handdator

Visa fullständig version : Frukost...?


Ash
2004-02-23, 16:05
Jag har absolut ingen aning om vad man ska äta för typ av frukost innan träning.
Förslag någon?

mini2
2004-02-23, 16:09
gröt på 2-3 dl havre, kokta ägg(3-4 st), svep med mjölk, juice, lr/och proteindryck

Det där e väl ett exempel på en helt ok frukost

Dymion
2004-02-23, 16:17
Havregrynsgröt med skivad banan + kanel, mjölk
Kokta ägg
Skivat flerkornsbröd med makrillfilé i tomatsås, messmör

Det tycker jag funkar i alla lägen

:eating:

King Grub
2004-02-23, 16:19
Långsamma kolhydrater, protein och en bra fettkälla.

Det spelar ingen roll vad klockan är - bra mat är bra mat i alla fall. Pasta och kyckling passar lika bra på morgonen före träning som gröt och ägg. Du måste inte äta speciell frukostmat om du inte känner för det.

Dymion
2004-02-23, 16:33
Jag har funderat på att börja äta olivolja som fettkälla till frukosten men hur ska jag få i mig den, jag kan ju inte precis halsa i mig olja:naughty: Jag tänkte att jag skulle göra en liten sallad och stänka över olja?

MasterChief
2004-02-23, 16:55
Jag har funderat på att börja äta olivolja som fettkälla till frukosten men hur ska jag få i mig den, jag kan ju inte precis halsa i mig olja Jag tänkte att jag skulle göra en liten sallad och stänka över olja?

Klart du kan "halsa". Det rör sig ju inte om massor...Själv tar jag linfröolja direkt från matskeden...Gott? Inte mycket...Nyttigt? jajamensan!

King Grub
2004-02-23, 17:05
Jag åt ett par grillade strutsfiléer på en risbädd, ett par fullkornssmörgåsar med messmör och ett glas mjölk till frukost innan dagens armpass. Bra tryck!

JAM
2004-02-23, 17:21
Originally posted by King Grub
Jag åt ett par grillade strutsfiléer på en risbädd, ett par fullkornssmörgåsar med messmör och ett glas mjölk till frukost innan dagens armpass. Bra tryck! Hehe, du är stabil Grub! :hbang:

King Grub
2004-02-23, 17:23
Originally posted by JAM
Hehe, du är stabil Grub! :hbang:

Stabil som Barbastark!

http://perso.wanadoo.fr/barbapapa.home.page/image/presentation/dur_halteres.gif

shifty
2004-02-23, 17:26
Originally posted by King Grub


Stabil som Barbastark!

http://perso.wanadoo.fr/barbapapa.home.page/image/presentation/dur_halteres.gif

Vart hittar du alla dom där bilderna? :em:

King Grub
2004-02-23, 17:28
Bow to the power of Google. :bow:

AcidSleeper
2004-02-23, 18:15
Originally posted by King Grub
Långsamma kolhydrater, protein och en bra fettkälla.

Det spelar ingen roll vad klockan är - bra mat är bra mat i alla fall. Pasta och kyckling passar lika bra på morgonen före träning som gröt och ägg. Du måste inte äta speciell frukostmat om du inte känner för det.

Detta lärde jag mig iaf i senaste post'en jag slängde fram om frukost...

PS. Snygga animeringar!

Ervin
2004-02-23, 18:19
Originally posted by King Grub


Stabil som Barbastark!

http://perso.wanadoo.fr/barbapapa.home.page/image/presentation/dur_halteres.gif

sitter du o ritar dom själv eller hehe? :D

-GP-
2004-02-24, 22:04
Originally posted by Dymion
Jag har funderat på att börja äta olivolja som fettkälla till frukosten men hur ska jag få i mig den, jag kan ju inte precis halsa i mig olja:naughty: Jag tänkte att jag skulle göra en liten sallad och stänka över olja?
Pizzasallad:

- Vitkål (riven med osthyvel)
- 1 riven morot
- 3 msk olivolja
- 1 msk vitvinsvinäger
- 1 tsk salt
- 1 krm svartpeppar

Gott och billigt... :eating: