handdator

Visa fullständig version : Problem med exet.(kärleksbekymmer)


hdolph
2013-04-09, 07:25
Jag och mitt ex gjorde slut för drygt 14 månader sedan. Kanske mest för att hon skulle flytta till Norge och jobba och vi kände att ett distansförhållande inte skulle fungera. Det dröjde inte länge förren hon hittade en ny kille som hon träffar. Han är också svensk och ska stanna där till och med december.
När vi sågs i höstas var hon inställd på att bara stanna tills våren, men ändrade sig och säger sig nu redan vilja stanna där tills december för att känna av ifall de kan bli tillsammans efter han flyttar hem(olika städer visserligen).

I påskas träffades vi snabbt och vi märkte att det fanns känslor och vi hade sex två dagar i rad. Nu påstår hon att hon vill bli tillsammans med mig igen(känner samma), men att hon
"måste" jobba kvar tills december,(trots att hon inte fast där, vare sig jobb eller lägenhet ) och egentligen kan flytta tillbaka till Sverige direkt(rent hypotetiskt). Jag får känslan av att hon egentligen bara ser mig som ett andrahands alternativ för att kolla hur han känner. Om han vill satsa på dem efter Norgejobbet. Eller har jag fel?(Känns ju inte som en slump att hon stannar där tills december med tanke på att han är där lika länge) Hon vet att jag alltid har varit jättesvag för henne, och att hon bestämmer, nästan iaf ;)

Rikard Jansson
2013-04-09, 07:28
Var det efter påsk hon sa att hon ville känna av ifall de kan bli tillsammans?

Mental
2013-04-09, 07:54
Så, vad vill du själv? Är du ok med vilkoren? Vad är dina alternativ och vad har du att vinna och förlora på de olika handlingssätten?

hdolph
2013-04-09, 08:54
Var det efter påsk hon sa att hon ville känna av ifall de kan bli tillsammans?
Nej detta var i slutet på hösten förra året. De är väl fortfarande tillsammans så vitt jag vet. Därför låter det suspekt när hon säger att hon måste stanna i Norge tills december, eftersom han tydligen ska vara där tills dess. Fast detta är ju inte hennes egna ord.

Så, vad vill du själv? Är du ok med vilkoren? Vad är dina alternativ och vad har du att vinna och förlora på de olika handlingssätten?
Jag frågar mig om hon kommer att bli tillsammans med honom ifall han vill det istället för mig. Fast hon försöker sitt bästa att inte prata om honom när vi snackar över skype. Vill trots allt inte vara andrahandsvalet. Om hon verkligen är intresserad borde hon väl flytta tillbaka så fort som möjligt? För hon har ju trots allt inget som får henne att stanna i Norge mer än honom.

Lachrillo
2013-04-09, 08:56
Aldrig roligt att vara andrahand, kommer det hända igen? om du inte bryr dig om samma sak händer igen går det väll men det är ju ingen stadig byggsten, förmodligen kommer det falla igen om du tror på något seriöst.

benya
2013-04-09, 09:00
Jag skulle ställa högre och tydligare krav på ngn jag hade känslor för, och definitivt inte ”vara svag” och ”låta henne bestämma”

Juxta
2013-04-09, 09:07
Abandon ship.

Jag tror aldrig det kan bli bra när en part i förhållandet är så velig.

Arne Persson
2013-04-09, 09:15
Jag blir alltid lika imponerad hur fort, framförallt tjejer hittar nya partners efter att det blivit slut, även efter långa förhållanden...:)

aijou
2013-04-09, 09:15
Hon är uppenbarligen kapabel att vara otrogen (så som jag tolkade situationen.) Eller hade de ett öppet förhållande? Jag hade haft väldigt svårt att lita på personen i fråga. Dessutom skulle jag aldrig nöja mig med att vara ett andrahandsval. Jag hade nog satsat på att gå vidare.

Jag har dock ingen direkt erfarenhet om den här typen av situationer.

Guskleto
2013-04-09, 09:17
Jag blir alltid lika imponerad hur fort, framförallt tjejer hittar nya partners efter att det blivit slut, även efter långa förhållanden...:)

Det sker endast på grund av att personen i fråga inte klarar av att vara ensam och ta smärtan utan istället söker sig till någon annan i syfte att förtränga.

Inte snyggt enligt min mening!

tlk
2013-04-09, 09:18
What happens in Norway stays in Norway.

