handdator

Visa fullständig version : Homosexualitet i sin närhet (teoretisk fråga)


Raschmus
2013-04-12, 09:39
Jag utgår från att du accepterar homosexualitet i dess stora allmänhet. Nu däremot går din mor, far, son eller dotter ur gaderoben.

Accepterar du det?
Respekterar du det?
Är du bekväm med det?
Är du kanske t o m nöjd med det?

knuckles
2013-04-12, 09:41
Nej, hur awkward som helst om ens pappa eller bror skulle vara det.

Raschmus
2013-04-12, 09:41
Fukc, glömde poll. Om Mod bemödar sig ställ gärna frågan;

Hur ser du på att någon i din absoluta närhet erkänner sig homosexuell?

*Jag accepterar det.
*Jag respekterar det.
*Jag är bekväm i det.
*Jag är nöjd med det.
*Jag förkastar det.
*Inte en aning.

Flervalspoll.

Tack på förhand!

erks
2013-04-12, 09:42
Självklart accepterar och respekterar jag det, precis som jag är bekväm med det. Nöjd vet jag dock inte riktigt hur jag ska få in i sammanhanget.

Raschmus
2013-04-12, 09:44
Själv hade jag absolut accepterat och respekterat det men till en början förmodligen känt mig obekväm just för att homosexualitet är så främmande i mitt yngliga liv.

Stoltz
2013-04-12, 09:58
Accepterar du det?
Utan tvekan. Have fun.

Respekterar du det?
Absolut, varför skulle jag inte göra det?

Är du bekväm med det?
Skulle vara sorgligt att mina föräldrar inte längre skulle vara tillsammans, men utöver det så skulle jag inte ha några problem med det.

Är du kanske t o m nöjd med det?
Förstår inte frågan riktigt. Har aldrig haft en "YES! Du är gay!" eller "YES! Du är straight!"-känsla om det är det du frågar efter :D

Holmeros
2013-04-12, 10:03
Mamma eller pappa? Nä, det tror jag fan att jag hade haft riktigt svårt att acceptera.
Någon av mina bröder hade jag inte haft några problem med. Men just föräldrarna tror jag fan inte hade funkat i min hjärna..

Resterande människor i min omgivning är no problems! Men tänk så awkward om man fått reda på att mormor och morfar ska skilja sig för mormor blivit lesbisk eller morfar blivit bög.. :D

Eira
2013-04-12, 10:05
Ja på alla utom nöjd.
Går inte lixom runt och hoppas att mina familjemedelmmar ändrar sexualitet på dagarna åt ena eller andra hållet.

Juxta
2013-04-12, 10:13
Jag skulle bara vara jävligt glad för att jag hann skapas innan mor/far bestämde sig för att bli homosexuell. :D

Loke
2013-04-12, 10:14
Barn har jag inga och far är död sen många år tillbaka. För min mors del skulle det vara konstigare om hon hade ett förhållande alls än om hon var gay. Hon har varit singel i säkert 10 år nu, och jag ska erkänna att jag kanske inte hade varit helt bekväm om hon plötsligt meddelade att hon hade ett förhållande (på det där svartsjuka sättet som man kan känna som barn). Eventuell homosexualitet hade jag inte funderat så mycket på.

Mer relevant är det väl för något av mina syskon och där kan jag bara säga att jag nu har så många vänner som är mer eller mindre gay att det knappt ens är lite intressant när någon kommer ut. Därför skulle jag vara helt bekväm med det.

pwnyou
2013-04-12, 10:23
Accepterar du det?
Respekterar du det?
Är du bekväm med det?
Är du kanske t o m nöjd med det?Ja.
Ja.
Ja.
Nej.

MathiasF
2013-04-12, 10:34
Jag utgår från att du accepterar homosexualitet i dess stora allmänhet. Nu däremot går din mor, far, son eller dotter ur gaderoben.

Accepterar du det?
Respekterar du det?
Är du bekväm med det?
Är du kanske t o m nöjd med det?

Jag har en lesbisk kusin.

Accepterar du det? Ja
Respekterar du det? Ja
Är du bekväm med det? Ja
Är du kanske t o m nöjd med det? Sjukt skum fråga, det gör mig inget.

Hade det varit en närmre familjemedlem som det står i trådstarten så hade det nog stört mig något, främst då man kanske vill ha (biologiska) syskonbarn.
Givetvis hade det varit väldigt omtumlande om en förälder plötsligt gjorde en helomvändning.

stridis
2013-04-12, 10:34
Mamma eller pappa? Nä, det tror jag fan att jag hade haft riktigt svårt att acceptera.
Någon av mina bröder hade jag inte haft några problem med. Men just föräldrarna tror jag fan inte hade funkat i min hjärna..

Resterande människor i min omgivning är no problems! Men tänk så awkward om man fått reda på att mormor och morfar ska skilja sig för mormor blivit lesbisk eller morfar blivit bög.. :D

+1. Ungefär så här känner jag.

begt
2013-04-12, 10:39
Har en halvmorbror som är homosexuell, inget jag tänker på så mycket. Han är som han är och jag är som jag är. Big deal.

filmjölk
2013-04-12, 10:43
Brorsan eller farsan kommer ut som gay? Helt ok.

Min son är gay? Visst, jag hade accepterat det, respekterat det och älskat honom, men någonstans hade jag blivit lite besviken och missnöjd ändå.

MathiasF
2013-04-12, 10:48
Brorsan eller farsan kommer ut som gay? Helt ok.

Min son är gay? Visst, jag hade accepterat det, respekterat det och älskat honom, men någonstans hade jag blivit lite besviken och missnöjd ändå.

Jag känner som så att hade min (potentiellt framtida) son avlat sig med en kvinna och därefter bögat runt, då hade jag accepterat det utan större problem.

Anton Fräs
2013-04-12, 10:52
Inga problem alls om det så vore min närmaste vän. Skulle snarare vara orolig för honom/henne och hur personen själv kände kring det och vilka andra som visste om det osv.

Gober
2013-04-12, 10:59
Givetvis accepterar jag och respekterar det. Men visst skulle ju kännas väldigt märkligt om min mamma på 58år plötsligt kommer på besök med en flickvän :D

stridis
2013-04-12, 11:07
Jag utgår från att du accepterar homosexualitet i dess stora allmänhet.

Fast osäkert runtknullande som någon bi ser till att smitta kommer in i den heterosexuella poolen gillas inte.

RFSL är knäppa.

Stoltz
2013-04-12, 11:20
Fast osäkert runtknullande som någon bi ser till att smitta kommer in i den heterosexuella poolen gillas inte.

RFSL är knäppa.

Eeeh, va?

stridis
2013-04-12, 11:26
Eeeh, va?

Det där med smittspridning gäller ju även heterosexuella, men det är ett problem.

Sedan vad RFSL tycker om allmänfarlig smitta som HIV:
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/sydnytt/rfsl-rfsu-vill-se-over-lag-om-hiv

Sedan så har de haft många andra stolliga förslag, så jag tycker den organisationen är knäpp.

Frågor på det?

Knatcharn
2013-04-12, 11:45
Brorsan eller farsan kommer ut som gay? Helt ok.

Min son är gay? Visst, jag hade accepterat det, respekterat det och älskat honom, men någonstans hade jag blivit lite besviken och missnöjd ändå.

Håller med här och inte av sociala skäl utan för att barnen då inte kommer föra vidare mina underbara gener. Familjenamnet måste föras vidare!

stolpskott
2013-04-12, 12:10
Mina föräldrar skulle jag inte riktigt vara bekväm med. Jag skulle acceptera det, men nä. Obekvämt som sagt. Övriga familjemedlemmar skulle jag vara helt cool med.

Grazzafukkinrazzi
2013-04-12, 12:27
Jag skulle inte acceptera det, jag skulle inte respektera det, jag skulle inte vara bekväm med det men jag skulle däremot t o m vara nöjd med det.

levak
2013-04-12, 12:33
Accepterar du det? Är väl inte så mycket upp till mig. Accepterar du att dina andra nära är straight?
Respekterar du det? Klart!
Är du bekväm med det? Ja. Det är samma vän, bror, förälder, släkting som förut.
Är du kanske t o m nöjd med det? Egentligen en ganska legitim fråga. Ja jag skulle vara glad över att personen lever på det sättet hen vill utan att behöva ljuga längre. Jag skulle bli glad att hen berättar för mig.

awesomooo
2013-04-12, 12:44
Mamma och pappa är lite känsligt och det skulle dessutom vara awkward så det får heta duga. Hade jag själv haft barn som var gay så hade jag självklart fortfarande gillat h*n men samtidigt skulle jag känna mig besviken och lite obekväm i det.

filmjölk
2013-04-12, 12:50
Jag känner som så att hade min (potentiellt framtida) son avlat sig med en kvinna och därefter bögat runt, då hade jag accepterat det utan större problem.

Håller med här och inte av sociala skäl utan för att barnen då inte kommer föra vidare mina underbara gener. Familjenamnet måste föras vidare!

Att vara bög är ju inget hinder för att skaffa barn. Jag vill helt enkelt inte att min son skall böga. Om han gör det ändå älskar jag honom ändå, stöttar honom och är trevlig mot eventuella pojkvänner. Men jag gråter nog en skvätt på insidan.

andeem
2013-04-12, 12:53
Böga?

ChrisRiddick
2013-04-12, 13:03
Accepter: Ja.
Respektera: Ja.
Bekväm: Definiera bekväm, tvivlar på att de som skrivit bekväm i tråden verkligen hade varit helt oberörda av att se sin far grovhångla med en annan man.

