handdator

Visa fullständig version : Tips på Sport ??


Adam87
2013-04-05, 18:40
Vilka sporter skulle ni säga är 50% av både Uthållighet och styrketräning. Gillar både och att gymma men även att springa och cykla och sådant men bygger gärna lite muskler men inte allt för mycket.

Vilken sport skulle ni säga behöver grym uthållighet och rejäl styrka?
Om ni har något schema inriktat på just den sporten skulle det vara kul också att inspektera.

bigbellybob
2013-04-05, 18:46
Crossfit kanske vore ngt

Ponde
2013-04-05, 18:53
Vilka sporter skulle ni säga är 50% av både Uthållighet och styrketräning. Gillar både och att gymma men även att springa och cykla och sådant men bygger gärna lite muskler men inte allt för mycket.

Vilken sport skulle ni säga behöver grym uthållighet och rejäl styrka?
Om ni har något schema inriktat på just den sporten skulle det vara kul också att inspektera.

Boxning. En av de hårdare uthållighetssporter som finns (som även kräver styrka/koordination och snabbhet).

Adam87
2013-04-05, 18:57
Har funderat på just boxning eller någon kampsport . Hur kombinerar man bäst likande upplägg en boxare gör på gymmet?

Doggeh
2013-04-05, 18:58
Crossfit, parkour/freerunning eller MMA :)

Philley
2013-04-05, 19:00
Håller med om parkour och mma. Man blir sjukt stark i kroppviktsövmingar i parkour men kanske inte lika mycket uthållighet som i mma. Rugby lansar också skulle varit något eller klättring?

Adam87
2013-04-05, 19:09
Joo det skulle vara något , gillar helkroppsövningar man får jobba med hela kroppen och det är något jag även har nytta av i mitt arbete.
Rugby vet jag inte om det finns här jag bor men det finns Kickboxning och lite andra sporter som judo och sådant finns.

Man vill jue ha ett mål med träningen ha något att träna för.

Då jag själv har alltid varit snabb i bena och gillar kamp så kanske det vore något liknande av de sporter ni nämner.

Payter
2013-04-05, 19:25
Och ingen tänker på Girevoy sport????????

svenbanan
2013-04-06, 07:58
Rugby är det jag direkt kommer att tänka på. Hur allsidigt som helst.

Adam87
2013-04-06, 08:52
Joo det är det säkert men det är inget jag har här i mina trakter tyvärr annars skulle jag börja träna direkt:P

delta_mats
2013-04-06, 08:55
Boxning. En av de hårdare uthållighetssporter som finns (som även kräver styrka/koordination och snabbhet).

Nää det är det inte.

Ponde
2013-04-06, 09:04
Nää det är det inte.

Orly? Berätta om något som är tuffare då. Har du nånsin sett på en boxningsmatch? (inte super heavyweightare som blir KO:ade i andra rundan utan lättare viktklasser där man ofta slåss 10+ rundor).

hungry
2013-04-06, 09:07
Orly? Berätta om något som är tuffare då. Har du nånsin sett på en boxningsmatch? (inte super heavyweightare som blir KO:ade i andra rundan utan lättare viktklasser där man ofta slåss 10+ rundor).

Andra kampsporter? Längdskidor. Ja finns mycket :P

delta_mats
2013-04-06, 09:11
Orly? Berätta om något som är tuffare då. Har du nånsin sett på en boxningsmatch? (inte super heavyweightare som blir KO:ade i andra rundan utan lättare viktklasser där man ofta slåss 10+ rundor).

Japp det har jag. Vi i Sverige får dessutom inte gå så många ronder. Man tjänar mer på att vara explosiv med en viss nivå av kondition.

Adam87
2013-04-06, 09:14
Skidor är inte min grej funderar på att testa kickboxning i vilket fall efter sommaren verkar rätt skoj :P

Ponde
2013-04-06, 09:27
Japp det har jag. Vi i Sverige får dessutom inte gå så många ronder. Man tjänar mer på att vara explosiv med en viss nivå av kondition.

Pratade nu allmänt om professionell boxning, inte om vad ni har i sverige. Här i Finland/resten av världen typ så är det iaf 12 ronder a 3 minuter.

Ponde
2013-04-06, 09:29
Andra kampsporter? Längdskidor. Ja finns mycket :P

Längdskidor kräver inte snabbhet/expolisivitet och vad jag sett på andra kampsporter så ser jag inget som ser lika tungt ut som boxning...dessutom är ju MMA för knäppskallar, de får ju fortsätta att slå hur mycket som helst fast man är på marken/typ är halvdöd, i boxning är det mer strikta regler.

hungry
2013-04-06, 09:34
Längdskidor kräver inte snabbhet/expolisivitet och vad jag sett på andra kampsporter så ser jag inget som ser lika tungt ut som boxning...dessutom är ju MMA för knäppskallar, de får ju fortsätta att slå hur mycket som helst fast man är på marken/typ är halvdöd, i boxning är det mer strikta regler.

