handdator

Visa fullständig version : blandade frågor om vader, mitt "schema" och storlek!


Gabber
2004-02-23, 11:48
Hej!

Jag har tränat i snart 2 år så seriöst som det bara gått för mig men jag är besviken.

Jag har aldrig haft ett schema att gå efter utan jag har varierat övningar och reps m.m.

Jag vet inte vad som är bäst utan jag har tränat efter min styrka osv.

---

Mitt schema just nu:

Måndag: Bröst + Triceps
Tisdag: Rygg + Mage
Onsdag: Axlar + Marklyft
Torsdag: Ben
Fredag: Armar(Biceps+Underarmar)

Jag blandar set och reps hejvilt och håller inte räkningen. Jag tänker bara att göra mer än 3 set och mer än 6 reps på varje övning och så mycket som jag orkar.

Är detta fel???

På 2 år har jag ökat i vikt från 72 till 92 kg
Armar från 36 till 42 cm

Det är det enda jag mätt och kommer ihåg.

Jag undrar oxå hur jag ska göra med mina vader då de inte växt alls känns det som.

Jag tränar vader en gång i veckan. För lite?
Ge mig några typiska vad"dagar" som ni kör.

Och så en till grej, hur tränar man inre bröst så att hela brösten ser fykantig ut och se hel ut. Förstår ni? Min bröst känns som om det saknas lite i mitten, sticker inte ut så mycket. Växer bara ovan och på yttre. För att få det hela att gå ihop måste mellan/inre bröst växa men vilka övningar???

Någon som orkar läsa och svara???

Tack!

the OnE
2004-02-23, 11:53
Flyes tar på insidan av bröstet... men ta o se till i alla pressövningar för bröstet att du sträcker ut nere i botten o trycker till rejält längst upp så kommer musklerna som ett brev på posten :D

King Grub
2004-02-23, 11:54
Originally posted by the OnE
Flyes tar på insidan av bröstet... men ta o se till i alla pressövningar för bröstet att du sträcker ut nere i botten o trycker till rejält längst upp så kommer musklerna som ett brev på posten :D

Du kan inte prickträna inre eller yttre bröst! Hur många gånger skall det här tas upp? :confused:

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=12578&highlight=inre+br%F6st

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=10432&highlight=inre+br%F6st

Arne Persson
2004-02-23, 11:56
Javisst ja, prickskytteträning, är också ett sådant där underbart inneutryck i träningskretsarna.

z_bumbi
2004-02-23, 12:04
Mitt schema just nu:

Måndag: Bröst + Triceps
Tisdag: Rygg + Mage
Onsdag: Axlar + Marklyft
Torsdag: Ben
Fredag: Armar(Biceps+Underarmar)

Jag blandar set och reps hejvilt och håller inte räkningen. Jag tänker bara att göra mer än 3 set och mer än 6 reps på varje övning och så mycket som jag orkar.

Är detta fel???

På 2 år har jag ökat i vikt från 72 till 92 kg
Armar från 36 till 42 cm

Rygg på tisdagen och mark på onsdagen är kanske inte det bästa men å andra sidan har du haft bra utveckling. Jag skulle dock försöka lägga det på samma dag eller så långt ifrån varandra som möjligt.




Originally posted by Arne Persson
Javisst ja, prickskytteträning, är också ett sådant där underbart inneutryck i träningskretsarna.

Det har jag funderat på att börja träna, kan jag inte träna styrka så får jag väl lära mig skjuta istället. :)

Fartman
2004-02-23, 19:32
Originally posted by Arne Persson
Javisst ja, prickskytteträning, är också ett sådant där underbart inneutryck i träningskretsarna.

haha, nu kom jag att tänka på utsida lår-tråden på Exhale.. måste fan leta upp den... den var rolig :D

Grubben: nåja, det har ju inte tjatats så farligt om nedre rutorna på senaste tiden iaf

Jorgen
2004-02-23, 21:37
Ett typiskt vadpass för mig ser ut såhär: Stående press i Smith eller hacklift 7-9 set, vadpress i benpressen 7-9 set, "nordic" vadmaskin 5-7 set. Har testat en massa olika reps och setantal och det är tung tung vadträning med ganska många set som funkar bäst för min del.

//Jörgen

Tricklev
2004-02-23, 21:38
Du kan inte ändra hur dina bröst muskler är formade, det är genetsikt, däremot så brukar d inte se så konstigt ut i andras ögon.