Tolkia
2013-04-09, 09:24
On topic tycker jag att både du och hon beter er dumt, om än kanske av olika anledningar. Jag är skeptisk till att odla gamla förhållanden med casual sex när man råkar träffas, och känna av om det "finns känslor" kvar; det framstår som ägnat att ingendera parten skall kunna gå vidare på ett vettigt sätt. Jag undrar ju också hur mycket den andra killen är med på er känslomässiga trekant.

Lasse Kongo
2013-04-09, 09:36
Jag blir alltid lika imponerad hur fort, framförallt tjejer hittar nya partners efter att det blivit slut, även efter långa förhållanden...:)

Eftersom du har en negativ ton i det hela undrar jag varför de ska vänta med att träffa ny partner? Är det slut är det slut liksom, visa respekt? Är ju inte 1600talet vi lever på.

Och om en tjej gör slut och träffar en ny kille 2v senare är hon hjora?

Om en kille gör samma är han... vad?

Arne Persson
2013-04-09, 09:40
Eftersom du har en negativ ton i det hela undrar jag varför de ska vänta med att träffa ny partner? Är det slut är det slut liksom, visa respekt? Är ju inte 1600talet vi lever på.

Och om en tjej gör slut och träffar en ny kille 2v senare är hon hjora?

Om en kille gör samma är han... vad?

Jag skrev "framför allt"...:)

Lasse Kongo
2013-04-09, 09:41
Jag skrev "framför allt"...:)

Mmm, där tog du bollen precis på linjen ;)

Arne Persson
2013-04-09, 09:43
Mmm, där tog du bollen precis på linjen ;)

Har varit med ett tag...:d

filmjölk
2013-04-09, 12:27
Jag blir alltid lika imponerad hur fort, framförallt tjejer hittar nya partners efter att det blivit slut, även efter långa förhållanden...:)

Jag har uppfattningen om att det är killar som är snabba på att hitta nytt, inte tjejer. Tjejer (förutom de som är hysteriska skator) hanterar ett avbrott bra, killar blir patetiska, deprimerade och sårbara och kastar sig huvudlöst in i ett nytt förhållande med en hysterisk skata.

Gober
2013-04-09, 12:32
Det är väl aldrig bra om någon i förhållandet bestämmer över den andre, vi pratar väl om vuxna människor.

filmjölk
2013-04-09, 13:11
Till ts ursprungsfråga vill jag svara att det låter som om din ex kort och gott gillar er båda. Hon vill ha norge-killen och hon vill ha dig, visst skapar det en konflikt i hennes huvud, för att man får ju inte ha två, bara en, men hon vill ha två iaf.

Låt tiden gå och två pojkvänner blir tre.

WHITEFOLKS
2013-04-09, 13:32
Till ts ursprungsfråga vill jag svara att det låter som om din ex kort och gott gillar er båda. Hon vill ha norge-killen och hon vill ha dig, visst skapar det en konflikt i hennes huvud, för att man får ju inte ha två, bara en, men hon vill ha två iaf.

Låt tiden gå och två pojkvänner blir tre.

Hon gillar nog båda och ffa gillar hon nog killar som vill bli ihop med henne.

Tolkia
2013-04-09, 14:45
På förekommen anledning: Vänligen använd inte andras trådar för personliga vendettor utan koppling till trådens ämne.

ChrisRiddick
2013-04-09, 16:12
de va ju fan vad alla har en mjuk ton.

Klipp banden. Gå till gymmet. slå personbästa och gå ut och träffa någon som respekterar dig.

Man the fuck up, bryskt talat.(skrivet då)

Amfksp
2013-04-09, 17:14
To5bUpOEHcw
Hon vill ****** dig när hon är hemma, och ****** honom i Norge.
Svårare är det ju inte. Accepterar du detta så fortsätt, annars bryt kontakten.

Dav0d
2013-04-09, 18:01
Det sker endast på grund av att personen i fråga inte klarar av att vara ensam och ta smärtan utan istället söker sig till någon annan i syfte att förtränga.

Inte snyggt enligt min mening!

