handdator

Visa fullständig version : Guida mig till rätt kost!


limmet
2013-04-07, 15:51
Känns som jag fastnat nu, mitt BMR är 1900kcal, vid min aktivitetsnivå ska jag äta 2900 för att ha balans.

Jag äter ungefär 1500-1700kcal per dag, det har hänt mycket på mina 10 avklarade veckor men jag har 10 kvar.

Just nu känns det som allt står still, har kroppen stängt av för att jag äter för lite? Jag menar jag har ju GRANDE underskott på kcal.

Här är 2 bilder, en före och en tagen idag, jag vill få bort mer på magen och lite löst skit runt hela kroppen.

What to do?

Jeml
2013-04-07, 15:54
grymt bra resultat :thumbup:

lägg dig på ~2400kcal om din balans är 2900. du har så pass låg bf nu att du bara missgynnas av så stort underskott:)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Lychgate
2013-04-07, 15:57
grymt bra resultat :thumbup:

lägg dig på ~2400kcal om din balans är 2900. du har så pass låg bf nu att du bara missgynnas av så stort underskott:)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2


+1.


Vid lägre kroppsfett kan du inte utvinna samma mängd energi från lagrad vävnad och lider större risk att förlora fettfri massa(muskler) samt att viktnedgången kan saktas ner genom att kroppen sänker energiförbrukningen genom nedreglering av NEAT.

wilhelmblomgren
2013-04-07, 15:58
Känns som jag fastnat nu, mitt BMR är 1900kcal, vid min aktivitetsnivå ska jag äta 2900 för att ha balans.

Jag äter ungefär 1500-1700kcal per dag, det har hänt mycket på mina 10 avklarade veckor men jag har 10 kvar.

Just nu känns det som allt står still, har kroppen stängt av för att jag äter för lite? Jag menar jag har ju GRANDE underskott på kcal.

Här är 2 bilder, en före och en tagen idag, jag vill få bort mer på magen och lite löst skit runt hela kroppen.

What to do?


Hur lång tid tog det för dig att göra din kroppsförändring, från bild 1 till bild 2?

limmet
2013-04-07, 16:01
grymt bra resultat :thumbup:

lägg dig på ~2400kcal om din balans är 2900. du har så pass låg bf nu att du bara missgynnas av så stort underskott:)



Det är väl det jag varit rädd för att prova, nojorna bara sprutar över om man ska våga äta mer eller inte, jag snittar 2g protein per kilo så jag har ju lyckats bygga konstigt nog, men det räcker bara att boosta lite mer kolisar och fett? eller vad ska jag satsa på? :)

Äter sjukt tråkig mat nu, Kycklingfilé och potatis/pasta (lite olja brukar jag faktiskt ha på potatisen), kvarg 0,1%(byta mot fetare kvarg?), Shakes, havregryn.

limmet
2013-04-07, 16:02
Hur lång tid tog det för dig att göra din kroppsförändring, från bild 1 till bild 2?


10 veckor med mestadelen tunga pass i gymmet 5 dagar i veckan, vila på helgerna. Den här veckan blev det 8 pass på 6 dagar + HIIT 20min idag.

Jeml
2013-04-07, 16:05
Det är väl det jag varit rädd för att prova, nojorna bara sprutar över om man ska våga äta mer eller inte, jag snittar 2g protein per kilo så jag har ju lyckats bygga konstigt nog, men det räcker bara att boosta lite mer kolisar och fett? eller vad ska jag satsa på? :)

Äter sjukt tråkig mat nu, Kycklingfilé och potatis/pasta (lite olja brukar jag faktiskt ha på potatisen), kvarg 0,1%(byta mot fetare kvarg?), Shakes, havregryn.

nej för tusan ät mer.. 2200-2400 tkr jag låter lagom.

sikta på 2g protein/kg kv.
på deff ligger jag gärna runt endast 0,5g fett/kg kv för att få in mer carbs då kaloribudgeten är begränsad. på bulk därrmot blir det runt 1g fett/kg kv :)
jag skulle personligen aldrig äta fetare kvarg.. då äter jag hellre den magra och använder kalorierna till något som faktiskt är gott!

