handdator

Visa fullständig version : ännu en "kan/bör jag träna" tråd


miaz
2013-04-07, 08:48
fick feber förra helgen, slutet av mars dvs, men blev av med den i onsdags.
är dock fortfarande snorig, och hostar upp små gröna bollar, men inge halsont och så.
hade tänkt bege mig till gymmet nu på onsdag, så hoppas det är bättre tills dess.
vad säger ni?

aranada05
2013-04-07, 09:00
Tycker det låter som att det "värsta" är borta, hade jag varit dig hade jag försökt känna efter och ställa mig frågan: Orkar jag ta i, känner jag att jag har kraft? Om ja, så hade jag tränat iallafall :)

Känner man sig däremot klen, men bara är sugen på att träna kan man väl ställa sig frågan "Är det smart att träna nu, när kroppen uppenbarligen är svag?"

Tror du förstår min poäng ^^
Mvh

King Grub
2013-04-07, 09:00
Säger om vad? Det är söndag morgon nu. Vem kan förutspå hur det står till med dig i mitten av nästa vecka?

miaz
2013-04-07, 09:20
Säger om vad? Det är söndag morgon nu. Vem kan förutspå hur det står till med dig i mitten av nästa vecka?
visst. jag kanske blir skjuten i foten påväg till gymmet.

man får väl anta att jag mår bättre på onsdag än vad jag gör nu,
då jag mår bättre nu än vad jag gjorde förra onsdagen, klassiskt mönster.
men om vi antar att jag mår likadant som nu, dvs helt fris och, energisk,
men hostar fortfarande upp bollar.

alden
2013-04-07, 09:56
Njut av vilan.
Om du förstod att det var en dum tråd redan när du skrev den så borde du inte ha postat.
Bara du kan avgöra om du kan träna eller inte. Det enda vi kan säga är att det är dumt att träna om dukänner dig svag och att du i te borde smitta någon på gymmet.

Trevlig helg!

miaz
2013-04-07, 10:37
Om du förstod att det var en dum tråd redan när du skrev den så borde du inte ha postat.
va?

min fråga är hurvida det finns en fara med att träna när man hostar upp bollar eller ej,
(som det gör när man har halsont tex)
självklart måste jag ju själv avgöra hur jag mår och om jag känner att jag klarar av det.

Ondskapelsen
2013-04-07, 12:23
Jag säger som alltid: Känns det bra så kan väl du gå och träna? Du behöver väl inte satsa på att sätta massa personbästan men gå dit och rör lite på dig bara. Eller ta en promenad eller nått, bara gör någonting :).