handdator

Visa fullständig version : Min JÄVLA mage! Hjälp!


carlemarker
2013-04-09, 19:56
Fattar det inte, kanske blir lite Wall of Text här, men kommer lista allting så ni förstår att jag verkligen gör rätt (och kanske kan påvisa vafan jag gör fel??)

Min Kost (samma varje dag)

05.30 - frukost (1dl fil, 0.5dl valnöt/pumpafrön) + vatten
09.00 - mellanmål (valnöt & pumpafrön, 1 näve) + vatten
11.30 - lunch (300g färskkött (nöt/fisk/fågel) + 1/2 paprika, 1 näve ruccola, 1 ägg, 50cl citronvatten)
14.30 - mellanmål (valnöt & pumpafrön, 1 näve) + vatten
16.30 - 18.00 (Träning, styrketräning friavikter)
18.15 - träningsmål (30g whey-100)
19.30 - middag (400g färskkött (nöt/fisk/fågel) + 1/2 paprika, 1 näve ruccola, 2 ägg, 50cl citronvatten)
21.30 - kvällsmål (30g kasein eller kallrökt lax 50gram) + vatten

Notis: Får i mig ca 2.5-3 L vatten /dag & tillagar maten från grunden. Ligger på kaloribalans eller kaloriunderskott med ca 200-400kcal. Tidigare låg jag på ca 500-1000kcal i underskott.
Notis 2: Dricker inte NÅGON alkohol eller röker. brukar enbart snus.


Min Träning (Överkropp, Måndagar & Fredagar)

1) Uppvärmning 10min crosstrainer (svettas mycket)
2) Bänkpress 4x10
3) Chins + armhävning, 4x10
4) Upphöjd marklyft, 4x10
5) Biceps Curl, 4x10
6) Shoulderpress, 4x10
7) Latsdrag, 4x10
8) Corepass 10min. Planka 30sek, Crunches 15, Sittande sving 15. (Repeterar tills klockan piper)
9) Boxning, 5min, 40 slå, 20 vila (Repeterar tills klockan piper)


Min Träning (Underkropp, Onsdagar & Lördagar)

1) Uppvärmning 10min crosstrainer (svettas mycket)
2) Frontböj, 4x10
3) Marklyft, 4x10
4) Superset x3 (Utfall (10rep) + Squats(10rep))
5) Vadpress 3x30
6) Benspark 4x10
7) Benpress 2x10 (TUNGT!)
8) Corepass 10min. Planka 30sek, Crunches 15, Sittande sving 15. (Repeterar tills klockan piper)
9) Boxning, 5min, 40 slå, 20 vila (Repeterar tills klockan piper)


Övrig Träning + Vila (Blandat, Tisdagar + Vila Torsdag & Söndag)

Tisdag blandad LÄTT träning:
- Boxning
- Cardio
- Fitness

Torsdagar vila + handlar
Söndagar vila + handlar


Min fysik när jag BÖRJADE träna (Siffror från 7/1-2013)
- Vikt 76kg
- Längd 178cm
- Kroppsfett 24.9%
- Metabolisk ålder, 37


Min nuvarande fysik (Siffror från 9/4-2013)
- Vikt 65kg
- Längd 178cm
- Kroppsfett 10.8%
- Metabolisk ålder, 12
Notis: Jag snittar 6-8% Kroppsfett över hela kroppen FÖRRUTOM magen som ligger på hela 12%, vilket då höjer mitt generella kroppsfett till 10.8%



Mer än så kommer jag inte på, men saknas någon information så skulle jag uppskatta om ni kunde säga till. Nu undrar jag om någon vis person därute på internet kan hjälpa mig? Jag försöker och försöker.. har kämpat på som in utav bara helvete både med kost, träning och vila.. men magen vill bara inte bort!

Ber om alla möjliga råd, tips eller förklaringar.. min motivation är nästan totalkörd. Jag höjer vikterna ofta och blir helt slutkörd efter passen, träningsvärken är enorm och jag anser att jag inte 'kör för lätt'.. fattar inte vad det kan bero på *gah!*

vicarious
2013-04-09, 20:37
Magen är för många ett sånt område som släpper sist. Hur har du mätt ditt kroppsfett? Rent spontant låter det som att du bara behöver vara ihärdig och fortsätta deffa om du vill bli av med magen.

Har du några bilder?

carlemarker
2013-04-09, 20:43
Magen är för många ett sånt område som släpper sist. Hur har du mätt ditt kroppsfett? Rent spontant låter det som att du bara behöver vara ihärdig och fortsätta deffa om du vill bli av med magen.

Har du några bilder?

