handdator

Visa fullständig version : finnar av whey- årgärd vitamin b5 ?


iron93
2013-04-06, 00:44
att många får finnar av proteintillskott baserat på vassle är inte ett helt okänt ämne. lider själv lite smått utav det, som gjort att jag slutat med det under en ganska lång period nu.
det sägs väl vara det höga insulinpåslaget av vasslet som ligger till grunden för att lättare få finnar.
som jag läst och som många pratat om så kan man ta vitamin b-5 i högre doser för att motverka finnar? (sisådär 500 mg/dag och uppåt) är det någon som testat detta????
och slutligen.. om vitamin b-5 hjälper till att bli av med finnar... är det någon som testat att käka vit.b-5 samtidigt som han/hon käkat proteinpulver och märkt någon skillnad? att man inte blir lika känslig mot prutteinpulver längre??

watertouch
2013-04-06, 01:29
att många får finnar av proteintillskott baserat på vassle är inte ett helt okänt ämne. lider själv lite smått utav det, som gjort att jag slutat med det under en ganska lång period nu.
det sägs väl vara det höga insulinpåslt av vasslet som ligger till grunden för att lättare få finnar.
som jag läst och som många pratat om så kan man ta vitamin b-5 i högre doser för att motverka finnar? (sisådär 500 mg/dag och uppåt) är det någon som testat detta????
och slutligen.. om vitamin b-5 hjälper till att bli av med finnar... är det någon som testat att käka vit.b-5 samtidigt som han/hon käkat proteinpulver och märkt någon skillnad? att man inte blir lika känslig mot prutteinpulver längre??

IGF-1 är det, så då ska man undvika mjölkproduket som höjjer det... Går själv på ca 3gram b5, hjälper halvt...
Vitamin b3 niacin lr Nicotinamid, det senare ska ge mindre vasoliderande effekt och mindre histaminerg effekt är oxå nått som påverkar Sebacumclanc(talgproduktionen)

NickFisher
2013-04-06, 08:28
Har testat b5 för ett par år sen när jag hade det som värst. Ingen skillnad. Körde b5 i nästan ett år och tryckte i mig en jävla massa utan resultat. För mig va det bara jävligt dyrt piss.

Old Nick
2013-04-06, 11:39
Annars borde väl bästa lösningen vara att byta proteinpulver. Det finns ju annat än vassle.

Själv får jag bara finnar av gainer. Kan dricka vassle eller kasein blandat med mjölk utan problem. Gainer däremot ger obönhörligen en massa feta finnar i pannan.

iron93
2013-04-06, 13:45
IGF-1 är det, så då ska man undvika mjölkproduket som höjjer det... Går själv på ca 3gram b5, hjälper halvt...
Vitamin b3 niacin lr Nicotinamid, det senare ska ge mindre vasoliderande effekt och mindre histaminerg effekt är oxå nått som påverkar Sebacumclanc(talgproduktionen)

Har testat b5 för ett par år sen när jag hade det som värst. Ingen skillnad. Körde b5 i nästan ett år och tryckte i mig en jävla massa utan resultat. För mig va det bara jävligt dyrt piss.


har dock läst på olika forum om människor som fått grymma resultat av vit.b-5. käkade/käkar ni proteinpulver samtidigt som ni tog er vitamin b5 kur då?

iron93
2013-04-06, 13:47
gainer = snabbakolhydrater + vassleprotein därav ännu större insulinpåslag.. jag blandar vanligtvis mina egna "gainers" och märker något större skillnad när jag även tillsätter (maltodextrin)kolhydrater i min proteindrink.. så däremot kan det vara en grym fördel att kunna göra inpå ett träningspass för att fylla på med energi och näring till muskelcellerna.

jag har beställt hem vit-b5. ska börja ta det och först och främst se om det funkar på mig. och sedan hur det förändrar effekterna om man samtidigt käkar proteinisolat till varje träningspass, ev. toppat med extra kolhydrater.

NickFisher
2013-04-06, 14:53
har dock läst på olika forum om människor som fått grymma resultat av vit.b-5. käkade/käkar ni proteinpulver samtidigt som ni tog er vitamin b5 kur då?

Hade också läst mycket om det, och det va därför jag provade.
Ja, jag tog whey 80 och vitamin b5 och det blev inte bättre.
För vissa funkar det väl, men efter att lagt ner diverse tusingar på acneprodukter utan resultat är jag ganska emot det.

Bör dock säga att jag slutade med både whey 80 och b5 eftersom jag la av att gymma under den tiden. Resultatet blev något bättre :cool:

Fetbulle
2013-04-06, 17:03
Hade också läst mycket om det, och det va därför jag provade.
Ja, jag tog whey 80 och vitamin b5 och det blev inte bättre.
För vissa funkar det väl, men efter att lagt ner diverse tusingar på acneprodukter utan resultat är jag ganska emot det.

Bör dock säga att jag slutade med både whey 80 och b5 eftersom jag la av att gymma under den tiden. Resultatet blev något bättre :cool:

Du har inte besökt läkaren? Du kan säkert få något utskrivet om du prövat allting.

NickFisher
2013-04-06, 18:31
Tack för omtanken, men jag har knappt några problem alls idag. Det har gått över med åren :)

Har däremot knaprat tetralysal tidigare i ett par omgångar och det fungerade inget vidare. För vissa är det helt enkelt bara att vänta ut det, och det suger, I know.