Behöver det inte alls vara. Långt ifrån enligt mina erfarenheter. Många gånger handlar det om att man har haft brist på äventyr och därför snabbt slänger sig ut efter ett förhållande, personen har jätte kul men självklart om du befinner dig på öppen marknad hittar man snabbt någon igen (framför allt om du inte har några känslor utan bara vill släppa loss). Detta tycker jag gäller för både killar och tjejer, den som oftast ha lättast att gå iväg är den som har minst känslor. Den med mycket känslor kanske festar mycket i början men den släpper aldrig riktigt loss och njuter av allt flörteri.

shadowfire
2013-04-09, 18:28
Till ts ursprungsfråga vill jag svara att det låter som om din ex kort och gott gillar snubben i Norge mest, du är bara ett B-substitut på hemmaplan för o få lite mys. Hon vill ha norge-killen, enbart, , visst skapar det en konflikt i hennes huvud, för att man får ju inte ha två, bara en, men hon vill ha två iaf. Vilket hon inte vill, hon vill ha Norgesnubben enbart men du är kåt, glad o tacksam, så varför inte leka lite med dig på hemmaplan, behöver lite stock o mys då med.

Rättade dig så det blev korrekt.

ChrisR har rätt i detta fall, lägg ner, gråt ut, gå vidare.

filmjölk
2013-04-09, 22:17
Rättade dig så det blev korrekt.

ChrisR har rätt i detta fall, lägg ner, gråt ut, gå vidare.

hahaha fan vad cynisk du har blivit Skuggan. Se upp med det där, snart är du som mig.

Sniggel
2013-04-09, 22:26
Jag blir alltid lika imponerad hur fort, framförallt tjejer hittar nya partners efter att det blivit slut, även efter långa förhållanden...:)

Det sker endast på grund av att personen i fråga inte klarar av att vara ensam och ta smärtan utan istället söker sig till någon annan i syfte att förtränga.

Inte snyggt enligt min mening!

Ajdå vad läskigt mitt i prick det där var...
Är iaf glad att hon insåg att att det var ett för hastigt beslut och relativt snart gjorde slut med vederbörande.

Jag har uppfattningen om att det är killar som är snabba på att hitta nytt, inte tjejer. Tjejer (förutom de som är hysteriska skator) hanterar ett avbrott bra, killar blir patetiska, deprimerade och sårbara och kastar sig huvudlöst in i ett nytt förhållande med en hysterisk skata.

Aah va kul att höra att de fanns de med helt motsatta erfarenheter :D

Sniggel
2013-04-09, 22:34
Rättade dig så det blev korrekt.

ChrisR har rätt i detta fall, lägg ner, gråt ut, gå vidare.

+1

Risken att det inte håller på längre sikt är väldigt stor så som jag ser det.

filmjölk
2013-04-09, 22:37
Aah va kul att höra att de fanns de med helt motsatta erfarenheter :D

Jag har sett det Arne beskriver med, men då brukar det röra sig om hyfsat instabila fruntimmer. Enligt min erfarenhet verkar alla killar bli instabila efter ett uppbrott. Alldeles för många manliga bekanta till mig, som egentligen är vettiga, smarta, och "värda bättre" har efter sina uppbrott ifrån "likvärdiga" flickvänner/fruar blivit ihop med riktiga ras, och det fort.

Gamla halvt försupna wt- kärringar, småtjejer med bokstavskombinationer, föråldrade småtjejer med bokstavskombinationer verkar kunna lukta sig till nyseparerade patetiska och ledsna män som egentligen är för bra för dem och snappa upp dem när de är sårbara.

WHITEFOLKS
2013-04-09, 22:51
Ja det är väl inte så konstigt filmjölk.

Supply and demand ffs :D

Heddaway
2013-04-09, 23:14
Hon låter inte som ett kap direkt, imo. Känns som denna tjej leker med dina känslor vilket suger rätt hårt så du får nog helt enkelt bestämma dig om hon är värd allt besvär eller inte.

WHITEFOLKS
2013-04-09, 23:16
Vet inte om det nödvändigtvis är lekande med känslor, är fullt möjligt och kanske till och med troligt att hon faktiskt gillar båda.

hungry
2013-04-09, 23:19
Vet inte om det nödvändigtvis är lekande med känslor, är fullt möjligt och kanske till och med troligt att hon faktiskt gillar båda.

Det hade faktiskt inte vart första gången isf.

Heddaway
2013-04-09, 23:19
Maybe, maybe not. Måste fortfarande vara rätt jobbigt att hon hoppar mellan dessa två förtjusta killar.

WHITEFOLKS
2013-04-09, 23:21
Maybe, maybe not. Måste fortfarande vara rätt jobbigt att hon hoppar mellan dessa två förtjusta killar.

Det är ju även jobbigt för henne att välja en om hon tycker om båda.

Heddaway
2013-04-09, 23:25
Det är ju även jobbigt för henne att välja en om hon tycker om båda.

