handdator

Visa fullständig version : När??


PyToN
2004-02-23, 19:43
Vad säger ni, ska man träna de muskelgrupper man är minst nöjd med i början eller i slutet av träningsveckan?
/C

kharon
2004-02-23, 21:25
Kör dem då du är som mest laddad. Kommer knappast att skilja på resultaten om ett år om du kör de muskler du är minst nöjd med på måndag, tisdag eller fredag...

Tricklev
2004-02-23, 21:28
Originally posted by PyToN
Vad säger ni, ska man träna de muskelgrupper man är minst nöjd med i början eller i slutet av träningsveckan?
/C

Tränar underarm 3gånger på 9 dagar så kort sagt, hälften av mina pass är underarm :hbang:


Edit: dom tränas först ;P

Åse Columbus
2004-02-24, 13:53
Tränar jag mer än 1 muskelgrupp så lägger jag alltid den som "släpar" först i passet.

Assazel
2004-02-24, 15:06
Originally posted by kharon
Kör dem då du är som mest laddad. Kommer knappast att skilja på resultaten om ett år om du kör de muskler du är minst nöjd med på måndag, tisdag eller fredag...

bra svar!
Kroppen vet ju inte vilken dag det är, utan kör den muskelgrupp när du är som mest på G och kör den först! Då har du mest energi och kan lyfta tyngre!

Zlin
2004-02-24, 20:04
Originally posted by Åse Columbus
Tränar jag mer än 1 muskelgrupp så lägger jag alltid den som "släpar" först i passet.

Jag har haft väldiga problem med mina biceps, men nu när jag flyttat de först till mitt pass märker jag stor skillnad. Så visst funkar det...:bpump:

EDIT: Kom på att jag knappast undersökt med vetenskapliga metoder så att säga att det funkar är lite väl drastiskt, men jag upplever att det gör det...

PyToN
2004-02-24, 20:33
Då kanske det är bäst att lägga den muskelgrupp man är minst nöjd med först då?

feldtarn
2004-02-24, 20:40
Originally posted by PyToN
Då kanske det är bäst att lägga den muskelgrupp man är minst nöjd med först då?


Nja, kör du tex rygg, bicep ett pass så skulle inte jag lägga bicep först iaf!


Mer träning är inte alltid nyckeln...

JAM
2004-02-24, 20:46
Originally posted by feldtarn
Nja, kör du tex rygg, bicep ett pass så skulle inte jag lägga bicep först iaf!


Mer träning är inte alltid nyckeln... Nä, precis. Flytta eller inte flytta beror ju på VAD det är som släpar...

Att lägga det på någon annan dag under träningsveckan spelar ingen roll, däremot i vilken ordning du kör under veckan. Om du kör rygg tungt på måndagen kanske du känner sig svag i ryggen när du kör knäböj på tisdagen vilket hämmar benträningen... (bara ett exempel). Om du postar ditt schema kan vi granska det.

PyToN
2004-02-24, 21:04
Så här ser mitt schema ut...

Söndag: Axlar och mage

Måndag: Ben och vader

Onsdag: Bröst och triceps

Tordag: Rygg och biceps

lauria
2004-02-24, 21:08
Så här kör jag:

Dag 1: Axlar och traps

Dag 2: Rygg, biceps och underarmar

Dag 3: Ben och vader

Dag 4: Bröst och triceps

Dag 5: Det brukar bli det jag tycker ja vill förbättre..För till fället är det Biceps, underarmar, vader och mage.... Funderar på att ta bort biceps om ett tag och lägga in axlar ist... Det här tycker jag funkar MKT bra :thumbup: :thumbup: :bpump: :bpump:










////////Tobbe