handdator

Visa fullständig version : Hjälp-ont!


mini2
2004-02-23, 10:43
Igår vaknadejag med ryggont, det smärtar i ena sidan av ländryggen...Vid vissa rörelser gör det ont, edt gör inte ont hela tiden..det känns som att det är i muskeln det gör ont. Kan man dra någon slutsats av detta? Vill gärna vänta med läkare
Kan man dra på sig något sånt här genom attt sova fel? För edt verkade komma efter att jag vaknade
:(

Shadow Warrior
2004-02-23, 10:48
Originally posted by mini2
Igår vaknadejag med ryggont, det smärtar i ena sidan av ländryggen...Vid vissa rörelser gör det ont, edt gör inte ont hela tiden..det känns som att det är i muskeln det gör ont. Kan man dra någon slutsats av detta? Vill gärna vänta med läkare
Kan man dra på sig något sånt här genom attt sova fel? För edt verkade komma efter att jag vaknade
:(

Troligtvis har du lyft för tung och eller fel? Det brukar vara den vanligaste anledningen, för även om man inte känner det på gymmet så brukar det märkas dagen efter om man gjort något "dumt".

Så länge du kan böjja dej frammåt utan att fall ihops så behöver du nog inte uppsöka läkare, just nu, men lägg in "akut vila" i två dagar och se hur det utvecklas.

Viveqa
2004-02-23, 10:56
Hoppas på att det är något lindrigt med musklen och vila...
Med otur kan det vara någon nerv eller njurarna...
När du börjar lyfta igen. se över din teknik grundligt.

mini2
2004-02-23, 12:11
Kan ha vart pingisen i lördags..Det vart ett hårt pingispass, och det va längesedan jag spelade, man böjer/vrider ju på sig ganska mkt när man spelar pingis(nu snackar vi inte kärringpingis)
Funderar starkt på att träna fastän det gör ont, bara för att jag e så lack på detta..Har bundit fast en halsduk runt midjan som en korsett typ..det känns skönt iafl.. Fan, imorn e det min första dag på mitt nya jobb, det e nervöst..och det vore inte kul att vara handikappad när jag ska dit:insane: Aja, får se hur det känns imorn typ, det blir avgörande. Dock e det inte ett dugg bättre idag än det var igår:(

Medusa
2004-02-23, 12:15
Det är viktigt att man lär sig skilja på träningsvärk och smärta. Om detta är en följd av pingisen lämnar jag osagt, men du bör inte träna så länge det gör ont.

Om problemet består så uppsök läkare, smärta är kroppens sätt att säga ifrån.

mini2
2004-02-23, 12:18
Klart det inte är träningsvärk:MrT:

Metal_boy_
2004-02-23, 13:19
Jag får ofta ont i rygg efter att ha sovit knasigt..jag är lång också och har ju en lång rygg vilket brukar kunna va lite körigt ibland för oss som e långa...det är musklerna som sitter runt om ryggraden jag får ont i och jag brukar ställa mig mot en dörpost som prickar rakt på och gnugga lite ..det blir som att massera muskeln..vartefter går det över....jag har inte haft så mycke problem med det här på senaste tiden då jag har lyckats fått en hyffsat stark rygg av träningen..och då heller inte lika stel...du kanske känner igen nått..jag bara skrev utifall att

Metal_boy_
2004-02-23, 13:20
Originally posted by mini2
Kan ha vart pingisen i lördags..Det vart ett hårt pingispass, och det va längesedan jag spelade, man böjer/vrider ju på sig ganska mkt när man spelar pingis(nu snackar vi inte kärringpingis)
Funderar starkt på att träna fastän det gör ont, bara för att jag e så lack på detta..Har bundit fast en halsduk runt midjan som en korsett typ..det känns skönt iafl.. Fan, imorn e det min första dag på mitt nya jobb, det e nervöst..och det vore inte kul att vara handikappad när jag ska dit:insane: Aja, får se hur det känns imorn typ, det blir avgörande. Dock e det inte ett dugg bättre idag än det var igår:(


hehe det kn ju va pingisen...jag menar hur hårt än jag tränar så får jag en sjudundrans värk i arslet efter en bowlingkväll =)

King Grub
2004-02-23, 14:28
Originally posted by Metal_boy_
hehe det kn ju va pingisen...jag menar hur hårt än jag tränar så får jag en sjudundrans värk i arslet efter en bowlingkväll =)

