handdator

Visa fullständig version : Vad prioriterar ni?


newb123
2013-04-06, 20:06
Om ni måste rangordna, utan att en parameter är lika mycket värd en annan, hur gör ni det? Parametrarna är frekvens, intensitet och träningsvolym. Min ordning är:

1. Intensitet 2. Frekvens 3. Volym

Kör hårt med låg volym för att det känns bäst för mig. På senare tid har jag börjat tänka mer på frekvens och håller tillbaka lite på intensiteten, men bara lite. Ibland har jag tänkt på förhand att jag bara ska göra x reps och lämna lite i tanken men klarar inte av det för jag har kass impulskontroll. Volymen är aldrig hög för att jag är lat.

z_bumbi
2013-04-06, 20:34
Frekvens, volym, intensitet.

Jag ska träna x antal pass per tidsperiod, volymen per pass är bra om den är stigande, intensiteten är bara viktig om det innebär en ökande volym.

Syfte: Hälsa

newb123
2013-04-06, 20:43
Frekvens, volym, intensitet.

Jag ska träna x antal pass per tidsperiod, volymen per pass är bra om den är stigande, intensiteten är bara viktig om det innebär en ökande volym.

Syfte: Hälsa

Fick tänka efter med intensiteten där. Är klart att volymen ökar om V = vikt * set * reps och vikten (intensitet) ökar mer än set * reps minskar. Bla bla, inser att jag inte orkar skriva begripligt längre i annat än allmänt ikv så lämnar diskussionen nu.

Gpajpen
2013-04-07, 00:14
Intensitet tolkar jag som hur hårt man kör, närheten till fail, tunga vikter etc? Iallafall klart viktigast.

Andra plats kommer volymen, för lite volym känns som ett in-ut sprut på 2min (om manär tjej, gissar jag)

Sist och oviktigtast är frekvensen, den är bara viktig i motsattförhållande, att den inte ska bli för mycket så man inte kan prestera/har ont/sliten etc.

Rawsteel
2013-04-07, 00:15
Intensitet, frekvens, volym.

pezrulezhaakon
2013-04-07, 00:26
Teknik, tid, övningsval, intensitet, 50/50 mellan volym och frekvens.... svårt val... Kan variera.

whuddafuks
2013-04-07, 00:49
*edit*

Never mind... google is my friend ;)

Rakanichy
2013-04-07, 10:59
Intensitet, Volym, Frekvens