Kolla på en jämn k1 match, viktklass typ 70-80 så får du se att även kickboxning/thai kräver minst lika mkt.

spoon
2013-04-06, 09:35
Längdskidor kräver inte snabbhet/expolisivitet och vad jag sett på andra kampsporter så ser jag inget som ser lika tungt ut som boxning...dessutom är ju MMA för knäppskallar, de får ju fortsätta att slå hur mycket som helst fast man är på marken/typ är halvdöd, i boxning är det mer strikta regler.

Du vet att man inte går "all out" på träning?


Till Adam87. Testa på lite olika kampsporter. Det går oftast att kombinera om man hittar flera som man gillar.

spoon
2013-04-06, 09:37
Kolla på en jämn k1 match, viktklass typ 70-80 så får du se att även kickboxning/thai kräver minst lika mkt.

Jag upplevde boxning som tyngre för att man kom så tätt på motståndaren. I kickboxning så kunde man hålla distansen bättre med sparkar. Brottas har jag bara gjort på skoj eller på uppvärmning men det är fan det jobbigaste som jag har testat.

delta_mats
2013-04-06, 09:37
Pratade nu allmänt om professionell boxning, inte om vad ni har i sverige. Här i Finland/resten av världen typ så är det iaf 12 ronder a 3 minuter.

Nu efterfrågades det ju en sport som TS ville börja träna, och i Sverige har vi inga 12 rondare.

svenbanan
2013-04-06, 09:43
+1 på brottning. Äckligt jobbigt!

Adam87
2013-04-06, 09:49
har en på gymmet som har tränat Brottning , vet inte hur de tränar dock men han sa att det var mer konditionsträning än vad jag trodde i vilket fall. Men han sa att det var grymt jobbigt och sjukt krävande för ryggen . Nu går han och rehabsar sin rygg och ben för vissa bristningar.

Visst alla sporter har väll sina nackdelar och skador .

Sporter jag gillar är det mesta jag får nytta av min snabbhet, har alltid varit snabb i bena och älskar högt tempo men även att man får utnyttja styrkan såklart:P

Få som kan springa ifrån mig på 100 meter om man ska ta ett exempel hehe :P

grondahl
2013-04-06, 09:53
Rodd, kanot/surfski eller klättring om du gillar att frilufsa.

Brottning kan vara svårt att börja med som vuxen, men SW/BJJ/MMA-klubbar släpper in vuxna nybörjare.

Everest
2013-04-06, 12:57
Orly? Berätta om något som är tuffare då. Har du nånsin sett på en boxningsmatch? (inte super heavyweightare som blir KO:ade i andra rundan utan lättare viktklasser där man ofta slåss 10+ rundor).

Bara för att nåt är hårt eller jobbigt betyder det väl inte att det har nåt med uthållighet att göra?

Ponde
2013-04-06, 15:22
Bara för att nåt är hårt eller jobbigt betyder det väl inte att det har nåt med uthållighet att göra?

Klart det har. Det är ju då de förlorar, då de blir trötta och inte orkar hoppa omkring/slå/skydda sig mera. Boxare har sjukt bra kondition/snabbhet jämfört med vad de väger.

espeto
2013-04-06, 17:23
Crossfit:

ElHq13QiNA0

Nuff said!

Ponde
2013-04-06, 17:52
Crossfit:

ElHq13QiNA0

Nuff said!

Men seriöst? Crossfit kräver ju inte uthållighet dessutom, tävlingarna som dom håller är ju nästan bara OL lyft+ lättare lyft med olika tyngder/kroppsvikt. "Jack of all trades"- slagordet stämmar ju inte ens med vad dom håller på med, och dessutom har de ju ingen planerad progression utan kör lite vad dom känner för varje dag.

Intressant nog så tränar ju inte eliten i crossfit på detta vis, utan de tränar grenspecifikt och tävlar sedan endast i crossfitten. Får ju en falsk bild av sporten, det är ju egentligen bara menat att sysselsätta och få igång folk att träna. Deras motton att "köra tills man spyr/bryter benen" är dessutom löjligt och deras sätt att träna (massor av reps och kass teknik på de flesta crossfit klubbar) är ju inte heller något +.

