handdator

Visa fullständig version : hur äter ni på helgerna?


daniieleriksson
2013-04-11, 12:17
Hur äter ni på helgerna? käkar ni godis eller kör ni strikt?

Eira
2013-04-11, 12:21
båda

Gpajpen
2013-04-11, 12:31
Köttfrossa

Tomas W
2013-04-11, 12:33
Brukar bli godis på lördagen och äter upp det som blir över på söndagen.

Reaper123
2013-04-11, 13:16
jag har "fest" 7 dagar i veckan, jag äter alltså inte annorlunda på helgerna, men skillnaden är att jag extremt sällan äter mat ute på vardagarna vilket det blir ganska ofta på helgerna periodvis!

Unnar mig alltså inte godare mat eller mer godis bara för att det är helg!

Kör väl IIFYM helt enkelt!

"The phrase If It Fits Your Macros (often abbreviated to IIFYM) refers to meeting the individual macronutrient needs relevant to one’s goals and then filling the remaining calories with foods of personal preference. Meaning, eat whatever you want as long as it fits the macros"

cancion
2013-04-11, 13:54
Hur äter ni på helgerna? käkar ni godis eller kör ni strikt?

Jag grisar hela helgen. Kan inte hjälpa det. Tristessen på dagarna tar död på mig.
Jag vaknar 10:00, går och tränar, och sen då?
Långt kvar till kvällen, och har ingen ork eller lust att göra något vettigt på dagarna.
Då lägger jag mig i soffan, kollar på film och trycker ett par kakpaket istället :(

Jag skyller på vädret.

RobinEH
2013-04-11, 14:37
Ingen skillnad från de andra veckodagarna.

Jode
2013-04-11, 16:00
Äter ganska strikt och fyller ut med IIFYM. Helgerna blir inte något annorlunda än vardagarna förutom att jag kanske köper något roligt eller lagar något som kräver lite mer omtanke än vad som orkas med på en måndag.

Just nu kan det vara utfyllnad med mörk Lidl choklad på vardagarna och lite dyrare på helgen heh.

Wzup2u
2013-04-11, 18:35
samma äter snask och sånt vardagar med.
bättre käka mindre mängder av godare saker än att trycka i sig 1 kg choklad bara för det är lördag....

dock blir det mkt vin på helgerna =)... och kanske mer finlir på middag osv.

Old Nick
2013-04-13, 08:52
Ingen skillnad alls mot för övriga veckodagar. Äter mig fullständigt proppmätt på ren, bra mat. Har inget sockersug och grisar aldrig.

davidmage
2013-04-13, 09:02
Ingen skillnad alls mot för övriga veckodagar. Äter mig fullständigt proppmätt på ren, bra mat. Har inget sockersug och grisar aldrig.

Hehe kul att veta att man inte är ensam om det :)

tlk
2013-04-13, 09:06
Lagar hela kommande veckans mat på söndagen. Skulle jag börja äta olika mat på olika dagar blir det dretsvårt att näringsberäkna. Lättare att bara köra samma även helgerna.

Bryggan
2013-04-13, 09:35
Jag grisar hela helgen. Kan inte hjälpa det. Tristessen på dagarna tar död på mig.
Jag vaknar 10:00, går och tränar, och sen då?
Långt kvar till kvällen, och har ingen ork eller lust att göra något vettigt på dagarna.
Då lägger jag mig i soffan, kollar på film och trycker ett par kakpaket istället :(

Jag skyller på vädret.Hahaha....vet inte varför men jag tycker det här var förbannat roligt skrivet!

Försöker köra strikt på helgerna också men ofta är det sociala åtaganden som jag måste vika mig för på helgerna. Idag tex så är det bastukväll med personer som är viktiga för mig på min "livsstege", då ska det bjudas på pizza och öl. Alltså jag kan ju inte sitta där och inte dricka bärs eller äta av pizzan...det går inte liksom. Tänk om jag skulle ta med mig en burk kokt broccoli och en flaska vatten...en social katastrof kallas det, det förstår ni va!? Nä det enda jag kan göra är att snällt dricka min öl och käka min pizza men något mindre än jag skulle kunna.

