handdator

Visa fullständig version : Snabb fråga


Wajken
2013-04-07, 17:57
Halloj, en snabb fråga har skickat efter en påse Whey FX samt en påse Casein FX och frågan är hur tycker ni jag ska ta det? såhär tänkte jag mig.
Whey FX till frukosten, Whey FX i skolan och Caseinet när jag går och lägger mig? Rätta mig gärna hur jag borde ta pulvren :Virro Gainer tas efter träning då jag tränar 3/4 dagar per vecka och när jag tränar så tar jag inget protein på dagen utan det får räcka med det som är med i gainern.


Tack på förhand! :)

Simonfrisk
2013-04-07, 18:01
Så som jag skulle gjort, är nog Gainer efter träningen, Casein vid sänggående, och Whey-FX vid lunchen i skolan. (Beroende på vad de är för mat, för att styrka upp protein intaget).

Mollestam
2013-04-07, 18:06
Det går säkert alldeles utmärkt så som du har tänkt att lägga upp det. Men hur är det tänkt med att du får i dig tre shakes mindre, och på så sätt betydligt mindre protein (troligtvis, om inte stora kostförändringar sker) på träningsdagar? Varför ändra dieten beroende på vilken veckodag det är?
Tycker att det verkar vara en hel del pulver i dieten för övrigt, tre shakes per dag är aldrig något som jag hade pallat dra i mig.

Wajken
2013-04-07, 18:31
Det går säkert alldeles utmärkt så som du har tänkt att lägga upp det. Men hur är det tänkt med att du får i dig tre shakes mindre, och på så sätt betydligt mindre protein (troligtvis, om inte stora kostförändringar sker) på träningsdagar? Varför ändra dieten beroende på vilken veckodag det är?
Tycker att det verkar vara en hel del pulver i dieten för övrigt, tre shakes per dag är aldrig något som jag hade pallat dra i mig.

Tror du missuppfattade mig, eller så förklara jag dåligt, jag menade att jag skippar proteinet på dagen altså att jag nöjer mig med gainern som jag tar efter träningen men jag tar ju fortfarande proteinshaken vid frukosten och innan bedtime :)

Mollestam
2013-04-07, 19:30
Tror du missuppfattade mig, eller så förklara jag dåligt, jag menade att jag skippar proteinet på dagen altså att jag nöjer mig med gainern som jag tar efter träningen men jag tar ju fortfarande proteinshaken vid frukosten och innan bedtime :)

Jaha, ja då missuppfattade jag dig.
Men det låter bra så som du har tänkt!

Wajken
2013-04-07, 19:58
Haha:)
Jaja, tack för svaren Molle o Simon!

alden
2013-04-08, 08:13
Tycker också att det låter vettigt!
Kasein stavas förresten med K på svenska. :)

Wajken
2013-04-08, 15:02
Tycker också att det låter vettigt!
Kasein stavas förresten med K på svenska. :)

Men det blir snyggare med C det måste du hålla med om. ;)

bigbellybob
2013-04-08, 18:22
Ta bara whey om du känner att du käkat lite protein under dagen

Beemel
2013-04-08, 19:35
Halloj, en snabb fråga har skickat efter en påse Whey FX samt en påse Casein FX och frågan är hur tycker ni jag ska ta det? såhär tänkte jag mig.
Whey FX till frukosten, Whey FX i skolan och Caseinet när jag går och lägger mig? Rätta mig gärna hur jag borde ta pulvren :Virro Gainer tas efter träning då jag tränar 3/4 dagar per vecka och när jag tränar så tar jag inget protein på dagen utan det får räcka med det som är med i gainern.


Tack på förhand! :)

Tränar du 18 timmar i veckan? :-)

OBS:
innan någon blir sur eller tar illa upp, detta är et skämt:
OBS

Beemel
2013-04-08, 19:36
Tycker också att det låter vettigt!
Kasein stavas förresten med K på svenska. :)

Men eftersom Whey(fx) står på engelska, så är det väl mer konsekvent att även skriva Casein.

Wajken
2013-04-08, 21:19
Tränar du 18 timmar i veckan? :-)

OBS:
innan någon blir sur eller tar illa upp, detta är et skämt:
OBS

hehe humor ;)