Nöjd?? att bli nöjd om ens barn är gay är väl lika illa som att bli missnöjd om de är det.

WHITEFOLKS
2013-04-12, 13:06
Vi har kommit så långt men ändå ingenstans.

Jag har inga problem med att andra är homosexuella oavsett vilka de är.

Stefan J
2013-04-12, 13:07
Jag utgår från att du accepterar homosexualitet i dess stora allmänhet. Nu däremot går din mor, far, son eller dotter ur gaderoben.

Accepterar du det?
Respekterar du det?
Är du bekväm med det?
Är du kanske t o m nöjd med det?

För 10 år sedan: Nej.

Idag: Ja på de två första punkterna. Jag skulle vara bekväm med det om mina föräldrar kom ut i garderoben också, mer tveksam till om jag var lika bekväm om mina barn (som jag ännu inte har) gjorde detsamma. Att säga att jag skulle vara nöjd (som att det glädjer mig) med det är att sträcka sig för långt i båda fallen. Jag vill hellre att mina barn och är heterosexuella. Jag vet inte om jag skulle vara missnöjd med det heller, men det hade inte gjort mig extra glad.

stolpskott
2013-04-12, 13:11
Accepter: Ja.
Respektera: Ja.
Bekväm: Definiera bekväm, tvivlar på att de som skrivit bekväm i tråden verkligen hade varit helt oberörda av att se sin far grovhångla med en annan man.

Nöjd?? att bli nöjd om ens barn är gay är väl lika illa som att bli missnöjd om de är det.

Skulle inte ha varit särskilt bekvämt att se pappa grovhångla med någon, oavsett kön på den andre parten.

andeem
2013-04-12, 13:14
Nöjd?? att bli nöjd om ens barn är gay är väl lika illa som att bli missnöjd om de är det.Fast man kan tänka att det är kul att han får ligga mer. Om det nu är så?

Stefan J
2013-04-12, 13:17
Fast man kan tänka att det är kul att han får ligga mer. Om det nu är så?

Av alla förhoppningar man har på sina barn så tror jag inte att ett promiskuöst leverne toppar listan. Inte min lista i alla fall. :)

andeem
2013-04-12, 13:19
Av alla förhoppningar man har på sina barn så tror jag inte att ett promiskuöst leverne toppar listan. Inte min lista i alla fall. :)I mitt fall är det nånstans i Topp 10.

Edit: Eller promiskuöst och promiskuöst. Jag hoppas de får kul. Och sex är ju kul. Åtminstone när det är någotsånär nytt.

Stefan J
2013-04-12, 13:20
I mitt fall är det nånstans i Topp 10.

Kommer du stötta dina barn om de vill bli munkar/nunnor? :)

stridis
2013-04-12, 13:29
Skulle inte ha varit särskilt bekvämt att se pappa grovhångla med någon, oavsett kön på den andre parten.

Så du har inte växt upp med att farsan hånglat upp mammsen då och då inför dina ögon?

Fast man kan tänka att det är kul att han får ligga mer. Om det nu är så?

Så länge det inte är ett tecken på emotionell trasighet och inte leder till olyckligheter så är det väl kul antar jag.

Hoppas ju att ens eventuella barn blir lyckliga och har stadiga harmoniska relationer... Om det skulle vara en homosexuell relation, so what?

stolpskott
2013-04-12, 13:32
Så du har inte växt upp med att farsan hånglat upp mammsen då och då inför dina ögon?

Det har väl hänt, men inte särskilt ofta. De har haft vett nog att hålla det till enkla pussar och kramar inför oss barn, och de gånger det har blivit lite... mer, så har det inte varit ett dugg bekvämt. Vadå, är det helt chill för dig om dina föräldrar sitter och råhånglar med varandra framför dig?

WHITEFOLKS
2013-04-12, 13:40
Fast man kan tänka att det är kul att han får ligga mer. Om det nu är så?

Vet inte varför man skulle få ligga mer för att man är homosexuell.

pwnyou
2013-04-12, 13:48
Vi har kommit så långt men ändå ingenstans.Jag förstår inte riktigt vad du syftar på här. Kan du förklara?

Eira
2013-04-12, 13:49
Vet inte varför man skulle få ligga mer för att man är homosexuell.

De gayvänner jag har ligger sjukt mycket mer än dem straighta.
Iaf med fler olika

WHITEFOLKS
2013-04-12, 13:50
Jag förstår inte riktigt vad du syftar på här. Kan du förklara?

I acceptansen av sexuella läggningar osv :)

Folk är fortfarande inte helt bekväma med det. Frågan är om det är "enkel smakpreferens" eller "socialt".

Oavsett vilket så var det mer menat poetiskt än faktiskt.

andeem
2013-04-12, 13:51
Vet inte varför man skulle få ligga mer för att man är homosexuell.Kanske är mina fördomar som spökar, men jag inbillar mig att killar i allmänhet är något hetare på gröten än tjejer, och att det i en relation mellan två killar därför finns färre farthinder. Som romantik och förspel och annat som får det att kännas som jobb.

Edit. Det där sista var skämtsamt menat. Tror jag.

WHITEFOLKS
2013-04-12, 13:53
Kanske är mina fördomar som spökar, men jag inbillar mig att killar i allmänhet är något hetare på gröten än tjejer, och att det i en relation mellan två killar därför finns färre farthinder. Som romantik och förspel och annat som får det att kännas som jobb.

Borde inte det kompenseras av den andra sidan som är 2xKvinna isf? :D

andeem
2013-04-12, 13:57
Kommer du stötta dina barn om de vill bli munkar/nunnor? :)Ja, det kan säkert vara härligt på ett helt annat sätt.

andeem
2013-04-12, 13:59
Borde inte det kompenseras av den andra sidan som är 2xKvinna isf? :DNej, där är det två som gillar förspel, blommor och doftljus. Så det blir mer ligga där också. Win-win. :thumbup:

Latissimus Dorsi
2013-04-12, 13:59
Nej, nej och nej.

WHITEFOLKS
2013-04-12, 14:01
Nej, där är det två som gillar förspel, blommor och doftljus. Så det blir mer ligga där också. Win-win. :thumbup:

Jag gillar alla tre. Kanske borde hitta en sån där kvinna att hänga med :D

en stor stark
2013-04-12, 14:03
Ja på allt utom "bekväm". (Och mest för att jag har fått information jag inte vill höra om mina föräldrars privat liv).

andeem
2013-04-12, 14:10
Jag gillar alla tre. Kanske borde hitta en sån där kvinna att hänga med :DDe finns väl mer eller mindre överallt?

Rango
2013-04-12, 14:21
Jag utgår från att du accepterar homosexualitet i dess stora allmänhet. Nu däremot går din mor, far, son eller dotter ur gaderoben.

Accepterar du det?
Respekterar du det?
Är du bekväm med det?
Är du kanske t o m nöjd med det?

Ja, ja och ja.
Sista frågan känns mer komplex, jag skulle knappast uppfattas som nöjd mest troligt vore jag glad att de tar ett steg i en riktning som förhoppningsvis innebär att de känner sig bekvämare med sig själva och sin sexualitet.
Nöjd känns svårdefinierat i det här fallet.

cero
2013-04-12, 14:25
I acceptansen av sexuella läggningar osv :)

Folk är fortfarande inte helt bekväma med det. Frågan är om det är "enkel smakpreferens" eller "socialt".

Oavsett vilket så var det mer menat poetiskt än faktiskt.

Riktigt skrämmande faktist. Sen anses väl Sverige vara väldigt öppensinnade mot mindre vanliga sexuella läggningar? Tänk då hur det är i mindre utvecklade länder..

Självklart bryr jag mig inte om någon, oavsett vem det är, är eller kommer ut med att vara homosexuellt. Allt annat vore idiotiskt.

Svårt att inte stämpla personer som tycker homosexualitet är "awkward" (klart att främmande saker kan kännas.... främmande, men det får man bortse ifrån) eller på något sätt fel som värdelösa människor. Men sen är det förståeligt att man kanske "hoppas" på att ens egna barn är heterosexuella just för att slippa alla sociala begränsningar i livet som homosexualitet kan medföra.

Latissimus Dorsi
2013-04-12, 14:27
Är det fel att inte tycka det är okej att ens närstående är homosexuell?

wessmen
2013-04-12, 14:30
Är det fel att inte tycka det är okej att ens närstående är homosexuell?

Det skulle ses som en åsikt som hör till i mellanöstern.

Vad är det som inte är okej? Du behöver inte direkt åka "kompis-påle" bara för att möjligheten finns.

Ser massor som säger att de skulle bli äcklade av att se några grovhångla, men det gäller för fan samtliga par. En puss och hålla handen är vackert i alla lägen, grovhångel är äckligt oavsett vem som gör det om det sker offentligt.

martinmartin
2013-04-12, 14:31
Nej, nej och nej.

Är det fel att inte tycka det är okej att ens närstående är homosexuell?

Varför tycker du inte att det är okej?

Latissimus Dorsi
2013-04-12, 14:32
Det skulle ses som en åsikt som hör till i mellanöstern.

Vad är det som inte är okej? Du behöver inte direkt åka "kompis-påle" bara för att möjligheten finns.

Skärp dig, är det verkligen så konstigt att man inte tycker om idén?

Om min son skulle komma ut som bög, eller dotter som flata hade jag uppriktigt sagt varit extremt ledsen. Självklart inget jag skulle visat, men innerst inne skulle det gnaga.

Latissimus Dorsi
2013-04-12, 14:34
Varför tycker du inte att det är okej?