Här går det vilt till i bowlinghallen, hör jag. http://img14.photobucket.com/albums/v42/KingGrub/banana2.gif

MasterChief
2004-02-23, 14:47
http://img14.photobucket.com/albums/v42/KingGrub/banana2.gif

:D Bästa bilden hittills...och takten synkar perfekt låten i radion...http://community.the-underdogs.org/smiley/happy/music049.gif

Metal_boy_
2004-02-23, 14:50
Originally posted by King Grub


Här går det vilt till i bowlinghallen, hör jag. http://img14.photobucket.com/albums/v42/KingGrub/banana2.gif

hehe jajemen.:naughty:..som en gammal bowlingspelare man är
nu e det bara för skoj skull man spelar nån gång ibland
men de e kul..men jag tycker inte att jag vill kalla det sport dock ...snarare hobby :smokin:

mini2
2004-02-23, 15:37
Originally posted by Metal_boy_
Jag får ofta ont i rygg efter att ha sovit knasigt..jag är lång också och har ju en lång rygg vilket brukar kunna va lite körigt ibland för oss som e långa...det är musklerna som sitter runt om ryggraden jag får ont i och jag brukar ställa mig mot en dörpost som prickar rakt på och gnugga lite ..det blir som att massera muskeln..vartefter går det över....jag har inte haft så mycke problem med det här på senaste tiden då jag har lyckats fått en hyffsat stark rygg av träningen..och då heller inte lika stel...du kanske känner igen nått..jag bara skrev utifall att

japp, jag känner igen! Hoppas det e samma grej då. och ja, jag är lång! Och jag ska massera nu:D

Zlin
2004-02-23, 17:29
Om det håller i sig kan du pröva att skaffa ipren eller ibumetin, så länge det innehåller ipuprofen är det lugnt, har jag för mig. Dels är det inflammationsdämpande, men också smärtstillande - ofta spänner jag den muskeln jag har ont i, vilket gör att smärtan aldrig försvinner i en sträckning för mig. Dock skall du nog vara lite försiktig med träningen, och har det inte hjälpt på ett dygn lär det inte hjälpa efter tre dygn. Vi pratar ju medicin här, även om den är receptfri. Annars är väl ett varmt omslag eller lite gos från flickvännen på ryggen att rekommendera. :kickass:

EDIT: Grub - ett levande exempel på att mogenhet inte automatiskt kommer med ålder...=)...störtskönt att det finns hopp för mig också (Tänker inte bli vuxen)...;)

AcidSleeper
2004-02-23, 17:55
Originally posted by Zlin
Annars är väl ett varmt omslag eller lite gos från flickvännen på ryggen att rekommendera. :kickass:

hmm, det är kanske flickvännens fel att han fått ont i ryggen, för många knepiga sängövningar om kvällarna... :naughty:

Zlin
2004-02-23, 17:58
Originally posted by AcidSleeper


hmm, det är kanske flickvännens fel att han fått ont i ryggen, för många knepiga sängövningar om kvällarna... :naughty:

Eller pojkvännens, om man får tro det som skrivits tidigare...;):notme:

AcidSleeper
2004-02-23, 18:28
Originally posted by Zlin


Eller pojkvännens, om man får tro det som skrivits tidigare...;):notme:

haha! :booty:

Garnax
2004-02-23, 18:42
Det kan vara muskeln det gör ont i för att det är där felet sitter.

Ett annat vanligt fenomen är att någon kota ligger fel och
musklerna i ryggen knyter sig för att stabelisera ryggen.

Detta gör också att det kan smärta i musklerna och
inflamationer är inte ovanligt. Testa att käka lite ibementin eller
något ett par dagar och se hur det känns.

Går det inte över så är det ryggen och då är det bara slå i tele katalogen efter en sjukgymnast eller naprapat.

//garnax

mini2
2004-02-23, 21:23
Originally posted by Zlin


Eller pojkvännens, om man får tro det som skrivits tidigare...;)

:insane: :sleep: :love: :insane:
Nej, ingen flickvän ELLER pojkvän för tillfället...

Tränade bröst idag och det gick bra...jag tror det är muskeln som värker, ja. Det är jag nästan 100 på

Bjukan
2004-02-23, 22:07
För att bygga på här lite, får ibland muskelknutor vid skulderbladen, gör ja nå galet eller e de sånt man får ta å bara massera ut??