2013-04-14, 15:05
Jag hade en kortare "relation", ca två månader med en kvinna på 36 år. Är själv 22 år. Det var trevligt och lärorikt så länge det varade :)
Folk runt i kring verkade inte tycka det var så konstigt heller.

Albin Eriksson
2013-04-14, 15:09
Kvinnor blir risiga efter 35, punkt.

Risiga? i ansikte? kropp?

ah, såg att du reserverade dig för undantag några poster ner nu. Tänkte pekat på undantagen bland tränande tjejer annars...

Sparven från Minsk
2013-04-14, 17:57
Min flickvän är 8 år yngre än mig, inte problem där inte :)

Tolkia
2013-04-14, 18:39
Hur sant det är att man blir "risig" efter 35 beror ju på vad man menar med "risig". Det finns gott om både kvinnor och män över 35 som är synnerligen fräscha och attraktiva (kanske inte för en femtonåring, men för folk i vuxen ålder), men det är givet att de inte längre har den ungdomsfräschör som en ung (ja, det säger ju sig självt) människa har. Är ungdom det man går igång på, ja då är folk över 35 rätt körda oavsett hur de ser ut. Det är bara photoshop som kan få en medeålders person att se ut som en tjugoåring. Jag tycker dock att det är lite hårt att kalla något "risigt" bara för att det inte överensstämmer med ens egna preferenser.

Sniggel
2013-04-14, 22:01
Precis och samma preferens hos en 15-åring som får en 30+are att se risig ut får en 30-åring att tycka att en -18 är osexig. Just för att de påminner mer om barn än kvinnor.
Givetvis lite individuellt med siffrorna men poängen är ju den att man har olika preferenser i olika åldrar och "den optimala åldern" flyttas hela tiden och kommer kanske inte stanna vid 18-29 för dig Carnes bara för att du känner så just nu.

Stoltz
2013-04-14, 22:25
Jag hade inte fötts om inte just en relation med rätt stor åldersskillnad tagit plats, så jag får nog godkänna det. Lätt värt det.

Carnes
2013-04-14, 23:36
Trodde inte mina inlägg skulle diskuteras så mycket.. Jag diggar milfs.. Jag tycker dock att kvinnor ska ha den där ''fräsha'' looken som man finner vid 18-29.. Kvinnor över 30 är knappast oattraktiva, men det börjar helt klart gå nedför. Undantag finns givetvis.

Drfg
2013-04-15, 00:09
Tycker det är löjligt att bry sig om ålderskillnad, både för egen del och andra, om de blir glada av att vara med varandra spelar det väl ingen roll vilken siffra det står vid åldern. Kör på och skit i folk som inte har bättre saker för sig än att gnälla!

JakeShaft
2013-04-15, 04:46
Så länge man inte behöver säga "Här kommer tåget" för att få in penis i munnen så är det väl okej.

Jag har fått för mig att jag inte kan vara med yngre kvinnor är själv 27. Aldrig haft någon riktig relation mer än de som alla ha på gymnasiet. När jag var 18 eller möjligtvis 17 började umgås med min mors kompis som är 15 år äldre än mig vilket är den äldsta kvinnan jag haft sex med, i smyg givetvis. Jag gick fortfarande i gymnasiet och fick åka in med hennes 10-åriga dotter till BUP-akuten, det kändes lite lustigt. Men annars var det väl inget konstigt, ses fortfarande någon gång ibland.

Människor får väl göra vad dom vill. Hade jag haft barn hade jag nog varit restriktiv med att ha relation äldre personer tills de slutat gymnasiet. Men jag antar att det är en gigantisk skillnad på relation och KK.

AronP
2013-04-15, 09:04
Kommer min 17åriga dotter hemsläpandes med en 80+are och påstår att det är av kärlek så kommer jag ha jävligt svårt att svälja det, jag kommer nog bli väldigt kall och det är väl extremfallet. Eller om hon kommer hem med en 35åring som hon tror älskar henne så kommer jag be henne vakna upp. Allt mildare än det tror jag mig kunna hantera mer eller mindre bra.