Folk får göra vad fasiken dom vill, har ingenting alls emot homosexuella och har inga fördomar alls eller någonting. Hade tyckt det är fullt ok och stöttat en homosexuell vän e.t.c. Men när det kommer så nära till ens son/dotter då vet jag inte, det knyter sig och känns inte bra alls.

Irriterar mig att det tolkas om att man skulle vara en dålig människa om man tycker så.

Gober
2013-04-12, 14:35
Nej, nej och nej.

Jag har väldigt starka misstankar om att du själv sitter i garderoben min unga herre. Det är inget jag säger för att reta upp dig utan bara en mycket stark känsla jag har.

wessmen
2013-04-12, 14:36
Skärp dig, är det verkligen så konstigt att man inte tycker om idén?

Om min son skulle komma ut som bög, eller dotter som flata hade jag uppriktigt sagt varit extremt ledsen. Självklart inget jag skulle visat, men innerst inne skulle det gnaga.

Är det någon som ska skärpa sig här så är det fan du. Jävla tramseri är det du håller på med.

Ingen har sagt du ska hoppa jämnfota av lycka. Sen är det en jävla skillnad på att direkt tycka illa om en person pga deras sexualitet och att bli genuint orolig för att man vet att personen kommer få det tuffare i livet.

Stefan J
2013-04-12, 14:38
Är det fel att inte tycka det är okej att ens närstående är homosexuell?

Nej det är inte "fel". Man får tycka vad man vill. Det är väl naturligt att önska att ens barn är heterosexuella så att familjeledet upprätthålls. Det är till syvende och sist den enda riktiga meningen och plikt man har här på jorden, allt utöver det är i princip irrelevant.

Edit: Nu går det att kringgå det här med barn/familjeled även om man är homosexuell, men det är en klyddigare process. :)

Latissimus Dorsi
2013-04-12, 14:38
Jag har väldigt starka misstankar om att du själv sitter i garderoben min unga herre. Det är inget jag säger för att reta upp dig utan bara en mycket stark känsla jag har.
Haahahah! Då får jag hoppas att mina föräldrar inte reagerar lika starkt som jag skulle gjort :naughty: (helvete vilket liv det hade blivit :D )

Är det någon som ska skärpa sig här så är det fan du. Jävla tramseri är det du håller på med.

Ingen har sagt du ska hoppa jämnfota av lycka. Sen är det en jävla skillnad på att direkt tycka illa om en person pga deras sexualitet och att bli genuint orolig för att man vet att personen kommer få det tuffare i livet.
Vart har jag sagt att jag skulle tycka illa om min son? Skulle älska mitt barn oavsett, men varit väldigt besviken och sorgsen. Skulle eventuellt gå över.

Patetiskt att det bara finns ett rätt svar i den här frågan.

stridis
2013-04-12, 14:39
Ingen har sagt du ska hoppa jämnfota av lycka. Sen är det en jävla skillnad på att direkt tycka illa om en person pga deras sexualitet och att bli genuint orolig för att man vet att personen kommer få det tuffare i livet.

Gäller det all sorts sexualitet eller gäller det bara de som är pk?

Latissimus Dorsi
2013-04-12, 14:40
Wessmen din son kommer ut som pedofil

Accepterar du det?
Respekterar du det?
Är du bekväm med det?
Är du kanske t o m nöjd med det?

Ironwoman
2013-04-12, 14:41
Accepterar du det? Självklart
Respekterar du det? Självklart
Är du bekväm med det? Troligen obekväm i början tills jag hämtat mig från förvåningen (om jag får någon sådan, beror ju på vem det är). Jag hade en kompis som kom ut och jag tyckte först att det kändes lite obehagligt eftersom vi sovit i samma säng, som tjejkompisar kan. Men när jag hämtat mig från chocken, tog några dagar var det inga som helst problem.
Är du kanske t o m nöjd med det? Beror på. Kan ju vara nöjd om någon närstående hittat rätt i livet och blivit mer lycklig. Annars spelar det ju ingen roll för mig...

Latissimus Dorsi
2013-04-12, 14:41
Gäller det all sorts sexualitet eller gäller det bara de som är pk?

Tänkte inte ens på de, stort +1..

martinmartin
2013-04-12, 14:41
Folk får göra vad fasiken dom vill, har ingenting alls emot homosexuella och har inga fördomar alls eller någonting. Hade tyckt det är fullt ok och stöttat en homosexuell vän e.t.c. Men när det kommer så nära till ens son/dotter då vet jag inte, det knyter sig och känns inte bra alls.

Irriterar mig att det tolkas om att man skulle vara en dålig människa om man tycker så.

Haha! "En dålig människa". Slappna av.

Fast om det "knyter sig" vid blotta åtanken på att din framtida/nuvarande son/dotter skulle bli/vara homosexuell så känns det som att du inte riktigt är helt så fördomsfri och öppen som du får det att låta som.

Gober
2013-04-12, 14:44
Wessmen din son kommer ut som pedofil

Accepterar du det?
Respekterar du det?
Är du bekväm med det?
Är du kanske t o m nöjd med det?

Det är ju en jävla skillnad, det fattar du väl? Jämför inte homosexuella med pedofiler.

Latissimus Dorsi
2013-04-12, 14:45
Det är ju en jävla skillnad, det fattar du väl? Jämför inte homosexuella med pedofiler.

Sexualitet som sexualitet? Man väljer inte att bli pedofil.

Amfksp
2013-04-12, 14:45
Det är ju en jävla skillnad, det fattar du väl? Jämför inte homosexuella med pedofiler.

Varför är det inte jämförbart? Sexuell läggning som sexuell läggning. Så länge pedofilen inte agerar ut sin läggning är det klart jämförbart.

cero
2013-04-12, 14:46
Irriterar mig att det tolkas om att man skulle vara en dålig människa om man tycker så.

Du är det enligt mig.

Är det fel att inte tycka det är okej att ens närstående är homosexuell?

Svar ja. Inser du inte det själv är du en ännu sämre människa.

Wessmen din son kommer ut som pedofil

Jämför du homosexulitet med pedofili?

Det är väl naturligt att önska att ens barn är heterosexuella så att familjeledet upprätthålls. Det är till syvende och sist den enda riktiga meningen och plikt man har här på jorden, allt utöver det är i princip irrelevant

Vilket trams.

Varför är det inte jämförbart? Sexuell läggning som sexuell läggning.

Nej.

En vuxen människas sexuella dragning till ett prepubertalt barn kan likställas med homosexualitet tycker du? Tänk lite för guds skull.

andeem
2013-04-12, 14:47
Gäller det all sorts sexualitet eller gäller det bara de som är pk?Consenting adults, annat ord för pk?

Latissimus Dorsi
2013-04-12, 14:47
Jämför du homosexulitet med pedofili?


Ja?
Hur kan du vara hjärtlös nog att kritisera alla med en sexuell läggning som gör att man attraheras av barn? Sist jag kollade var det inget man valde själv, likt homosexualitet eller heterosexualitet.

Gober
2013-04-12, 14:47
Sexualitet som sexualitet? Man väljer inte att bli pedofil.

Förstår du inte skillnaden, du kan inte se varför man skulle ha svårt att acceptera att ditt barn är pedofil jämfört med homo/hetero?

Nej nu får du allt ta på dig dumstruten och ställa dig i skamvrån.

Latissimus Dorsi
2013-04-12, 14:49
Nej tack, du får gärna upplysa en dum person som mig. Vad är skillnaden?

andeem
2013-04-12, 14:49
Alltid lika roligt med folk som säger ”jag har inga fördomar” och sen luftar sina fördomar och sen beklagar sig när de får kritik.

en stor stark
2013-04-12, 14:50
Hur ofta är det pedofiler lever ut sin sexuella läggning? Om det är relativt ofta så är du ju inte konstigt att man är oroad över att ens barn/mamma/pappa begår något brott.

Eller är våldtäkt/övergrepp av barn lika vanligt som våldtäkt hos hetero/homosexuella?

Latissimus Dorsi
2013-04-12, 14:50
Alltid lika roligt med folk som säger ”jag har inga fördomar” och sen luftar sina fördomar och sen beklagar sig när de får kritik.

syftar du på mig då? :P

stridis
2013-04-12, 14:52
Consenting adults, annat ord för pk?

Finns ju grejer som "consenting adults" gör som andra uppfattar som äckligt, så det jag menade var icke main stream för att anglifiera det hela som du gör.

Om vi ersätter pedofilidebatten med hebefili så blir den nog roligare.*popcorn*

Gober
2013-04-12, 14:52
Varför är det inte jämförbart? Sexuell läggning som sexuell läggning. Så länge pedofilen inte agerar ut sin läggning är det klart jämförbart.

Även om en pedofil inte lever ut sin läggning (vilket är olagligt och dessutom fel på alla sett och viss då man skadar en annan individ, nämligen barn) så kommer denne aldrig kunna bli accepterad och förmodligen må dåligt hela sitt liv av alla uppenbara anledningar. En homosexuell kan leva ett helt normalt liv eftersom att en homosexuell kan leva helt normalt och ha ett fungerande kärleksliv med mera precis som heterosexuella. Det finns liksom inga hinder i livet för en homosexuell förutom då trångsynta människor som inte kan acceptera dem.

Gober
2013-04-12, 14:53
Nej tack, du får gärna upplysa en dum person som mig. Vad är skillnaden?

Vad är skillnaden på att vara heterosexuell och pedofil då? Du kan ju tänka på det så kanske svaret kommer av sig själv?

cero
2013-04-12, 14:55
Ja?
Hur kan du vara hjärtlös nog att kritisera alla med en sexuell läggning som gör att man attraheras av barn? Sist jag kollade var det inget man valde själv, likt homosexualitet eller heterosexualitet.

