handdator

Visa fullständig version : Stannat i deffen


Lwk
2013-04-08, 00:10
Hej. Jag har ett sjukt jobbigt problem som verkar vara ganska så vanligt. I början av min deff så gick allting så bra som man kunde tänka sig men nu efter lite mer än 1 månad och 1 veckas deffande så har jag stannat på mina 76-77 kg. Började på 81. Är det någon som vet något som jag kan göra för att ta mig förbi denna jobbiga platå? och hur mycket mer tror ni att jag kan gå ner ? :)

186 cm
18 år
76-77 kg

DAGSFORMSBILD: http://fuskbugg.se/dl/asF4Wq/Namnls.jpg

LillisJ
2013-04-08, 00:32
Minska kcalintaget eller mer cardio.

Woody R
2013-04-08, 01:53
Öka kcalintaget och bulka, du är nog smal som det är.

Bryggan
2013-04-08, 05:11
öka kcalintaget och bulka, du är nog smal som det är.
+1!

Du är en "skinny-boy".

Zeq
2013-04-08, 06:18
Om du verkligen vill fortsätta deffa så borde du se över hur länge det stått still. Har du hela tiden hart samma kcalunderskott och stått stilla i någon vecka så är det antagligen bara att fortsätta. Står du stilla i en månad bör du dock sänka kcalintaget. Dock har du redan väldigt lite fett, så du bör överväga bulk.

Denförvirrade
2013-04-08, 08:40
Du kan deffa ner max 1-2 kg och redan då börjar du bli lite för tunn. Precis som andra har påpekat så kanske du ska börja tänka på att börja bygga? Sedan måste du ju utgå från dina egna mål. :)

Jag har redan lagt upp min bild en gång och fått två tankar. Jag är dock fortfarande osäker och låter er titta på min bild ännu en gång och ser om det är fler som har tankar.

Rätt tunn, 73 kg, 183 cm. Deffa vidare eller börja bygga? Har också stannat i deff.

Lwk
2013-04-08, 17:37
inte så sugen på att bulka nu till sommaren direkt heller:/

Emptiness
2013-04-09, 08:38
Hur länge har du stått still i vikt? Har du förändrat kosten på något vis?
Kan ha med vätskenivån i kroppen att göra, vilket kan maskera viktnedgången. Om sådag är fallet är det bara dumt att minska kcal intaget/öka cardion.
Du kan testa att höja ditt vätskeintag rejält under 2-3 dagar för att se om det får dig att tappa väska som samlats i fettcellerna. Även en high carb/low fat dag med lite väska kan i så fall också hjälpa till att sugga ur väska från fettcellerna.
Kan också vara att du behöver korrigera ditt underskott. Men har man tappat vikt i bra takt och sen bara stannar i viktnedgång samtidigt som underskottet är på samma nivå bör inte nämnvärt mindre fett förbrännas.
Lyle McDonald har skrivit en del matnyttigt om detta.

Reaper123
2013-04-09, 09:25
Hej. Jag har ett sjukt jobbigt problem som verkar vara ganska så vanligt. I början av min deff så gick allting så bra som man kunde tänka sig men nu efter lite mer än 1 månad och 1 veckas deffande så har jag stannat på mina 76-77 kg. Började på 81. Är det någon som vet något som jag kan göra för att ta mig förbi denna jobbiga platå? och hur mycket mer tror ni att jag kan gå ner ? :)

186 cm
18 år
76-77 kg

DAGSFORMSBILD: http://fuskbugg.se/dl/asF4Wq/Namnls.jpgNu vet jag inte vad du ligger på för kcalintag (ellero m du ens räknar kcal "slaviskt) och heller inte vad ditt förväntade energibehov kan tänkas vara.

Men om du tex väger dig varje morgon och kollar snittvikt över 7 dagar och denna trend ej är negativ på 14 dagar kan man nog dra slutsatsen att du ligger "omkring" energibalans och således bör du äta mindre och/eller öka ditt energibehov med mer träning.

Rent spotant är 76kg @ 186 cm inte mycket att skryta med, så du har inte många kilon kvar innan du enbart kommer se tanig ut snarare än deffad. Men hur mycket du kan gå ner, ja du kanske har 7-8kg fett kvar på kroppen och det mosvarar ett bf omkring 10-12% (en vild gissning från min sida utefter din bild), så beror ju på vad syftet/målet är med denna deff? Mer lean kan du bli, men 2-3 kg lättare lär knappast göra dig mer vältränad som sagt...