handdator

Visa fullständig version : Att göra och shopping i Bangkok


Yip_man
2013-04-12, 05:35
Ska tillbringa en vecka i bangkok med jobb. Två dagar ledigt och kvällarna efter jobb. Man har väl inte jätteork efter en arbetsdag så lite lättare aktivitet föredras då.

Jag har tänkt på Grand palace och chinatown kanske shopping på Mbk?

Tanken är en fyld resväska med kläder hem.

Så vad har ni för tips?

Jode
2013-04-12, 05:53
Jag hade tagit mig längs chao phraya, hoppat av vid Angkor Wat. Skippat Grand palace och istället tagit mig mot Wat Mahatat och strosat runt i det området. Mer genuint.

Om du är där över en helg så hade jag tagit BTS till Chatuchak tidigt på morgonen för att ha några timmar att gå runt på marknaden innan det börjar koka av både folk och värme.

Chinatowns små gränder kan vara riktigt mysigt så det är ett bra val.

Gå och ta massage. Finns några bra ställen runt Siam Square, mitt emot Paragon/Siam Discovery.

Kolla Bio. Jag anser att den på Paragon är bäst. Kosta på dig någon av dem bättre salarna med en soffa tex.

Ta en runda till Lumpini på eftermiddagen då den värsta värmen lagt sig och ta ett pass på utegymmet. Ganska hardcore!

Ha det så kul!

Guskleto
2013-04-12, 06:05
MBK var riktigt uselt och liknade mest en loppmarknad. Central World var däremot helt sinnessjukt häftigt. Om inte det skulle räcka så ligger det fler köpcentrum nära intill som håller nästan lika hög klass.

http://maps.google.se/maps?um=1&ie=UTF-8&q=central+world&fb=1&gl=se&hq=central+world&sa=X&ei=0JVnUcKQN8rw4QTfk4GIDg&ved=0CLQBELYD

Frantic
2013-04-12, 07:52
Ta med dig adressen till ditt hotell och gå vilse. Irra runt bland alla gränder och smågator tills du inte har en aning om vart du är. Gärna en bit från turiststråket. Upplev alla dofter och intryck innan du hoppar in i en taxi och drar hem. Mina bästa Bangkokminnen kommer från när jag bara strosat runt.

Sy upp en kostym kanske?

Mbk är billig shopping men rörigt. Vill du ha mer exklusiva saker finns det andra shoppingcenter i närheten där kring Siam Square.

Chatuchak/weekend market rekommenderas. Försök att få tag på en karta för det är verkligen löjligt stort och annars kommer du bara irra runt på samma ställe.

Grand Palace är absolut kul att se. Likaså Wat Pho med den liggande buddan. Dessutom har det senare landets mest kända massageskola så bättre thaimassage än så kan du knappast få.

Ta dig till en skybar på kvällen för att ta några drinkar med en fantastisk utsikt.

Yip_man
2013-04-12, 15:37
Vi kommer vara på Landmark hotel så utsikten är god. Funderar på att skippa mbk

Lellee
2013-04-12, 17:18
skippa mbk. Kom ganska nyligen hem ifrån Thailand. Vi bodde på hotellet som delar tak med mbk och jag måste säga att det var till 99% skräp på mbk. Alla siam center som låg över gatan var mycket häftigare. Doock, var priserna på riktiga märkeskläder lika höga som hemma. Europeiska butiker som tex Zara var till och med dyrare än hemma.

Yip_man
2013-04-12, 18:03
Kanske är fyndens tid över vad gäller kläder. Samtidigt så för man så olika budskap beroende på vem man frågar. Kläder borde vara billigare då lönerna är 20% av sveriges tycker man

Tomas W
2013-04-12, 18:59
Kanske är fyndens tid över vad gäller kläder. Samtidigt så för man så olika budskap beroende på vem man frågar. Kläder borde vara billigare då lönerna är 20% av sveriges tycker man

Fast den delen av shopping utgörs väl mestadels av västerlänningar? Om det nu är "äkta" märkeskläder du menar?

Yip_man
2013-04-12, 20:15
Kanske är det så men om det inte är billigare än hemma varför skulle då nån handla. Kan tänka mig kopior också om de är av ok kvalite