Du kan omöjligen vara så okunnig. Skärpning..

Latissimus Dorsi
2013-04-12, 14:56
Då kommer du slutändan ner till samma argument som mig, det är fel för att det känns fel.

Latissimus Dorsi
2013-04-12, 15:01
Du kan omöjligen vara så okunnig. Skärpning..

Kan du ge mig något ordentligt argument istället för att kritisera min intelligens?
Två läggningar, ingen väljer man själv. Inte som att man tänker perkele vad kul nu ska jag välja att vara pedofil och fördöma mig själv och mitt liv.
Vad har en pedofil som inte levt ut sin sexualitet gjort för fel? Säg mig det. Och om din son skulle vara pedofil och aldrig lever ut sin sexualitet, vad är det för fel på honom? Varför accepterar du inte honom?

Här ser man den förbannade jävla dubbelmoralen som finns.

Gober
2013-04-12, 15:01
Då kommer du slutändan ner till samma argument som mig, det är fel för att det känns fel.

Men skriv då inte "sexualitet som sexualitet" och att du inte har fördomar osv. Skriv att du tycker det är fel helt enkelt.

Latissimus Dorsi
2013-04-12, 15:03
Men skriv då inte "sexualitet som sexualitet" och att du inte har fördomar osv. Skriv att du tycker det är fel helt enkelt.

Lägg inte ord i min mun, jag sa inte att det är fel. Det känns fel för mig, jag vet att det är fullt normalt och inte är något fel alls med att vara homosexuell. Men personligen skulle jag inte gilla läget om det kom så nära att en anhörig var homosexuell, basta.

Gober
2013-04-12, 15:05
Kan du ge mig något ordentligt argument istället för att kritisera min intelligens?
Två läggningar, ingen väljer man själv. Inte som att man tänker perkele vad kul nu ska jag välja att vara pedofil och fördöma mig själv och mitt liv.
Vad har en pedofil som inte levt ut sin sexualitet gjort för fel? Säg mig det. Och om din son skulle vara pedofil och aldrig lever ut sin sexualitet, vad är det för fel på honom? Varför accepterar du inte honom?

Här ser man den förbannade jävla dubbelmoralen som finns.

Se mitt svar längre upp. En pedofil kommer aldrig kunna leva ett helt normalt liv och må bra. H*n kommer alltid få arbeta med att trycka tillbaka sina lustar, kommer aldrig kunna leva i ett förhållande (som fungerar) kommer alltid veta att människor skulle ta avstånd med mera om det kommer ut att du är pedofil. Osv i all oändlighet, det är ju detta som gör att man inte vill att ens barn eller familjemedlem är pedofil. Man vill att ens nära och kära ska kunna leva ett bra liv och må bra.

Latissimus Dorsi
2013-04-12, 15:07
Se mitt svar längre upp. En pedofil kommer aldrig kunna leva ett helt normalt liv och må bra. H*n kommer alltid få arbeta med att trycka tillbaka sina lustar, kommer aldrig kunna leva i ett förhållande (som fungerar) kommer alltid veta att människor skulle ta avstånd med mera om det kommer ut att du är pedofil. Osv i all oändlighet, det är ju detta som gör att man inte vill att ens barn eller familjemedlem är pedofil. Man vill att ens nära och kära ska kunna leva ett bra liv och må bra.

Ja och det är p.g.a just såna som dig (och mig, jag leker djävulens advokat för idag hade min son varit pedofil hade jag varit helt jävla förkrossad på riktigt). Varför är det ok att ha en s.k PK sexualitet, men inte en annan som pedofili eller hebefili?

en stor stark
2013-04-12, 15:07
Som pedofil har man två val:

1. Leva ut sina lustar (detta är fel och hemskt). Till skillnad från när man är homosexuell.

2. Hålla inne sin lust att ha sex med barn (och jag tror ofta det kommer leda till att personen mår dåligt)

Så det känns lite som en lose-lose situation. Vilket är förklaringen till att man inte tycker pedofili är bra.

WHITEFOLKS
2013-04-12, 15:08
Beror ju på det där med pedofili och leva normalt liv.

Om det är just det barnaktiga utseendet man går igång på så är det inte helt omöjligt att hitta någon vuxen som har utseendet och är villig att rollspela etc.

Pedofili är sjukt tabu så det är svårt att riktigt veta hur man kan tillfredställa pedofiler och om det öht går på ett lagvänligt sätt.

andeem
2013-04-12, 15:08
/.../ personligen skulle jag inte gilla läget om det kom så nära att en anhörig var homosexuell, basta.Utan vad skulle du göra?

Latissimus Dorsi
2013-04-12, 15:10
Utan vad skulle du göra?

Vara extremt ledsen och nedlåten för att eventuellt acceptera situationen, har inget val. Villkorslös kärlek helt enkelt :)

MathiasF
2013-04-12, 15:10
Utan vad skulle du göra?

Jag tror du läser lite mer ut den där meningen än vad det var menat.

Normalt att vara homo? Nu får ni väl ändå ge er, hoppa inte in i PK-medias tävling om vem som är mest accepterande och PK.
Det är inte normalt att vara handikappad, det är det ingen som påstår, ingen med sinnet i behåll tycker illa om dom ändå.

(Jag jämför två grupper som är lägre i antal än icke handikappade heterosexuella, jag likställer inte homosexuella med handikappade, känns som att denna parentes är nödvändig.)

Börjar bli löjligt.

Gober
2013-04-12, 15:10
Ja och det är p.g.a just såna som dig (och mig, jag leker djävulens advokat för idag hade min son varit pedofil hade jag varit helt jävla förkrossad på riktigt). Varför är det ok att ha en s.k PK sexualitet, men inte en annan som pedofili eller hebefili?

Jag vet inte riktigt hur jag ska diskutera med någon som kallar homosexualitet som en "PK sexualitet". Det är år 2013 och det finns inte ens någon anledning att diskutera varför homosexualitet inte skulle vara ok. Varför det är extremt problematiskt att vara pedofil bör inte vara särskilt svårt att förstå om man inte är en idiot?

WHITEFOLKS
2013-04-12, 15:13
Jag vet inte riktigt hur jag ska diskutera med någon som kallar homosexualitet som en "PK sexualitet". Det är år 2013 och det finns inte ens någon anledning att diskutera varför homosexualitet inte skulle vara ok. Varför det är extremt problematiskt att vara pedofil bör inte vara särskilt svårt att förstå om man inte är en idiot?

Ja det är problematiskt definitivt men någon som tillkännagav sig som pedofil (som läggning men utan att utöva) skulle få utstå enorm social utfrysning helt omotiverat.

andeem
2013-04-12, 15:14
Finns ju grejer som "consenting adults" gör som andra uppfattar som äckligt, så det jag menade var icke main stream för att anglifiera det hela som du gör.Folk får göra hur äckliga saker de vill så länge det handlar om jämbördiga parter.

Gober
2013-04-12, 15:16
Ja det är problematiskt definitivt men någon som tillkännagav sig som pedofil (som läggning men utan att utöva) skulle få utstå enorm social utfrysning helt omotiverat.

Ja och det är synd om den berörda. Omotiverat måhända men naturligt då människor reagerar med rädsla (inte obefogat?) när någon berättar att de har en läggning som OM den utövas kommer att skada barn.

Latissimus Dorsi
2013-04-12, 15:17
Jag vet inte riktigt hur jag ska diskutera med någon som kallar homosexualitet som en "PK sexualitet". Det är år 2013 och det finns inte ens någon anledning att diskutera varför homosexualitet inte skulle vara ok. Varför det är extremt problematiskt att vara pedofil bör inte vara särskilt svårt att förstå om man inte är en idiot?

Jag tycker homosexualitet är hur ok som helst, så länge det inte är någon av mina anhöriga som är det. Och även då skulle det antagligen va ok efter ett tag. Handlar inte om någon problematik, jag undrar varför du inte tycker det är ok att vara en pedofil som inte gör något sexuellt?

WHITEFOLKS
2013-04-12, 15:18
Ja och det är synd om den berörda. Omotiverat måhända men naturligt då människor reagerar med rädsla (inte obefogat?) när någon berättar att de har en läggning som OM den utövas kommer att skada barn.

Det hatet som uppstår är inte på något sätt proportionerligt till risken/skadorna.

Latissimus Dorsi
2013-04-12, 15:20
Ja och det är synd om den berörda. Omotiverat måhända men naturligt då människor reagerar med rädsla (inte obefogat?) när någon berättar att de har en läggning som OM den utövas kommer att skada barn.

Nu är jag förbannat okunnig, och trampar på en landmina som är i klass med Hirsohima och Nagasaki tillsammans men hur kan du vara så pass säker att en 12-13 åring som samtycker skulle skadas? Vissa tappar oskulden vid den åldern, och de verkar må bra. Men vi glömmer det spåret jag är på tok för oinsatt (vill helst fortsätta vara så :D) och det blir för mycket för folk och jag skulle för evigt klassas som världens mest hjärtlösa man om jag fortsatte försöka argumentera.

Gober
2013-04-12, 15:21
Det hatet som uppstår är inte på något sätt proportionerligt till risken/skadorna.

Det får du utveckla, risken för vad? Om du menar risken för att pedofilen utövar sin läggning och de skador som sker så är väl hatet helt förståeligt?

Men jag missförstår kanske dig.

WHITEFOLKS
2013-04-12, 15:22
Det får du utveckla, risken för vad? Om du menar risken för att pedofilen utövar sin läggning och de skador som sker så är väl hatet helt förståeligt?