Tycker alltid det är liknande Måsten på helgerna. Nätverkande är viktigt dock.

knuckles
2013-04-13, 09:37
Jag grisar hela helgen. Kan inte hjälpa det. Tristessen på dagarna tar död på mig.
Jag vaknar 10:00, går och tränar, och sen då?
Långt kvar till kvällen, och har ingen ork eller lust att göra något vettigt på dagarna.
Då lägger jag mig i soffan, kollar på film och trycker ett par kakpaket istället :(

Jag skyller på vädret.

Haha samma för mig åt upp 3 kladdkakor själv på en helg:eating:

waddap
2013-04-13, 10:06
Brukar lyxa till det lite mer på helger. Ibland blir det lite bak som förra helgen och idag blev det proteinfluff till gröten och lösgodis 5 hg ungefär ikväll. Äter kanske godis 2-3 gånger i månaden.

Fuark
2013-04-13, 10:10
likadant som under veckan. fast idag tänkte jag slå till med något extraordinärt, likt en pizza eller nåt

Sheogorath
2013-04-13, 10:13
Under deff har jag kostplanering ner till kalorin varje dag, men på lördagen bryr jag mig inte om makrofördelningen (d.v.s. det finns utrymme för glass, pizza etc). Under icke-deff har jag en lös planering för vardagarna (finns en bas som jag justerar om jag känner för det) och på det helt fria helger. När jag ligger på energibalans eller kaloriöverskott känner jag inte för att svina så det blir inga extravaganser ändå. :)

tlk
2013-04-13, 10:38
På tok för mycket jobb att baka pizza på helgen. Havregryn plz.

baggard
2013-04-14, 10:58
Bulken brukar skita sig

madballz
2013-04-14, 20:02
Brukar köpa två påsar chips, en med:

Ugnsbakade sourcream and onion
9g protein
111 kolhydrater
12g fett

603 kcal

Sedan en påse stjärnor:
4g protein
60g kolhydrater
28g fett

500 kcal

Brukar anpassa detta i mitt kaloribehov för dagen, eller det brukar passa utav sig självt, då det inte är så mycket fett :)

Jeml
2013-04-14, 22:46
Kör så strikt det går, dock är man ofta bortbjuden på kalas eller middag eller liknande, så jag får oftast "höfta" 1måltid/dag under helgen. Har dock blivit rätt bra på det så prickar nog ganska rätt.

fika/godis/dessert/chips och allt sånt avstår jag alltid. Till och med feta tillbehör till maten som gräddiga såser osv. håller jag mig undan från.

Rawsteel
2013-04-15, 00:27
Helg för mig varje dag! Äter godis, glass eller chips för 250-500kcal dagligen och har gjort det i flera år, förutom under deff.
Jag har iof rätt hård koll på min kost, räknat kalorier i en evighet och ser till att jag får i mig allt jag behöver utöver snasket.

JakeShaft
2013-04-15, 04:22
Äter inte annorlunda. Inte nämnvärt förtjust i godis och chips. Varit ett kakmonster tidigare men tappat tycke för det med. Är väll i praktiken nykterist. Mjölk är godare än läsk, föredrar frukt och nötter framför godis, kakor och chips, mår bara dåligt av alkohol. Så allt som är helgextra för vissa gillar jag inte riktigt. Så jag är den tråkiga som äter likadant.

Zeq
2013-04-15, 17:19
Varför krångla till det? Jag kör på som vanligt. :d

Vizka
2013-04-15, 19:20
Käkar godis och gott på lördagar bara... Barnen äter lördagsgodis så då får det bli det för mig med:-) perfekt!

Gober
2013-04-15, 19:37
På tok för mycket jobb att baka pizza på helgen. Havregryn plz.

Living the dream!

raddum
2013-04-15, 20:32
Brukar kunna lägga mer kolhydrater på lördagar "refeed", men fortfarande hålla koll på makros

uf_74
2013-04-15, 21:15
Under def samma som i veckorna annars godis, chips och alkohol...

broman
2013-04-15, 21:56
Modern min brukar bjuda på mat 1 gång under helgen och då tackar man inte nej oavsett om det är deff eller liknande.

Sist blev det schnitzel med potatisgratäng sedan glass+ananas.

Störd
2013-04-15, 22:32
Äter vad jag vill bara de jämnar ut sig med kalorier / protein kolhydrater och fett i slutändan av dagen. Äter skräp nästan varje dag och håller bra här.