Har tyvär inga bilder, men mätte nyligen in på 10.8% kroppsfett. Iprincip hela min kropp ligger på 6-8%kroppsfett, men magen på 12% därav 10.8% kroppsfett...

vicarious
2013-04-09, 20:43
Har tyvär inga bilder, men mätte nyligen in på 10.8% kroppsfett. Iprincip hela min kropp ligger på 6-8%kroppsfett, men magen på 12% därav 10.8% kroppsfett...

Hur mätte du?

RykteT
2013-04-09, 20:45
Kan du vara smalfet? Du har faktiskt inte tränat så länge och du hade rätt hög BF innan du började så det kan vara så att du har för lite muskler.

carlemarker
2013-04-09, 20:46
Hur mätte du?

Gjorde en diagnosmätning hos privatvård..

carlemarker
2013-04-09, 20:47
Kan du vara smalfet? Du har faktiskt inte tränat så länge och du hade rätt hög BF innan du började så det kan vara så att du har för lite muskler.
Mja fast kanske inte, alltså jag känner musklerna rätt så rejält, ser dem om jag spänner magen och böjer mig lite halvt bakåt.. armarna är stora, axlar och ben med. ser ådrorna tydligt m.m... Det är enbart magen som fort.f är stor!

Edit: Men visst, har inte tränat så länge och förväntar mig inte magiska resultat.. har redan fått grymma resultat men nu står det alltså tvärstilla.. magen har det inte hänt nånting med överhuvudtaget de 4 månader som jag har hållit igång 110% strikt med ALLT.

RykteT
2013-04-09, 20:51
Mja fast kanske inte, alltså jag känner musklerna rätt så rejält, ser dem om jag spänner magen och böjer mig lite halvt bakåt.. armarna är stora, axlar och ben med. ser ådrorna tydligt m.m... Det är enbart magen som fort.f är stor!
Tydliga muskler och ådror är ingen garanti för en vältränad kropp.
Lägg upp en bild så kan vi försöka hjälpa dig (klipp bort ansiktet om du vill behålla anonymiteten)!

carlemarker
2013-04-09, 20:59
Tydliga muskler och ådror är ingen garanti för en vältränad kropp.
Lägg upp en bild så kan vi försöka hjälpa dig (klipp bort ansiktet om du vill behålla anonymiteten)!

Fixas imorgon, måste ju lägga mig nu så jag får min 8h vila...
Förstår dock inte hur en bild kan bidra till information då all information finns här i tråden, vill ju bara bränna fett

Simonrangeby
2013-04-10, 17:24
Har samma problem, har blivit hårdare så gott som överallt på kroppen och med de menar jag att jag har synliga "räfflor" på axlarna, bröst och ryggen, men magen vill inte släppa. Har as bra rutor när jag spänner mig men avslappnat syns dom bara lite men knappt längst nere. Nån som kan ge ett tips trotts den dåliga infon?

carlemarker
2013-04-10, 19:15
Har samma problem, har blivit hårdare så gott som överallt på kroppen och med de menar jag att jag har synliga "räfflor" på axlarna, bröst och ryggen, men magen vill inte släppa. Har as bra rutor när jag spänner mig men avslappnat syns dom bara lite men knappt längst nere. Nån som kan ge ett tips trotts den dåliga infon?

This^

Vi sitter verkligen i exakt samma sits, fan så jobbigt det är!!! *spy*

Bryggan
2013-04-11, 07:22
@carlemarker: Ålder på dig?

Denförvirrade
2013-04-11, 07:40
Bild hade som sagt hjälp :).

Det är rätt många av oss som kämpar med exakt samma problem och du har två alternativ. Antingen väljer du att bygga och ta tag i magen i framtiden eller så fortsätter du deffa tills du är nöjd med magen och därefter börjar du bygga. Hur du än vrider och vänder på det måste du inse att du bör ha långsiktiga mål. Du får avgöra om du för tillfället är aktiv med delmål 1 eller vad.

Jag har samma problem och har tagit beslut för att under en vecka strunta i allt och reflektera kring mina mål och vad som gör mig mest "lycklig". För tro det eller ej så kan man börja bli lite manisk och nedstämd efter flera månaders av deff. Det gäller att hitta en balans i det hela.

carlemarker
2013-04-11, 10:07
@carlemarker: Ålder på dig?

25 vackra vårar!

OnT: Jag vet inte hur länge jag ska fortsätta deffa? Redan nere på 65kg på 178cm, nästintill gräns till undervikt...