Men jag missförstår kanske dig.

Jag vill påstå att en dömd mördare skulle utsättas för mindre social utfrysning än en icke utövande pedofil.

Gober
2013-04-12, 15:23
Jag tycker homosexualitet är hur ok som helst, så länge det inte är någon av mina anhöriga som är det. Och även då skulle det antagligen va ok efter ett tag. Handlar inte om någon problematik, jag undrar varför du inte tycker det är ok att vara en pedofil som inte gör något sexuellt?

Jag har förklarat flera gånger nu. Det handlar inte om att det inte är ok att en person är pedofil som inte agerar ut sin läggning utan att personen inte kommer (förmodligen) normalt fungerande liv och förmodligen inte må bra. Jag skulle inte vilja få ett barn med någon psykisk sjukdom som borderline osv, just för att jag vill att mitt framtida barn ska må bra och leva ett bra liv.

Gober
2013-04-12, 15:26
Det hatet som uppstår är inte på något sätt proportionerligt till risken/skadorna.

Jag vill påstå att en dömd mördare skulle utsättas för mindre social utfrysning än en icke utövande pedofil.


Det var väl inget riktigt svar på det jag frågade om det översta citatet.

andeem
2013-04-12, 15:27
Vara extremt ledsen och nedlåten för att eventuellt acceptera situationen, har inget val. Villkorslös kärlek helt enkelt :)Ah. Vi har olika definitioner på ”inte gilla läget”. För mig är det just detta. :)

stridis
2013-04-12, 15:27
Folk får göra hur äckliga saker de vill så länge det handlar om jämbördiga parter.

Men behöver det vara fel att man inte är bekväm med något äckligt?

Sedan det där med jämbördiga parter; om jag kör en filmjölk:d och lägger upp följande scenario:

Tjej nyss fyllda 15, haft ett förhållande innan
Man 50 år innan oskuld och hebefil och skamsen, kan inte hålla reda på pengar så har god man(kan ju inte sätta honom på förvaltarskap för då skulle han behöva ha någon psykisk störning).

Dessa blir ihop och idkar sexuellt umgänge. Är det fel?

stridis
2013-04-12, 15:30
Nu är jag förbannat okunnig, och trampar på en landmina som är i klass med Hirsohima och Nagasaki tillsammans men hur kan du vara så pass säker att en 12-13 åring som samtycker skulle skadas? Vissa tappar oskulden vid den åldern, och de verkar må bra.

Är det könsmogna ungdomar som den sexuella dragningen gäller så är det hebefili...

Vilson
2013-04-12, 15:31
Jag vill påstå att en dömd mördare skulle utsättas för mindre social utfrysning än en icke utövande pedofil.

Sant, men så lever vi en värld med rätt korkade och hycklande idioter. Har ofta hört folk raljera och skryta över hur fantastiskt öppna och toleranta dom är. "Jaja, homosexualitet är toppen, låt alla känna som dom vill" för att sedan avsluta med "förutom pedofiler då, fuck them". Så mycket för den toleransen.

Klart alla är överens om att utövandet är fel men den sexuella läggningen ser jag inte på med förakt. Självklart är det problematiskt men det är helt sjukt hur typ alla är överens om att pedofiler ska hatas. Kul att det finns lite vettiga människor här.

Sen är det väl så (kan ha helt fel här, men tycker mig ha hört det många ggr) att många pedofiler och sexförbrytare själva har varit utsatta för övergrepp som barn. Så vid vilken är det dags att sluta tycka synd om och istället börja hata barnet som växer upp och själv får en sexuell dragning till barn? Typ 15? 18?

WHITEFOLKS
2013-04-12, 15:35
Det var väl inget riktigt svar på det jag frågade om det översta citatet.

Jag tycker inte att det hat som jag tror att en pedofil skulle få utstå är i proportion mot risken (och då skadorna) att den skulle göra något (om den uttalat aktivt säger sig vara medveten om problemen).

Sen ska jag vara ärlig med att jag inte är helt insatt i vad som krävs för att klassas som pedofil.

Latissimus Dorsi
2013-04-12, 15:36
Jag tycker inte att det hat som jag tror att en pedofil skulle få utstå är i proportion mot risken (och då skadorna) att den skulle göra något (om den uttalat aktivt säger sig vara medveten om problemen).

Sen ska jag vara ärlig med att jag inte är helt insatt i vad som krävs för att klassas som pedofil.

Sexuella läggningen om att vara intresserad av prepubertala barn, hebefoli är som någon innan korrekt sade intresset av barn som nått puberteten.

WHITEFOLKS
2013-04-12, 15:40
Sexuella läggningen om att vara intresserad av prepubertala barn, hebefoli är som någon innan korrekt sade intresset av barn som nått puberteten.

Sure men jag kan tänka mig att det eventuellt finns andra krav än bara "sexuell attraktion till preburtala".

stridis
2013-04-12, 15:43
Det har väl hänt, men inte särskilt ofta. De har haft vett nog att hålla det till enkla pussar och kramar inför oss barn, och de gånger det har blivit lite... mer, så har det inte varit ett dugg bekvämt. Vadå, är det helt chill för dig om dina föräldrar sitter och råhånglar med varandra framför dig?

Det skulle det inte vara ok, med tanke på att farsan är död.:krampus

Wibba
2013-04-12, 15:48
Accepterar du det? Klart som fan.
Respekterar du det? Ja, finns det någon anledning till att inte respektera?
Är du bekväm med det? Bekväm med vad? Samma person fortfarande.
Är du kanske t o m nöjd med det? Wat

Det skulle vara lite mindfuck om det var föräldrarna. Jag har aldrig reflekterat över det så långt som att denne persons barn får 2 pappor alternativt 2 mammor. Väldigt mysko men okej på alla sätt, undrar mest hur det hade gått för barnen när det börjar uppstå "din mamma"-skämt på skolor osv?

wessmen
2013-04-12, 15:56
Wessmen din son kommer ut som pedofil

Accepterar du det?
Respekterar du det?
Är du bekväm med det?
Är du kanske t o m nöjd med det?

- Ja, jag accepterar det.
- Ja, jag respekterar det.
- Bekväm? Sitta i samma rum? Inga problem. Lämna småbarn där, utan att man gått igenom allt grundligt? Nej.
- Nöjd? Nej

Hur som helst - vågar man komma ut som pedofil är man sjukt stark och man har kommit till insikten att det man gillar är väldigt fel. Det enda man kan göra är att prata ut om det så att man kan gräva ner alla tankarna på att utleva sin läggning.

Jag tror säkert att du efter en viss tid skulle vara mer bekväm med att någon erkänt för dig att de gillar barn och det är jävligt påfrestande. Då vet du om spelreglerna och utsätter varken han/hon eller dina barn för någon olämplig situation.

Nöjd? Antagligen inte, för du ville sätta dit mig, inte sant?

Philley
2013-04-12, 16:23
Ni som är emot pedofili använder samma grundtankar och argument som 1800-tals människor använder mot homosexualitet, bara en reflektion.

Gober
2013-04-12, 16:39
Sant, men så lever vi en värld med rätt korkade och hycklande idioter. Har ofta hört folk raljera och skryta över hur fantastiskt öppna och toleranta dom är. "Jaja, homosexualitet är toppen, låt alla känna som dom vill" för att sedan avsluta med "förutom pedofiler då, fuck them". Så mycket för den toleransen.

Klart alla är överens om att utövandet är fel men den sexuella läggningen ser jag inte på med förakt. Självklart är det problematiskt men det är helt sjukt hur typ alla är överens om att pedofiler ska hatas. Kul att det finns lite vettiga människor här.

Sen är det väl så (kan ha helt fel här, men tycker mig ha hört det många ggr) att många pedofiler och sexförbrytare själva har varit utsatta för övergrepp som barn. Så vid vilken är det dags att sluta tycka synd om och istället börja hata barnet som växer upp och själv får en sexuell dragning till barn? Typ 15? 18?

Du har helt missat poängen, det handlar fortfarande inte om att inte acceptera en människa med pedofil läggning utan om att man inte vill att någon i ens närhet ska ha denna läggning pga att det kommer innebära ett liv som förmodligen kommer innebära otroligt mycket problem livet igenom av alla möjliga anledningar som upprepats flera gånger i tråden.

Sen är det ju givetvis tråkigt att en pedofil som inte lever ut sin läggning drabbas av hat. Men om man tänker efter lite och tar hänsyn till hur skadade drabbade barn blir så tycker man kanske inte att det är särskilt konstigt att människor har svårt att acceptera pedofili, det handlar som alltid när det kommer till hat mycket om rädsla som i detta fall är berättigad.

Jag tycker dock att hela grejen med att dra in pedofili i en diskussion om homosexualitet är vidrig och det är ganska tydligt varför en del väljer att göra det.

Vilson
2013-04-12, 16:45
Du har helt missat poängen, det handlar fortfarande inte om att inte acceptera en människa med pedofil läggning utan om att man inte vill att någon i ens närhet ska ha denna läggning pga att det kommer innebära ett liv som förmodligen kommer innebära otroligt mycket problem livet igenom av alla möjliga anledningar som upprepats flera gånger i tråden.

Sen är det ju givetvis tråkigt att en pedofil som inte lever ut sin läggning drabbas av hat. Men om man tänker efter lite och tar hänsyn till hur skadade drabbade barn blir så tycker man kanske inte att det är särskilt konstigt att människor har svårt att acceptera pedofili, det handlar som alltid när det kommer till hat mycket om rädsla som i detta fall är berättigad.