Ja det är ju ett klassiskt triangeldrama. Någon blir alltid sårad.

WHITEFOLKS
2013-04-09, 23:30
Ja det är ju ett klassiskt triangeldrama. Någon blir alltid sårad.

Nåja, inte riktigt en triangel då hon inte "kan bli" sårad.

hungry
2013-04-09, 23:30
Nåja, inte riktigt en triangel då hon inte "kan bli" sårad.

Jo om hon gillar båda ;)

WHITEFOLKS
2013-04-09, 23:33
Jo om hon gillar båda ;)

Nja.

Att bli sårad tycker jag på något sätt förutsätter att man är offer för någon annans "svek". Hon kan behöva ta ett svårt beslut men jag skulle inte kalla det för att hon blir sårad.

cero
2013-04-09, 23:33
Jo om hon gillar båda ;)

Livet är tufft... :D

Heddaway
2013-04-09, 23:34
Hon kan ju inte få båda, så även om hon väljer bort en så tycker hon fortfarande om den hon valt bort. Och vem säger att dessa två killar orkar stå ut med att hon inte kan välja?;)

hungry
2013-04-09, 23:38
Livet är tufft... :D

;)

chidde
2013-04-10, 02:56
haller med de senaste talarna, om ett forhallande ar over sa ar det over och det finns ingen anledning att grata over spilld (fil)mjolk

borsta av dammet pa axeln och ga vidare, fast om hon nu hor av sig nar hon ar hemma och vill traffas och umgas kan du ju alltid vara snall och stalla upp och utnyttja henne lite pa det viset som hon fortjanar efter att ha behandlat dig pa det viset, glom inte att vi ar gentleman och vi hakar inte upp oss pa saker

Angel
2013-04-10, 07:57
haller med de senaste talarna, om ett forhallande ar over sa ar det over och det finns ingen anledning att grata over spilld (fil)mjolk

borsta av dammet pa axeln och ga vidare, fast om hon nu hor av sig nar hon ar hemma och vill traffas och umgas kan du ju alltid vara snall och stalla upp och utnyttja henne lite pa det viset som hon fortjanar efter att ha behandlat dig pa det viset, glom inte att vi ar gentleman och vi hakar inte upp oss pa saker


Är väl snarare hon som utnyttjar han isåfall?

chidde
2013-04-10, 08:46
Är väl snarare hon som utnyttjar han isåfall?

Exakt, tanken med min post var att ts kanske borde overvaga att borja ta relationen med en nypa salt och vanda pa steken sa det blir lite ombytta roller

Uppenbarligen verkar hon inte prioritera det lika hogt som han gor

Morty
2013-04-10, 08:46
Bara att gå poly, enda lösningen. Alla vinner.

filmjölk
2013-04-10, 08:58
Bara att gå poly, enda lösningen. Alla vinner.

Jag betvivlar att någondera parterna skulle acceptera att sin partner var polyamorös i det här fallet, och dela kärleken med andra, inte ens tjejen, trots att hon själv vill ha två.

rogerQ
2013-04-10, 20:18
Jag betvivlar att någondera parterna skulle acceptera att sin partner var polyamorös i det här fallet, och dela kärleken med andra, inte ens tjejen, trots att hon själv vill ha två.

Giriga personer skola inget hava.

Blaine
2013-04-10, 20:22
http://i.imgur.com/JZgQCD3.jpg

=

http://i.imgur.com/4TBlwAp.jpg

Appel
2013-04-10, 23:09
Mitt tips är glöm henne och fhitta själv en ny.
Om hon nu håller på o velar fram o tillbaka och även har visat sig vara kapabel till att vara otrogen så är det inget säkert kort.
Menar inget illa utan har själv liknande erfarenheter och har hon inte sårat dig nu så kommer hon säkert knäcka dig inom 1, 3, eller 5år och då kommer du ångra dig som fan när du sitter själv där hemma och försöker dra ut kniven ur ryggen på dig.
Hitta en stabil tjej som vet vad hon vill istället är mitt tips till dig kompis.

filmjölk
2013-04-10, 23:37
Giriga personer skola inget hava.

Det skulle ju vara hysteriskt roligt om TS och Norgekillen blev ett monogamt kärlekspar och hon blev ensam och deprimerad, dessutom hittat dem i sängen ihop.

WHITEFOLKS
2013-04-10, 23:52
Hon kan ju välja vilken utav de som hon vill med största sannolikhet.