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

limmet
2013-04-07, 16:12
nej för tusan ät mer.. 2200-2400 tkr jag låter lagom.

sikta på 2g protein/kg kv.
på deff ligger jag gärna runt endast 0,5g fett/kg kv för att få in mer carbs då kaloribudgeten är begränsad. på bulk därrmot blir det runt 1g fett/kg kv :)
jag skulle personligen aldrig äta fetare kvarg.. då äter jag hellre den magra och använder kalorierna till något som faktiskt är gott!


ÄNTLIGEN MERA PASTA SÅ MAN BLIR RIKTIGT MÄTT! :D haha
nämen skämt åsido, ska skriva om mitt kostschema lite då så ska jag prova den här veckan och se om det tar fart :) även lägga in lite mer HIIT på kvällarna, känner att 20min har man råd med :)

Sen hur "exakt" är H&B? 2900 låter sååååå jävla mycket... fast jag tränar ju rätt mycket iofs. 2200 it is then!

limmet
2013-04-07, 16:48
1dl havregryn
1dl proteinpulver
3dl mjölk

1dl proteinpulver (shake)
3 knäckebröd

150g kycklingfilé
1dl pasta

500g kvarg

200g nötfärs
200g potatis

där är ca 2000 kcal, sen kan jag äta nåt ägg eller så till kvällsfika :)

224g protein
141g kolhydrater
40g fett kanske halva kroppsvikten... typ

funkis tror ni?

Gurragurk
2013-04-07, 16:48
Schyssta resultat. Hur många kilo skiljer mellan bilderna?

limmet
2013-04-07, 16:53
Schyssta resultat. Hur många kilo skiljer mellan bilderna?


Det är svårt å säga vad jag i dagsläget ligger på. Det går upp och ner med vätskebalans från dag till dag.

Gissar jag väger 78kg nu helt tom och där vägde jag 85kg.
Får aldrig samma resultat på vågen så, jag bygger nog på mig lite muskelmassa samtidigt :)

browniieee
2013-04-08, 11:09
Men gud, 10 veckor och du åstadkommit det där? jag är inne på min 7:e vecka och jag är inte ens i närheten... Lust att hjälpa mig?

Reaper123
2013-04-08, 11:48
ÄNTLIGEN MERA PASTA SÅ MAN BLIR RIKTIGT MÄTT! :D haha
nämen skämt åsido, ska skriva om mitt kostschema lite då så ska jag prova den här veckan och se om det tar fart :) även lägga in lite mer HIIT på kvällarna, känner att 20min har man råd med :)

Sen hur "exakt" är H&B? 2900 låter sååååå jävla mycket... fast jag tränar ju rätt mycket iofs. 2200 it is then!Har man mer muskelmassa än gemene man skulle jag säga att ens BMR via H&B visar lite lågt, men det är ju som sagt endast en matematisk ekvation! (mitt bmr är omkring 2000-2100 och H&B säger ~1900). Det svåra är ju dock att lista ut av ens totala energibehov är och det är något man enklast testar sig fram!

Säger i övrigt +1 på Jemls inlägg ovan! :thumbup:

Edit: Förbannat bra resultat så här långt, så keep it up!

limmet
2013-04-08, 16:34
Har man mer muskelmassa än gemene man skulle jag säga att ens BMR via H&B visar lite lågt, men det är ju som sagt endast en matematisk ekvation! (mitt bmr är omkring 2000-2100 och H&B säger ~1900). Det svåra är ju dock att lista ut av ens totala energibehov är och det är något man enklast testar sig fram!

Säger i övrigt +1 på Jemls inlägg ovan! :thumbup:

Edit: Förbannat bra resultat så här långt, så keep it up!

