handdator

Visa fullständig version : Uni-Liver


Bonedust
2013-04-10, 12:34
Någon som tar dessa? eller andra lever tabletter?
Vad tycker ni?
Själv kör jag på dessa och vill bara veta vad Kolozzeum tycker om dom.

Bonedust
2013-04-10, 12:35
Universal Uni-Liver
http://store.bbcomcdn.com/store/prodimage/prod_24799/image_24799_450_white.jpg

Morrris
2013-04-10, 12:36
Varför tar du dem?

Bonedust
2013-04-10, 12:41
Varför tar du dem?

Själv tar jag dom för att den innehåller mycket aminosyror och järn.
Tar det som vilket annat kosttillskott lever är ju bara bra för dig ;)
Sen tycker jag att man får energi av den.

Ondskapelsen
2013-04-10, 14:49
Låter som något "man ska ta för att skydda levern" om man går på steroider. Här håller jag mig borta tack :).

Baronpanda
2013-04-10, 15:05
Inga lever skydd "fungerar" riktigt och i vissa fall visar det sig att dom kan göra mera skada än nytta.

Sedan är frågan varför du ska hålla på o ta leverskydd utan en anledning?

Bonedust
2013-04-10, 15:14
Inga lever skydd "fungerar" riktigt och i vissa fall visar det sig att dom kan göra mera skada än nytta.

Sedan är frågan varför du ska hålla på o ta leverskydd utan en anledning?

Inte så att jag har köpt det för något speciellt ändamål, fick en burk av en polare som köpte från UK.
Den ger mig en annan källa på aminosyror,järn och vitaminer.
Det hjälper mig vid återhämtning och lite energi. Har märkt en positiv effekt hittills. :d

Morrris
2013-04-10, 15:19
Själv tar jag dom för att den innehåller mycket aminosyror och järn.
Tar det som vilket annat kosttillskott lever är ju bara bra för dig ;)
Sen tycker jag att man får energi av den.

Orkar inte googla innehållet. Menar du att produkten innehåller en formula som motsvarar näringsinnehållet i någon form av lever?

Bonedust
2013-04-10, 15:33
Orkar inte googla innehållet. Menar du att produkten innehåller en formula som motsvarar näringsinnehållet i någon form av lever?

I varje tablett är det ca 1.94g lever. från ''pure grass fed, Argentinean beef liver''

Morrris
2013-04-10, 16:10
I varje tablett är det ca 1.94g lever. från ''pure grass fed, Argentinean beef liver''

Oj, det var väldigt lite lever. Jag gissar att produkten är relativt dyr. Vill du veta vad jag tycker? På pappret helt onödigt.

Forzafurioso
2013-04-11, 18:32
Hade skitdåliga blodvärden efter min magkrasch förra sommaren. C-vitamin och lever tabs funkade fint.

Ps:Jag var tvungen tugga dom för att magen skulle palla dom.

Sverker
2013-04-11, 19:42
Oj, det var väldigt lite lever. Jag gissar att produkten är relativt dyr. Vill du veta vad jag tycker? På pappret helt onödigt.

Men 1,94 gram bör motsvara 7 - 8 gram lever. 7 - 8 gram lever innehåller dagsbehovet av retinol.
Misstänker, men vet inte, att vara tablett ger dagsbehovet av A-vitamin och det finns risk för skadliga mängder ifall man tar många tabletter.

Forzafurioso
2013-04-14, 18:59
Men 1,94 gram bör motsvara 7 - 8 gram lever. 7 - 8 gram lever innehåller dagsbehovet av retinol.
Misstänker, men vet inte, att vara tablett ger dagsbehovet av A-vitamin och det finns risk för skadliga mängder ifall man tar många tabletter.

Tabletterna är "avfettade" vilket borde göra dom relativt A-vitaminfria.:)