handdator

Visa fullständig version : Mitt återfall!


Samm3
2013-04-08, 22:43
Tjena,

Jag är snart 16 år gammal och ska börja i gymnasiet efter sommaren.
Jag väger cirka 110 kg och är 187 cm lång.
Min fysik är inte den bästa. Visst, jag är inte rent fett. Jag har hyfsade muskler för min ålder men även mycket bukfett.

Förra vintern vägde jag cirka 105 kg (med ungefär samma längd) och bestämde mig för att köpa en crosstrainer. Jag började med 20 min pass två gånger i veckan och avancerade mig upp till 5x40min pass (mån-tor,sön) i veckan. Jag hade en inställning på att äta väldigt lite kalorier och mitt dagliga intag på kalorier var väldigt lågt. I början på Mars började jag att spela WoW med mina polare och det resulterade i att jag skippade mina träningsrutiner och började sakta men säkert äta mer kalorier varje dag.

När sommaren var framme hade jag gått upp ett par kilo men hade planer på att börja styrketräna och bygga muskler men det blev det inte så mycket av. I början på september så hade jag samma planer igen men olyckligtvis så bröt jag båtbenet och fick ha gips till början av November och cirka 4 veckor rehab på handleden. Jag var väldigt lat efter min tid med gips på höger hand och fram tills nu har jag lovat mig själv att börja träna men inget har hänt.

Kort sagt, jag fick ett återfall på grund av min snabba viktnedgång och hamnade på en ännu högre vikt.

Mina mål är att bygga muskler och göra mig av med mitt överflöd av fett, speciellt bukfettet! Jag skulle även vilja ha en rippad kropp som mitt ultimata mål :)

Jag vet ej hur jag ska börja i mitt fall och skulle jättegärna vilja ha hjälp av er med en plan som jag kan följa. Jag är förvirrad och vill förändra min livsstil.


Ursäkta för det långa inlägget, men jag hoppas att det är intressant nog att läsa och att någon bestämmer sig för att hjälpa mig! :)

NiklasAlm
2013-04-08, 23:06
Ingen som kan hjälpa dig, du måste ta tag i det själv! Börja träna det som du tycker är roligast, bästa om du vill förändra din kropp är att börja styrketräna och ha bra koll på vad du äter och framförallt hur mycket du behöver äta.

Mitt tips är att lära dig bra teknik i marklyft, bänk och knäböj och därtill komplimenterar du med alla övningar som du tycker är roliga. Det är en bra grund för att få ett intresse i styrketräning. Kanske 2 gånger i veckan till att börja med. Det ska inte kännas som ett tvång du ska längta till gymmet =)