handdator

Visa fullständig version : Vilken ordning?


krakowww
2004-02-23, 20:07
Tjenare allihopa!
Jag har tänkt börja träna upp min kondition lite. Jag har tänkt att börja med att springa 20-30 min några gånger i veckan. Senare ska jag gå över till hiit och då köra det efter varje styrkepass. Nu till min fråga, jag har kommit fram till två olika alternativ men vet inte vilket som borde funka bäst.

Alternativ 1
dag 1 styrka, dag 2 kondition och dag 3 vila osv.

Alternativ2
dag 1 kondition, dag 2 styrka och dag 3 vila osv.

Vilket alternativ låter bäst? Är det någon som testat något av alternativen?

Tack på förhand/ Magnus

adeleine
2004-02-23, 20:49
det där är ju väldigt individuellt, men jag föredrar alternativ ett...

jag är tröttare i kroppen efter konditionsträning än styrke så det passar bäst för mig med vila efter det....

Tricklev
2004-02-23, 21:27
Mja jag kör 20 min stenhård konditions träning efter varje träningspass o jag tränar 6gånger på 9 dagar. o tycker det funkar helt ass nice ;D

adeleine
2004-02-23, 21:51
Originally posted by Tricklev
Mja jag kör 20 min stenhård konditions träning efter varje träningspass o jag tränar 6gånger på 9 dagar. o tycker det funkar helt ass nice ;D

jag kör också 20 min efter träningspassen...men om man vill köra kondition enbart....så funkar det bäst så för mig....

Tricklev
2004-02-23, 22:01
Originally posted by adeleine


jag kör också 20 min efter träningspassen...men om man vill köra kondition enbart....så funkar det bäst så för mig....

Brukade köra 30 mins konditions pass 5 dagar i veckan förut o d blev oftast frammåt kävllarna när man behövde slappna av lite o tycker inte riktigt det behövdes ett riktigt schema för d =/

adeleine
2004-02-23, 22:28
nej iofs...jag kör inte heller efter schema så..lyssnar mer på kroppen...