handdator

Visa fullständig version : Behöver lite hjälp (daglig intag av Kcl & leangains)


Magikman
2013-04-07, 17:06
Hej!

Jag är 25 år, väger 77,6 kg och är 175 cm lång.

Mitt mål med min träning är att bulka upp mig och få en snygg kropp, där är så mycket information man blir helt förvirrad. Just nu kör jag Starting Strenght programmet / basövningar och jag planerar äta enligt LeanGains.

Min fråga är hur beräknar jag hur mycket kalorier jag behöver äta?

och

Enligt LeanGains så är de att man ska dra ner på kollisarna på vilo dagar och äta mer fett, jag förstår inte, vad är de dom menar med fett? mera lax? nötter? smör? och ska man skippa kolhydraterna helt på vilodagar?


Tack på förhand.

burro
2013-04-08, 09:22
Hej!

Jag är 25 år, väger 77,6 kg och är 175 cm lång.

Enligt LeanGains så är de att man ska dra ner på kollisarna på vilo dagar och äta mer fett, jag förstår inte, vad är de dom menar med fett? mera lax? nötter? smör? och ska man skippa kolhydraterna helt på vilodagar?


Tack på förhand.

Vad är det du inte förstår? Mer fett och lite mindre kolhydrater på vilodagar. Tvärtom på träningsdagar.
Exempelvis wokade kycklingfileer med grönsaker och ris på träningsdagen.
Fisksoppa med lax, grönsaker och en skvätt grädde på vilodagen.

Reaper123
2013-04-08, 10:39
Du behöver inte nolla kolhydraterna på vilodagar, för detta skulle kunna innebära att du måste äta väldigt mycket fett & protein om ditt kcalbehov nu är högt.

Läs denna:
http://rippedbody.jp/2011/10/23/how-to-calculate-leangains-macros/

Personligen slutade jag med att nitiskt följa LG för drygt 6 mån sen, för blev för omständigt när jag hade för få vilodagar (på pappret) och att cycla macros är ett helvete i början innan man lär sig planera! Tycker nästan jag fått bättre resultat av att köra "pf my way" sas!

WahWillDuh
2013-04-08, 10:54
Min fråga är hur beräknar jag hur mycket kalorier jag behöver äta?

Det gör du genom att räkna ut ditt "BEE", och sedan (eftersom du säger att du ska bulka) lägger du på kanske 500-1000 kalorier på det rekommenderade dagliga intaget!

Enligt http://www-users.med.cornell.edu/~spon/picu/calc/beecalc.htm, som jag använde under min deff, så ser jag att du ska ha dig 2197 kalorier om dagen - för att ligga på + - 0 i vikt-ökning.

Sedan är det bara att börja räkna!

Magikman
2013-04-09, 14:34
tusen tack till er ! allt glas klart nu :D