I stort sett inget jag skulle vila hålla på med eller rekommendera för någon aningen mer seriös i sin träning.

delta_mats
2013-04-06, 17:57
Klart det har. Det är ju då de förlorar, då de blir trötta och inte orkar hoppa omkring/slå/skydda sig mera. Boxare har sjukt bra kondition/snabbhet jämfört med vad de väger.

Jag kan inte påstå att jag hade särskilt bra kondition när jag höll på med boxning. Hade nog inte pallat 10 km löpning ens. Var däremot rätt snabb och explosiv istället.

Ponde
2013-04-06, 18:05
Jag kan inte påstå att jag hade särskilt bra kondition när jag höll på med boxning. Hade nog inte pallat 10 km löpning ens. Var däremot rätt snabb och explosiv istället.

Nu snackade jag inte om motionärer/hobby boxare, utan vad som krävs för att vara BRA och bli proffs/boxa på hög nivå i amatörtävlingar.

hungry
2013-04-06, 18:06
Men seriöst? Crossfit kräver ju inte uthållighet dessutom, tävlingarna som dom håller är ju nästan bara OL lyft+ lättare lyft med olika tyngder/kroppsvikt. "Jack of all trades"- slagordet stämmar ju inte ens med vad dom håller på med, och dessutom har de ju ingen planerad progression utan kör lite vad dom känner för varje dag.

Intressant nog så tränar ju inte eliten i crossfit på detta vis, utan de tränar grenspecifikt och tävlar sedan endast i crossfitten. Får ju en falsk bild av sporten, det är ju egentligen bara menat att sysselsätta och få igång folk att träna. Deras motton att "köra tills man spyr/bryter benen" är dessutom löjligt och deras sätt att träna (massor av reps och kass teknik på de flesta crossfit klubbar) är ju inte heller något +.

I stort sett inget jag skulle vila hålla på med eller rekommendera för någon aningen mer seriös i sin träning.

Vet inte om ja ska skratta lr gråta.. VARJE grej någon nämner så sågar du direkt, för boxning med 10 - 1000 ronder är ju ''gudsporten''.. Sluta klaga på alla som gav TS råd.

Cogge
2013-04-06, 18:07
Vilka sporter skulle ni säga är 50% av både Uthållighet och styrketräning. Gillar både och att gymma men även att springa och cykla och sådant men bygger gärna lite muskler men inte allt för mycket.

Vilken sport skulle ni säga behöver grym uthållighet och rejäl styrka?
Om ni har något schema inriktat på just den sporten skulle det vara kul också att inspektera.

Vad sägs om Klättring!? Awesome

delta_mats
2013-04-06, 18:18
Nu snackade jag inte om motionärer/hobby boxare, utan vad som krävs för att vara BRA och bli proffs/boxa på hög nivå i amatörtävlingar.

Hade klubbkompisar som boxade sm, och vann sm som för sin viktklass inte hade särskilt bra kondition. Tillräckligt hög nivå?

Som boxare kommer teknik och snabbhet före kondition. Vill man utföra en idrott där man tränar mycket kondition finns lämpligare idrotter.

Cogge
2013-04-06, 18:19
JAG VET! RODD Is DA SHET

delta_mats
2013-04-06, 18:22
JAG VET! RODD Is DA SHET

måste vara en av de jobbigaste idrotter man kan syssla med :) Vill man bli riktigt duktigt bör man vara lång, helst 190 cm +.

Ponde
2013-04-06, 18:30
Vet inte om ja ska skratta lr gråta.. VARJE grej någon nämner så sågar du direkt, för boxning med 10 - 1000 ronder är ju ''gudsporten''.. Sluta klaga på alla som gav TS råd.

Har inte klagat på andra, tycker bara boxning är den mest intressanta kampsporten/mest prestigiösa och även mest krävande (uthållighetsmässigt).

Vad tycker du om crossfit då? Får jag inte ge kritik till ett förslag? Bara för att jag gett negativ kritik till de senaste förslagen/topics som jag skrivit (antar att du läste min post-historik, eftersom att du tar upp boxning) betyder inte att jag sågar ner "varje grej".

Ponde
2013-04-06, 18:32
Hade klubbkompisar som boxade sm, och vann sm som för sin viktklass inte hade särskilt bra kondition. Tillräckligt hög nivå?

Som boxare kommer teknik och snabbhet före kondition. Vill man utföra en idrott där man tränar mycket kondition finns lämpligare idrotter.