Idag blev jag förbannad på vågen på jobbet, den enda vågen jag använt mig av so far, inte köpt nån egen i brist på pengar. ALLT går till mat och tillskott nu :P

vägde in mig på 82 så nåt är fucked, har ju fan vägt 78 ganska länge. Skiter fan i vågen restkommande veckor och kör spegeln! Sen väger jag in mig sista dagen eller nåt, är egentligen inte intresserad av vikten utan ett hårt yttre.
Idag provade jag mera mat och jag blev inte besviken på mitt kära Bröst & Triceps pass nu i eftermiddags. SJUKT tryck av bara kolisarna jag åt extra till lunch. Behöver inget Craze eller N.O xplode på ett tag om de fortsätter :hbang:

limmet
2013-04-08, 17:56
Men gud, 10 veckor och du åstadkommit det där? jag är inne på min 7:e vecka och jag är inte ens i närheten... Lust att hjälpa mig?


Du bör nog be nån annan rutinerad om hjälp ;) Första deffen, helt otränad kropp.
Jag har bara som jag skrev innan, 5 pass i veckan på gymmet så tungt jag orkar, oftast inte mer än 4 set per övning.

Nu tänker jag kicka upp tempot lite till och äta lite mer då jag verkligen legat på totalunderskott på 1500kcal och inte gjort ett skit på helger då jag vilat (latat mig).
Idag har jag ätit 2100kcal so far och klockan är nu 18:50, gick och köpte mig en matvåg och använder mig av kostbevakningen.se lite, och innehållsförteckningar på mat jag köper.

Jag äter min mat, mitt Whey, mina BCAA och CLA + Omega 3. Tränar 2h efter intag av senaste måltiden och äter så fort jag kan efter.
Det har funkat för mig i 10 veckor men stannat av lite, så äta lite mer och ta i lite mer är planen nu kommande veckor.

J3T69
2013-04-09, 10:04
Grattis!
Förbannat bra resultat,det är detta som får mig att fortsätta dieta:)

limmet
2013-04-09, 17:21
Grattis!
Förbannat bra resultat,det är detta som får mig att fortsätta dieta:)

Tack! :) Bara ÖKA som jag alltid intalar mig inför ett pass ;)

limmet
2013-04-09, 18:54
Tror jag kan bli klar före planerat slutdatum... vad tror ni? Tänkte köra 2400kcal i snitt nu resten av veckorna, sen har man dom där stenhårda absen förhoppningsvis!?

Här efter ett axelpass, tappat lite tryck i yttre delen av axlarna men trapz är väl på sin bristningsgräns där.

browniieee
2013-04-09, 21:54
Du bör nog be nån annan rutinerad om hjälp ;) Första deffen, helt otränad kropp.
Jag har bara som jag skrev innan, 5 pass i veckan på gymmet så tungt jag orkar, oftast inte mer än 4 set per övning.

Nu tänker jag kicka upp tempot lite till och äta lite mer då jag verkligen legat på totalunderskott på 1500kcal och inte gjort ett skit på helger då jag vilat (latat mig).
Idag har jag ätit 2100kcal so far och klockan är nu 18:50, gick och köpte mig en matvåg och använder mig av kostbevakningen.se lite, och innehållsförteckningar på mat jag köper.

Jag äter min mat, mitt Whey, mina BCAA och CLA + Omega 3. Tränar 2h efter intag av senaste måltiden och äter så fort jag kan efter.
Det har funkat för mig i 10 veckor men stannat av lite, så äta lite mer och ta i lite mer är planen nu kommande veckor.

Ett underskott på 1500 kcal? Skulle jag ha ett sådant underskott så skulle jag bara få äta typ 2-400 kcal/dag eller något sådant. Jag är som du var/är, helt otränad och har aldrig gjort detta tidigare. Kör 5 pass/vecka jag med, med mycket crossfit...

Har bett om hjälp 2 ggr här tidigare men inte lyckats nå fram. Jag vill också ha resultat, känns som om jag bara spiller massa tid som det är nu :(

limmet
2013-04-10, 17:27
Ett underskott på 1500 kcal? Skulle jag ha ett sådant underskott så skulle jag bara få äta typ 2-400 kcal/dag eller något sådant.

Alltså mitt dagliga intag var på 1500kcal, men underskottet blev ju typ 1400. Lite otydligt av mig