handdator

Visa fullständig version : Power walk och styrketräning samma dag under deff?


tWistish
2013-04-08, 09:45
Tjena


Har börjat deffa nu inför sommarn (min första) och har börjat gå powerwalks innan frukost och styrketränar lite senare på dagen

är detta bra ? har hört att man inte ska köra konditionsträning och styrka på samma dag, men känns som att det är svårt att bränna mkt vid bara styrketräning på 1 dag:)

Tack!

nitz
2013-04-08, 09:48
Tjena


Har börjat deffa nu inför sommarn (min första) och har börjat gå powerwalks innan frukost och styrketränar lite senare på dagen

är detta bra ? har hört att man inte ska köra konditionsträning och styrka på samma dag, men känns som att det är svårt att bränna mkt vid bara styrketräning på 1 dag:)

Tack!

Tja,
Du styrketränar inte främst för att bränna kalorier.
Men vill du utöka kaloribalanser kan det vara en idé att röra på sig mer.
Powerwalks är ju inte direkt intensiv konditionsträning och med tanke på att det är dosrelaterat och aktivitetsberoende tror jag inte det spelar någon större roll alls om jag ska ge min personliga åsikt.

Vanish
2013-04-08, 09:52
Du kan ta dina promenader utan att oroa dig över din deff. Och om det känns bättre så ta den när du vill. Allt måste inte vara 100%

Morty
2013-04-08, 09:56
Du kan promenera 5h per dag om du vill.

tWistish
2013-04-08, 10:00
Tja,
Du styrketränar inte främst för att bränna kalorier.
Men vill du utöka kaloribalanser kan det vara en idé att röra på sig mer.
Powerwalks är ju inte direkt intensiv konditionsträning och med tanke på att det är dosrelaterat och aktivitetsberoende tror jag inte det spelar någon större roll alls om jag ska ge min personliga åsikt.

okej men har du några nybörjar tips på hur jag bör träna för att behålla så mkt muskler som möjligt men ändå gå ned i fett :) ?


Är Ledig alla dagar i veckan för tillfället så alla idéer funkar!:)

vicarious
2013-04-08, 10:06
Du har grovt övertolkat det du har läst/hört. Powerwalk kan knappast klassas som konditionsträning i sammanhanget.

nitz
2013-04-08, 10:22
okej men har du några nybörjar tips på hur jag bör träna för att behålla så mkt muskler som möjligt men ändå gå ned i fett :) ?


Är Ledig alla dagar i veckan för tillfället så alla idéer funkar!:)
Tung styrketräning, fokuset ska alltid ligga på styrketräningen.
Hur har du tränat innan deffen?

tWistish
2013-04-08, 10:31
Tung styrketräning, fokuset ska alltid ligga på styrketräningen.
Hur har du tränat innan deffen?

Har styrketränat ca 5 ggr i veckan samt tränat mma


Men tänkte kolla hur det skulle bli om man konditionstränade 2 ggr i veckan och styrketränade 4 ?

då blir det löpning + mma på konditionsdagarna

1.5 år sen
http://fuskbugg.se/dl/t4fOtt/bild2.jpg


Idag

http://fuskbugg.se/dl/UwSMUm/bild1.jpg

vet inte hur jag bifogar:)

Reaper123
2013-04-08, 11:25
Tjena


Har börjat deffa nu inför sommarn (min första) och har börjat gå powerwalks innan frukost och styrketränar lite senare på dagen

är detta bra ? har hört att man inte ska köra konditionsträning och styrka på samma dag, men känns som att det är svårt att bränna mkt vid bara styrketräning på 1 dag:)

Tack!Du styr inte viktnedgången (deffandet) med hjälp av enbart träningen, utan det viktigaste sker i köket...

Kör du en PW varje dag innebär det alltså att du kan äta mer mat mot att bara styrketräna, inte nödvändigt vis så att att du tappar i fettvikt snabbare. För det intressanta är kcalunderskottet du uppnår "dagligen"! (man kan alltså deffa utan konditionsträning, kan rentav vara mest optimalt för att spara på den fettfria massan)

Ps. Din kropp har en maxgräns och att tex överkompensera och äta mindre och dessutom träna mer kan resultera i att man tappar fettfri massa och det vill man undvika under deff! Ds.

nitz
2013-04-08, 13:07
Har styrketränat ca 5 ggr i veckan samt tränat mma


Men tänkte kolla hur det skulle bli om man konditionstränade 2 ggr i veckan och styrketränade 4 ?

då blir det löpning + mma på konditionsdagarna


Det tror jag blir bra ;)