Det som känns förjävligt är att jag får föreställningar om att den ALDRIG kommer försvinna (magen alltså). Det känns som att hur jag än vrider och vänder på kosten & träningen så är det irrelevant då magjäveln aldrig kommer ge vika... :cryout:

Bryggan
2013-04-11, 10:33
Men då så...kör på du bara. Hade jag varit du hade jag brytt mig om den här sommaren...om det blir någon överhuvudtaget. Hade jag varit du så hade jag tränat på och försökt när jag blivit lite tyngre. Du inser att du inte har mycket till muskelmassa på den fjädervikten du har va?

Lycka till

carlemarker
2013-04-11, 19:19
Men då så...kör på du bara. Hade jag varit du hade jag brytt mig om den här sommaren...om det blir någon överhuvudtaget. Hade jag varit du så hade jag tränat på och försökt när jag blivit lite tyngre. Du inser att du inte har mycket till muskelmassa på den fjädervikten du har va?

Lycka till

Definitivt medveten om min muskelmassa (att den suger). Men jag har ju fått bort iprincip all fett förrutom just magen, och den vill jag ha bort innan jag börjar bygga muskler, annars kommer jag ju bli som en ballong.

Hade jag varit du hade jag brytt mig om den här sommaren...om det blir någon överhuvudtaget

Vad exakt menar du med detta? Bry mig om den ur träningssynpunkt? dvs träna hårt i sommar utan supa, festa m.m?

Må väl

Wzup2u
2013-04-11, 20:23
inte säker på att du överdriver???
tror knappast du har kula med 65 kg och nästan180 lång. kanske behöver bygga upp dig så hela kroppen blir större så allt smälter in :)

RykteT
2013-04-11, 21:35
Det som känns förjävligt är att jag får föreställningar om att den ALDRIG kommer försvinna (magen alltså). Det känns som att hur jag än vrider och vänder på kosten & träningen så är det irrelevant då magjäveln aldrig kommer ge vika... :cryout:
När jag läser detta går det kalla kårar längst min ryggrad. Det var exakt sådana tankar jag hade när jag var som djupast in i min ätstörning...

Du är helt säker på att det inte bara är mentalt? Du har faktiskt inte lagt upp en bild ännu för att vi skulle kunna avgöra om det är smalfet du är eller bara genetiskt.

Mantus
2013-04-12, 07:11
Muskler gör enormt mycket för formen. Många män lagrar fett företrädelsevis på magen, jag är inget undantag, och det tenderar att vara det sista som ger vika. I flera år trodde jag att jag aldrig skulle kunna få tydliga magrutor då allt fett släppte utan det på magen. För ett par år sedan vände det dock och med nuvarande muskelmassa kan jag gå upp skapligt högt i fettvikt och ändå ha i alla fall en antydan till magrutor. Ett riktigt utmejslat magparti har jag nog inte riktigt genetiken för men en helt okej sommarform blir det i varje fall.
Med detta vill jag säga att det blir bättre med tiden, trägen vinner så länge man tränar på och vågar lägga på sig några kilo varje vinter.

Som anekdotiskt bevis för genernas inblandning kan jag peka på min flickvän som trots mycket mindre muskelmassa (än så länge i alla fall) på magmusklerna ändå kan skönja rutor högt upp i fettprocent då hon lägger det mesta av fettet kring lår och rumpa. Lite nedslående ibland men alla har vi olika förutsättningar och alla kan vi göra det bästa med det vi har genom träning.

RAUBEZ
2013-04-12, 12:39
Drack du mycket bira innan?

carlemarker
2013-04-13, 06:06
Det är inte omöjligt att det är mentalt...

Alltså, jag har gått ner mycket i klädstorlekar osv, men det känns bara som att magen inte rört sig en mm. Bara för att midjan går ner (så att jeansen passar bra) så kan magen fort.f vara riktigt ballong.

Och ja, jag drack väldigt mycket öl tidigare (dock inte intagit alkohol på 4månader) men när det var som värst kunde det bli kanske 3-5 öl antingen 2 eller 3 gånger i veckan...

Överallt läser jag att magen är det som oftast försvinner sist (för oss män) men det känns som att den redan borde försvunnit lite då jag knappt har något fett kvar på övriga kroppen. Jag är nöjd med ALLT förrutom just magen!

EDIT: som sagt, inte omöjligt att det är mentalt men har definitivt inga ätstörningar, tvärtom! Jag sköter kosten äckligt bra och har inga problem att vräka i mig mer om det är så. Men nu har man ju käkat samma sak varje dag och tränat samma dagar varje dag i mer än 4 månader, och fort.f så är magen ballong.

RykteT
2013-04-13, 19:55
Nu vill jag inte låta elak eller så men du vet uppenbarligen inte vad en ätstörning är. En ätstörning behöver överhuvudtaget inte ha något med ätandets mängd att göra. Det är en psykisk sjukdom som kan slå ner på folk och gör att de ser sig större än de egentligen är (t.ex)!