Jag tycker dock att hela grejen med att dra in pedofili i en diskussion om homosexualitet är vidrig och det är ganska tydligt varför en del väljer att göra det.

Pratade inte om dig. Tycker inte jag missat nån poäng.

Lachrillo
2013-04-12, 16:55
Accepterar och har inga problem med det

- Syster som är förlovad och lesbisk

cero
2013-04-12, 16:59
Ni som är emot pedofili använder samma grundtankar och argument som 1800-tals människor använder mot homosexualitet, bara en reflektion.

Pratar du om pedofiler som utövar sin sexualitet nu?

Loke
2013-04-12, 18:32
Pratar du om pedofiler som utövar sin sexualitet nu?

Det är just det antagandet som ligger bakom din kommentar som han talar om, gissar jag.

Förr ansågs det att homosexuell = en man som våldtar andra män. Man kunde kanske acceptera att en person var homosexuell utan att våldta andra män, men det antogs ändå att en homosexuell man ville våldta andra män.

När du skriver "pedofiler som utövar sin sexualitet" så antar du att det handlar om att våldföra sig på barn. Så behöver det naturligtvis inte alls vara, ett alternativ är såklart att kolla på tecknad porr eller be sin tjej klä ut sig så hon ser väldigt ung ut. Men du antar att det ändå ytterst handlar om sexuellt våld, och precis den synen hade man förr på homosexulla. Det är ju värt att notera att man kan våldta barn utan att egentligen vara pedofil, för övrigt.

Men nu kanske du tycker det är rättfärdigat att ändå anta att pedofili innebär att man i någon mån vill våldta barn, och det får du väl göra. Precis som någon annan kanske antar att homosexuella män vill våldta män och vissa antar att män i största allmänhet drömmer om att våldta innerst inne. Det är ungefär samma tankegång.

stolpskott
2013-04-12, 18:35
Det skulle det inte vara ok, med tanke på att farsan är död.:krampus

m9We2XsVZfc

Beklagar f.ö. sorgen.

Men om vi spolar tillbaka några år tills han levde. Skulle det varit bekvämt att se honom grovhångla med din mamma då?

cero
2013-04-12, 18:58
Men du antar att det ändå ytterst handlar om sexuellt våld

Nej, men jag förstår din poäng. Med "utöva" menar jag att man som vuxen människa på något sätt inleder en sexuell relation med ett (prepubertalt) barn. Kan lika gärna vara ömsesidigt.

Alfers
2013-04-12, 19:13
Kunde inte bry mig mindre.
Har aldrig haft någon som kommit ut för mig men önskar att någon gör det så att jag kan svara något i stil med "jaha, vad vill du att jag ska göra med den informationen"
Spelar väl lika stor roll som att jag skulle komma ut som heterosexuell för någon.

Vet och förstår att många har ångest osv över att komma ut.

Latissimus Dorsi
2013-04-12, 19:16
- Ja, jag accepterar det.
- Ja, jag respekterar det.
- Bekväm? Sitta i samma rum? Inga problem. Lämna småbarn där, utan att man gått igenom allt grundligt? Nej.
- Nöjd? Nej

Hur som helst - vågar man komma ut som pedofil är man sjukt stark och man har kommit till insikten att det man gillar är väldigt fel. Det enda man kan göra är att prata ut om det så att man kan gräva ner alla tankarna på att utleva sin läggning.

Jag tror säkert att du efter en viss tid skulle vara mer bekväm med att någon erkänt för dig att de gillar barn och det är jävligt påfrestande. Då vet du om spelreglerna och utsätter varken han/hon eller dina barn för någon olämplig situation.


Nöjd? Antagligen inte, för du ville sätta dit mig, inte sant?
Ditt sista stycke gör mig mörkrädd, du måste skoja med mig? En pedofil är en människa den med, som dig och mig. Tro det eller dig. Du framställer det som att denne är ett monster som skulle våldföra sig på ett litet barn så fort minsta lilla "chans" ges. Löjligt. Vad skulle du sagt om jag gjorde samma med en homosexuell som skulle sitta i samma rum som min äldre son, hörru du så du vet det är inte okej att våldta min son förstått? Även en heterosexuell kan vistas i samma rum som en med andra könet, utan att man behöver förklara "spelreglerna". Jag tycker du tabbade dig rejält.

stridis
2013-04-12, 19:20
Även en heterosexuell kan vistas i samma rum som en med andra könet, utan att man behöver förklara "spelreglerna". Jag tycker du tabbade dig rejält.

Nej könen skall separeras, burkan måste täcka kvinnsen annars uppkommer det syndiga tankar.

Ignatius72
2013-04-12, 20:00
OM något av mina barn hade visat sig vara gay hade jag inte jublat men å andra sidan så älskar jag ju dem reservationslöst ändå. OM min farsa hade kommit ut ur garderoben helt plötsligt så hade jag blivit mycket förvånad. Men jag hade också funderat över alla år som han hade hållt detta hemligt för mig, kanske för sig själv och hur jag ska se på min historia utifrån det. Det hade definitivt påverkat mig på något sätt.

wessmen
2013-04-12, 20:10
*slap*Ditt sista stycke gör mig mörkrädd, du måste skoja med mig? En pedofil är en människa den med, som dig och mig. Tro det eller dig. Du framställer det som att denne är ett monster som skulle våldföra sig på ett litet barn så fort minsta lilla "chans" ges. Löjligt. Vad skulle du sagt om jag gjorde samma med en homosexuell som skulle sitta i samma rum som min äldre son, hörru du så du vet det är inte okej att våldta min son förstått? Även en heterosexuell kan vistas i samma rum som en med andra könet, utan att man behöver förklara "spelreglerna". Jag tycker du tabbade dig rejält.

Plocka ut det stycket där jag framställer pedofiler som våldtäktsmaskiner. Om något så poängterar jag snarare att det är just det de inte är, speciellt någon som vågar berätta detta. Att undertrycka sin sexualitet är frustrerande.

Ser ingenting märkligt med att känna ett visst obehag med att lämna sina barn ensamma med en pedofil. Barn är något mer lättmanipulerande än vuxna människor också.

Så noll tabbar och tågar på i samma spår.

pwnyou
2013-04-12, 20:25
Det är intressant att pedofili idag ses som homosexualitet gjorde för 100 år sedan.

Om 100 år är nog pedofili okej men då är debatten om nekrofili istället :) Då kommer liberalerna säga att "man kan ändå inte skada någon som redan är död" medan de konservativa kommer säga "man kränker den döde och dennes familj och det känns jävligt fel. Jämför du pedofili och nekrofili? Är du dum i huvudet??"

Jävligt intressant faktiskt.

Latissimus Dorsi
2013-04-12, 20:29
*slap*

Plocka ut det stycket där jag framställer pedofiler som våldtäktsmaskiner. Om något så poängterar jag snarare att det är just det de inte är, speciellt någon som vågar berätta detta. Att undertrycka sin sexualitet är frustrerande.

Ser ingenting märkligt med att känna ett visst obehag med att lämna sina barn ensamma med en pedofil. Barn är något mer lättmanipulerande än vuxna människor också.

Så noll tabbar och tågar på i samma spår.

Varför spelar det roll om barn är lättmanipulerade? Pedofilen kommer inte försöka angripa barnet ändå. Ännu en fördom :)

difaren
2013-04-12, 20:31
Att det är ens snack om pedofiler.. Dom är bara rentutav sjuka i huvudet. Något gravt medfött fel i hjärnan eller dylikt.

pwnyou
2013-04-12, 20:33
Att det är ens snack om pedofiler.. Dom är bara rentutav sjuka i huvudet. Något gravt medfött fel i hjärnan eller dylikt.Alla sexuella läggningar är, såvitt jag vet, medfödda.

Gober
2013-04-12, 20:35
Det är intressant att pedofili idag ses som homosexualitet gjorde för 100 år sedan.

Om 100 år är nog pedofili okej men då är debatten om nekrofili istället :) Då kommer liberalerna säga att "man kan ändå inte skada någon som redan är död" medan de konservativa kommer säga "man kränker den döde och dennes familj och det känns jävligt fel. Jämför du pedofili och nekrofili? Är du dum i huvudet??"

Jävligt intressant faktiskt.

Goddag yxskaft!

pwnyou
2013-04-12, 20:38
Vad har du för belägg för det?Har sett intervjuer med Alexander Bard, Mark Levengood och andra homosexuella kändisar och jag känner även flera homosexuella i verkligheten som alla säger att det är medfött och det är väl känt att det inte funkar att "bota" bort sin sexualitet som kristna i USA försöker göra.
Goddag yxskaft!En med din genetik, attityd och kritiskt tänkande skulle antagligen ha spottat på homosexuella för 100 år sedan.

Lellan
2013-04-12, 20:38
Härligt med kärlek, varför skulle samkönad vara sämre att ha i sin närhet än annan. Mina föräldrar/släktingar/vänner får gärna byta läggning, så länge de mår bra så! :)

Gober
2013-04-12, 20:42
Har sett intervjuer med Alexander Bard, Mark Levengood och andra homosexuella kändisar och jag känner även flera homosexuella i verkligheten som alla säger att det är medfött och det är väl känt att det inte funkar att "bota" bort sin sexualitet som kristna i USA försöker göra.
En med din genetik, attityd och kritiskt tänkande skulle antagligen ha spottat på homosexuella för 100 år sedan.

Det kan vara så att de flesta föds med sin sexualitet men det är inte bevisat.

Ja visst spottade man på homosexuella men som du kanske vet går vi ju framåt når det kommer till mänskliga rättigheter och hur man ser på vuxna människor som lever i ett förhållande som inte skadar någon.

