handdator

Visa fullständig version : Hur ökar jag min ämnesomsättningen ?


GVA
2013-04-10, 20:52
Som rubriken lyder Hur ökar jag min ämnesomsättningen ?
Bulkar och äter mycket och ofta blir mycket gröt/JS mackor mellan de stora målen. Så tänkte att om jag äter mycket borde det väll va bra att ha högre ämnesomsättningen så kroppen tar till vara på så mycket som möjligt? lite confused då när jag söker hittar jag bara massa skit om deff...

King Grub
2013-04-10, 20:53
Är du frisk tar du alltid upp i princip allt du äter.

tjing
2013-04-10, 22:42
Att äta mycket ökar i sig ämnesomsättningen.

Annars så är träning, kortvarig stress (träning är stress för övrigt) och stimulanter säkra kort.

King Grub
2013-04-10, 22:44
Trådstartaren verkar dock mena upptag av näringsämnen med "ämnesomsättning", inte energiförbrukning.

Loka
2013-04-10, 22:45
Vilka sjukdomar skulle påverka ämnesomsättningen negativt? Hur vanligt är detta? Antar att det är extremt ovanligt och folk bara tror att de har såna problem.

begt
2013-04-10, 22:46
Vilka sjukdomar skulle påverka ämnesomsättningen negativt? Hur vanligt är detta? Antar att det är extremt ovanligt och folk bara tror att de har såna problem.

Störningar i sköldkörteln som rubbar T3/T4 t.ex.

http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Sjukdomar-och-besvar/Hypertyreos/

GVA
2013-04-10, 22:48
Jo men man har ju typ hört att om man dricker rikligt med vatten så driver man på och hjälper till ämnesomsättningen tänkte om det finns andra knep xD

JakeShaft
2013-04-10, 22:59
De flesta centralstimulerande preparat ökar väl ämnesomsättningen typ koffein men huruvida det är märkbart kan nog diskuteras. Diverse kryddor ökar ämnesomsättningen.

Forzafurioso
2013-04-11, 12:10
Trådstartaren verkar dock mena upptag av näringsämnen med "ämnesomsättning", inte energiförbrukning.

Han kan ju testa digest(för mer syra i magen) och matsmältningsenzymer....

Ronn
2013-04-11, 12:34
Jo men man har ju typ hört att om man dricker rikligt med vatten så driver man på och hjälper till ämnesomsättningen tänkte om det finns andra knep xD

Har du problem att gå upp i vikt eller har du bara gjort en tankevurpa?