Pedofili kommer inte bli accepterat av alla självklara anledningar, däremot så har det varit okej i väldigt många kulturer (existerar fortfarande i tex en del indianstammar i regnskogen). Men som tur är så dör sådant beteende ut i ett modernt samhälle.

begt
2013-04-12, 20:46
Etorofolket i Papua Nya Guinea har speciella ritualer som unga män (pojkar) går igenom. Där ingår bland annat att svälja äldre mäns sperma, för att få i sig "livskraft", så att de kan bli riktiga män.

difaren
2013-04-12, 20:49
Etorofolket i Papua Nya Guinea har speciella ritualer som unga män (pojkar) går igenom. Där ingår bland annat att svälja äldre mäns sperma, för att få i sig "livskraft", så att de kan bli riktiga män.

Undra om det funkar.. haha. För dom blir väl antagligen avrättade om det kommer ut att dom är homosexuella.

Latissimus Dorsi
2013-04-12, 20:49
Etorofolket i Papua Nya Guinea har speciella ritualer som unga män (pojkar) går igenom. Där ingår bland annat att svälja äldre mäns sperma, för att få i sig "livskraft", så att de kan bli riktiga män.

Hur är det relevant?

begt
2013-04-12, 20:50
Hur är det relevant?

Apropå Gobers inlägg.

begt
2013-04-12, 20:52
Undra om det funkar.. haha. För dom blir väl antagligen avrättade om det kommer ut att dom är homosexuella.

De är lite speciella där borta. Kannibalism förekommer fortfarande bland de stammar som lever en bit inåt landet.

pwnyou
2013-04-12, 20:52
Det kan vara så att de flesta föds med sin sexualitet men det är inte bevisat.

Ja visst spottade man på homosexuella men som du kanske vet går vi ju framåt når det kommer till mänskliga rättigheter och hur man ser på vuxna människor som lever i ett förhållande som inte skadar någon.

Pedofili kommer inte bli accepterat av alla självklara anledningar, däremot så har det varit okej i väldigt många kulturer (existerar fortfarande i tex en del indianstammar i regnskogen). Men som tur är så dör sådant beteende ut i ett modernt samhälle.Värt att nämna är att det är en stor skillnad mellan att vara pedofil och att, så att säga, våldta barn. Med den distinktionen kanske vi förstår varandra bättre.

Om nu sexualitet inte är medfött så undrar jag hur man gör för att bli multisexuell? Finns det tekniker? Varför kan då inte homosexuella i kulturer där det inte är accepterat bara göra om sig?

Helgon1
2013-04-12, 21:07
Jag har jobbat i en bransch i 9 år som är överrepresenterad av homosexuella och tycker inte alls att det är något konstigt. Mer känslan att "jaha, är "hon" gay eller vad det nu är. Umgås med många som är gay, har barn tillsammans, är gifta osv och inser ju att det är kärlek det handlar om. Inget annat. Så skulle min syrra t.ex "komma ut" så skulle jag faktiskt inte tänka så mycket över det, än hur hennes tjej är. Men å andra sidan har hon haft killar som jag behövt hata. Då kan det inte vara värre att ha en bra tjej? =)

Philley
2013-04-12, 21:17
det är intressant att pedofili idag ses som homosexualitet gjorde för 100 år sedan.

Om 100 år är nog pedofili okej men då är debatten om nekrofili istället :) då kommer liberalerna säga att "man kan ändå inte skada någon som redan är död" medan de konservativa kommer säga "man kränker den döde och dennes familj och det känns jävligt fel. Jämför du pedofili och nekrofili? är du dum i huvudet??"

jävligt intressant faktiskt.

+1

Latissimus Dorsi
2013-04-12, 21:20
Älskar hur alla tror att alla som är pedofiler först och främst är

1. Våldtäktsmän
2. Hjärtlösa personer som när chans ges skulle förgripa sig på barn

Exakt samma stämpel som sattes på homosexuella för massa år sedan :) Att homosexuella är bestar som skulle slita din anal i stycken, så fort ni var ensamma i ett rum.

Tänk om, tänk rätt.

cero
2013-04-12, 21:34
Helgon1: Vilken branch? Nyfiken.

difaren
2013-04-12, 22:21
De är lite speciella där borta. Kannibalism förekommer fortfarande bland de stammar som lever en bit inåt landet.

Jo det vet jag.. haha. MEN kannibalism förekommer väl endast ifall någon avlider som gammal?

Och sedan kommer jag ihåg att dessa sa att det godaste köttet på människan var tummen..

hungry
2013-04-12, 22:36
Jo det vet jag.. haha. MEN kannibalism förekommer väl endast ifall någon avlider som gammal?

Och sedan kommer jag ihåg att dessa sa att det godaste köttet på människan var tummen..

Vart har du läst/hört/sett om de?

stolpskott
2013-04-12, 22:49
Jo det vet jag.. haha. MEN kannibalism förekommer väl endast ifall någon avlider som gammal?

Och sedan kommer jag ihåg att dessa sa att det godaste köttet på människan var tummen..

Det varierar nog från stam till stam. Finns ju ett flertal som äter sina fiender för att fira en seger, andra i någon form utav Voodooliknande ritual. Är ju ingen expert på ämnet, bara saker jag har för mig.

difaren
2013-04-12, 23:08
Vart har du läst/hört/sett om de?

Var dokumentär för ett jävla tag sen. Väldigt intressant faktiskt.
Men som stolpskott sa så varierar det nog från stam till stam.

Stoltz
2013-04-12, 23:13
Ni som är emot pedofili använder samma grundtankar och argument som 1800-tals människor använder mot homosexualitet, bara en reflektion.

Sant, men argumenten är helt annorlunda. Så nu ska vi inte försöka likställa debatter som är i grunden faktiskt väldigt olika.

Grundtanken är att det är fel, men anledningarna till att var sak skulle vara fel har sina rön i grovt olika läger.

Jag tycker det är rätt pinsamt att man aldrig kan se en Homosexualitetsdebatt som inte utmynnar i pedofilidebatt, men man ska nog inte förvänta sig för mycket heller.

levak
2013-04-13, 00:06
Sant, men argumenten är helt annorlunda. Så nu ska vi inte försöka likställa debatter som är i grunden faktiskt väldigt olika.

Grundtanken är att det är fel, men anledningarna till att var sak skulle vara fel har sina rön i grovt olika läger.

Jag tycker det är rätt pinsamt att man aldrig kan se en Homosexualitetsdebatt som inte utmynnar i pedofilidebatt, men man ska nog inte förvänta sig för mycket heller.

Eller för den skull kannibalism eller andra seder från folkgrupper isolerade från resten av världen.

hurril
2013-04-13, 00:08
Skulle mest bli väldigt överraskad i samtliga fall eftersom mina nära alla är bögigt jävla hetro. Vet ärligt talat inte vad jag skulle tänka om det men min värld skulle inte direkt rubbas i sina grundvalar. Jag är inte så ängslig av mig.

Latissimus Dorsi
2013-04-13, 00:16
Jag som trodde att det skulle bli lite klös i tråden på riktigt när Hurril uppenbarade sig, vilket jävla antiklimax :(

hurril
2013-04-13, 00:22
Jag är inte särskilt homofob och jag tror inte jag äger någon annan människa så att sitta här och låtsas att det är upp till mig att acceptera andras läggningar eller respektera eller si och så... är lite som att vägra acceptera att min granne precis sket.

difaren
2013-04-13, 00:28
Jag som trodde att det skulle bli lite klös i tråden på riktigt när Hurril uppenbarade sig, vilket jävla antiklimax :(

Jag hatar bögj*vlar, hatar dom och jag vill aldrig någonsin se dom, så jävla äckliga fyfan!! *spy*
De enda dom gör är att ha analsex.. usch fyfan!! :kinky:


Nöjd nu Latisss:d ??

cero
2013-04-13, 00:29
Inte _särskilt_ homofob? :D

Yes
2013-04-13, 03:41
Det hade ju varit jäkligt konstigt om någon av dem plötsligt kom ut ur garderoben. Jag hade nog undrat om det plötsligt blivit knäppa eller om det var på riktigt. Annars är de ju samma personer som innan.

Gober
2013-04-13, 07:06
Jag skulle bli besviken om min mor kom ur garderoben som kannibal.

Latissimus Dorsi
2013-04-13, 12:34
Sant, men argumenten är helt annorlunda. Så nu ska vi inte försöka likställa debatter som är i grunden faktiskt väldigt olika.

Grundtanken är att det är fel, men anledningarna till att var sak skulle vara fel har sina rön i grovt olika läger.

Jag tycker det är rätt pinsamt att man aldrig kan se en Homosexualitetsdebatt som inte utmynnar i pedofilidebatt, men man ska nog inte förvänta sig för mycket heller.

Sant, men så lever vi en värld med rätt korkade och hycklande idioter. Har ofta hört folk raljera och skryta över hur fantastiskt öppna och toleranta dom är. "Jaja, homosexualitet är toppen, låt alla känna som dom vill" för att sedan avsluta med "förutom pedofiler då, fuck them". Så mycket för den toleransen.

Klart alla är överens om att utövandet är fel men den sexuella läggningen ser jag inte på med förakt. Självklart är det problematiskt men det är helt sjukt hur typ alla är överens om att pedofiler ska hatas. Kul att det finns lite vettiga människor här.

Sen är det väl så (kan ha helt fel här, men tycker mig ha hört det många ggr) att många pedofiler och sexförbrytare själva har varit utsatta för övergrepp som barn. Så vid vilken är det dags att sluta tycka synd om och istället börja hata barnet som växer upp och själv får en sexuell dragning till barn? Typ 15? 18?
Här har du mitt problem Stoltz speciellt första stycket :)

en stor stark
2013-04-13, 12:37
Hur ofta är det en pedofil lever ut sina begär? Är det väldigt mycket oftare än en homosexuell/heterosexuell våldtar någon så är det ju inte särskilt konstigt att man kanske blir lite misstänksam.

Men någon som är pedofil och verkligen inte lever ut det är ingen som ska hatas.

Albin Eriksson
2013-04-13, 12:41
Accepterar du det? JA
Respekterar du det? JA
Är du bekväm med det? JA
Är du kanske t o m nöjd med det? VARKEN MER ELLER MINDRE.

Latissimus Dorsi
2013-04-13, 12:43
Hur ofta är det en pedofil lever ut sina begär? Är det väldigt mycket oftare än en homosexuell/heterosexuell våldtar någon så är det ju inte särskilt konstigt att man kanske blir lite misstänksam.

Men någon som är pedofil och verkligen inte lever ut det är ingen som ska hatas.

Jag läser om en hel del heterosexuella män som våldtar kvinnor väldigt frekevent, fan vad jag hatar heterosexuella. Jävla barbarer. Skulle aldrig kunna tänka mig att vistas i samma rum som en heterosexuell utan att förklara hur denne att aja baja du får inte slita upp ett nytt rövhål på mig.

en stor stark
2013-04-13, 12:44
Jag läser om en hel del heterosexuella män som våldtar kvinnor väldigt frekevent, fan vad jag hatar heterosexuella. Jävla barbarer.

Bra för dig. Försök nu förstå poängen.

Stoltz
2013-04-13, 12:44
Här har du mitt problem Stoltz speciellt första stycket :)

Det är inget som säger emot det jag säger, det är fortfarande två helt olika argumentbasis som endast används av personer som inte vet bättre.

Edit: Om inte argument har dykt upp som jag missat, då kanske det går att hålla en intressant debatt, men från vad jag kan se så är det jämförelse av äpplen och blåvalar.

Latissimus Dorsi
2013-04-13, 12:46
Det är inget som säger emot det jag säger, det är fortfarande två helt olika argumentbasis som endast används av personer som inte vet bättre.

Edit: Om inte argument har dykt upp som jag missat, då kanske det går att hålla en intressant debatt, men från vad jag kan se så är det jämförelse av äpplen och blåvalar.

Som vanligt ''förstår man inte'', och man jämför två heeeelt olika saker. Någon djupare förklaring vägrar ges. Kan du ge mig en utförlig beskrivning på vad som är den gigantiska skillnaden måntro?

en stor stark
2013-04-13, 12:54
Och jag förstår inte heller vad argumentet är.

Om det är fel att inte acceptera pedofili (när det inte utförs såklart), hur blir det då rätt att inte acceptera homosexualitet?

Skillnaden är ju också att när pedofili utförs så är det fel, alltså måste vi vara tydliga med det. Men när homosexualitet utförs så är det inte fel.

Albin Eriksson
2013-04-13, 13:26
Vad fan har pedofili eller andra sjuka avarter med homosexualitet att göra öht, tråden handlade om homofrågor och inget annat.

dream_theater_
2013-04-13, 13:53
Min far kommer ut som homo? Vilken tanke. Den enda frågan jag kan svara på är "nöjd?". Definitivt inte.

Loke
2013-04-13, 14:59
Sant, men argumenten är helt annorlunda. Så nu ska vi inte försöka likställa debatter som är i grunden faktiskt väldigt olika.

Grundtanken är att det är fel, men anledningarna till att var sak skulle vara fel har sina rön i grovt olika läger.

Jag tycker det är rätt pinsamt att man aldrig kan se en Homosexualitetsdebatt som inte utmynnar i pedofilidebatt, men man ska nog inte förvänta sig för mycket heller.

Jaså? Vari ligger skillnaden? Pedofili är fel, äckligt, omoraliskt, emot guds vilja. Homosexualitet är fel, äckligt, omoraliskt och emot guds vilja. Jag hör identiska argument.

Vad fan har pedofili eller andra sjuka avarter med homosexualitet att göra öht, tråden handlade om homofrågor och inget annat.

Oh the irony :D

Homosexualitet är helt ok, pedofili är en sjuk avart!

Skillnaden är ju också att när pedofili utförs så är det fel, alltså måste vi vara tydliga med det. Men när homosexualitet utförs så är det inte fel.

Så behöver det inte alls vara. En pedofil kan, som jag skrev tidigare, tex kolla på tecknad porr eller be sin tjej klä ut sig till ett barn. På samma sätt kan en homosexuell person självklart våldta någon. Det finns ingen skillnad.

Att det skulle vara ok att hata pedofiler för att pedofiler är överrepresenterade bland i sexuellt våld är ju sjukt - blir det då ok med böghat om man skulle finna att bögar är överrepresenterade när det kommer till sexuellt våld? Eller smaka på denna: Vi vet ju att män våldtar betydligt mer än kvinnor - är det då kanske bäst att vi behandlar alla män som våldtäktsmän?

Stoltz
2013-04-13, 19:13
Jaså? Vari ligger skillnaden? Pedofili är fel, äckligt, omoraliskt, emot guds vilja. Homosexualitet är fel, äckligt, omoraliskt och emot guds vilja. Jag

Den ene är baserad på två vuxna och fullmogna individers förmåga att vara delaktig i processen. Den andre är av sin natur som sexualitet mellan en vuxen och fullmogen individ och ett barn som inte "kan" ta dessa beslut.

Om du är oförmögen att se en skillnad på argumensbasis utifrån det så tror jag att vi måste gå rejält mycket djupare på vad som definierar de olika sexualiteterna innan någon intressant diskussion kan komma fram.

en stor stark
2013-04-13, 19:49
Jaså? Vari ligger skillnaden? Pedofili är fel, äckligt, omoraliskt, emot guds vilja. Homosexualitet är fel, äckligt, omoraliskt och emot guds vilja. Jag hör identiska argument.



Oh the irony :D

Homosexualitet är helt ok, pedofili är en sjuk avart!



Så behöver det inte alls vara. En pedofil kan, som jag skrev tidigare, tex kolla på tecknad porr eller be sin tjej klä ut sig till ett barn. På samma sätt kan en homosexuell person självklart våldta någon. Det finns ingen skillnad.

Att det skulle vara ok att hata pedofiler för att pedofiler är överrepresenterade bland i sexuellt våld är ju sjukt - blir det då ok med böghat om man skulle finna att bögar är överrepresenterade när det kommer till sexuellt våld? Eller smaka på denna: Vi vet ju att män våldtar betydligt mer än kvinnor - är det då kanske bäst att vi behandlar alla män som våldtäktsmän?

Förvisso kan man göra så.

Har aldrig sagt att man kan hata dem för det. Men säg om 50% av alla pedofiler våldtar barn så är det kanske inte konstigt om man blir misstänksam om någon säger att de är pedofil.

Men nu tror jag inte skillnaden är så stor, så tror inte man behöver vara misstänksam.

Använde inte ordet hata av en specifik orsak. Men bra att du missade det.

levak
2013-04-13, 20:41
Jaså? Vari ligger skillnaden? Pedofili är fel, äckligt, omoraliskt, emot guds vilja. Homosexualitet är fel, äckligt, omoraliskt och emot guds vilja. Jag hör identiska argument.

Kan du utveckla?

Helgon1
2013-04-13, 21:19
Helgon1: Vilken branch? Nyfiken.

Djursjukvård =)
Av någon anledning är väldigt många sköterskor och veterinärer gay? På en arbetsplats var det 7 män varav 4 var gay. (eller ÄR) =)

pwnyou
2013-04-13, 21:22
Kan du utveckla?En liknande retorik förs mot homosexuella i länder där det är förbjudet idag, och användes här i Sverige av normalt PK-folk för 50 år sedan.

WHITEFOLKS
2013-04-13, 21:23
Pcy_6anmVUc

pwnyou
2013-04-13, 21:25
De länder som för närvarande föreskriver dödsstraff för homosexuella är Iran, Mauretanien, Sudan, Saudiarabien och Jemen. Även världens nyaste nation, Sydsudan, kan vara på väg att införa samma straff, liksom Uganda – om religiösa extremister i landet får sin vilja igenom. Även i vissa delar av Somalia och Nigeria tillämpas dödsstraff mot homosexuella. september 2011

cero
2013-04-13, 21:33
september 2011

Död åt mänskligheten!

cero
2013-04-13, 23:25
En liknande retorik förs mot homosexuella i länder där det är förbjudet idag, och användes här i Sverige av normalt PK-folk för 50 år sedan.

Läste du Stoltz inlägg?

levak
2013-04-13, 23:43
En liknande retorik förs mot homosexuella i länder där det är förbjudet idag, och användes här i Sverige av normalt PK-folk för 50 år sedan.

Ville bara se hur långt han kom i tankarna innan hjärnan klappade ihop

andeem
2013-04-13, 23:52
Vad jag vet kan väl pedofiler vara både hetero- och homosexuella.

Utövande pedofil: brottsligt.

Icke utövande pedofil: sorgligt.

Chopsuey
2013-04-13, 23:57
Accepterar du det? Ja
Respekterar du det? Ja
Är du bekväm med det? Ja
Är du kanske t o m nöjd med det? Jag är nöjd om dom är nöjda.

Du(dvs vem som helst) ska fullständigt ge fan i vad andra människor gör så länge det inte skadar någon/något.