Snackar fortfarande om proffsnivå/högre amatörnivå, ni i sverige får ju inte ens köra mer än typ 5? rundor i proffsmatcher p.g.a. lagar, så det vore ju inte konstigt om nivån på sporten är lägre där än i andra länder där man inte slagit lagar som går emot någon sport.

espeto
2013-04-06, 18:40
Men seriöst? Crossfit kräver ju inte uthållighet dessutom, tävlingarna som dom håller är ju nästan bara OL lyft+ lättare lyft med olika tyngder/kroppsvikt. "Jack of all trades"- slagordet stämmar ju inte ens med vad dom håller på med, och dessutom har de ju ingen planerad progression utan kör lite vad dom känner för varje dag.

Intressant nog så tränar ju inte eliten i crossfit på detta vis, utan de tränar grenspecifikt och tävlar sedan endast i crossfitten. Får ju en falsk bild av sporten, det är ju egentligen bara menat att sysselsätta och få igång folk att träna. Deras motton att "köra tills man spyr/bryter benen" är dessutom löjligt och deras sätt att träna (massor av reps och kass teknik på de flesta crossfit klubbar) är ju inte heller något +.

I stort sett inget jag skulle vila hålla på med eller rekommendera för någon aningen mer seriös i sin träning.

Tråkigt att du tycker så! Men det blir vad man gör det till...
Misstänker att du blivit expert på CF genom att läsa på lite forum och kolla klipp på YT ;)
Självklart finns det bra klubbar och sämre klubbar.. Tex Solid där jag ofta är har ett tänk och en slags progression bakom.. Men sen finns det så klart klubbar där tränarna inte har lika mkt erfarenhet och då blir så klart träningen sämre.

Ponde
2013-04-06, 18:45
Tråkigt att du tycker så! Men det blir vad man gör det till...
Misstänker att du blivit expert på CF genom att läsa på lite forum och kolla klipp på YT ;)
Självklart finns det bra klubbar och sämre klubbar.. Tex Solid där jag ofta är har ett tänk och en slags progression bakom.. Men sen finns det så klart klubbar där tränarna inte har lika mkt erfarenhet och då blir så klart träningen sämre.

Blev CF expert då jag drog snabba slutsatser om att det inte går att träna något random varje dag och bli "mästare" i CF. Sen har ju även grundaren Greg Glassman sagt något OTROLIGT korkade saker bl.a. på facebook om att t.ex. alla som skadat nacken/annat då de gjort crossfit bara kan skylla sig själva, de är "inte tillräkligt hårda och sånt händer ibland" sa han typ. Sade även att all planerad progression är skitsnack och att det inte funkar, fast ALLA toppatleter i sin gren tränar/tränat med progression och ett stabilt program som inte byter varje dag.

delta_mats
2013-04-06, 18:46
Snackar fortfarande om proffsnivå/högre amatörnivå, ni i sverige får ju inte ens köra mer än typ 5? rundor i proffsmatcher p.g.a. lagar, så det vore ju inte konstigt om nivån på sporten är lägre där än i andra länder där man inte slagit lagar som går emot någon sport.

Men om man tävlar på landslagsnivå för Sverige i amatörboxning kan man delta på OS! Inse att du har dålig koll på läget istället för att hela tiden dra gränsen längre och längre.
Du måste ju läsa vad trådskaparen efterfrågar, var det proffsboxning i Finland han ville börja med tror du?

espeto
2013-04-06, 18:48
Blev CF expert då jag drog snabba slutsatser om att det inte går att träna något random varje dag och bli "mästare" i CF. Sen har ju även grundaren Greg Glassman sagt något OTROLIGT korkade saker bl.a. på facebook om att t.ex. alla som skadat nacken/annat då de gjort crossfit bara kan skylla sig själva, de är "inte tillräkligt hårda och sånt händer ibland" sa han typ. Sade även att all planerad progression är skitsnack och att det inte funkar, fast ALLA toppatleter i sin gren tränar/tränat med progression och ett stabilt program som inte byter varje dag.

Så om grundaren av fotboll skulle vara en idiot så skulle det automatiskt vara en dålig/farlig sport?

Ponde
2013-04-06, 19:00
Så om grundaren av fotboll skulle vara en idiot så skulle det automatiskt vara en dålig/farlig sport?

Nej. Men grundtanken bakom CF är ju löjlig, massa reps och sets på så kort tid som möjligt är ju som att BE om skador, speciellt om man är ovan och ny till träning som många som kör CF är.

Philley
2013-04-06, 19:13
Nej. Men grundtanken bakom CF är ju löjlig, massa reps och sets på så kort tid som möjligt är ju som att BE om skador, speciellt om man är ovan och ny till träning som många som kör CF är.

Ja fyfan! Och boxning, bara slår på varandra, det är som att be om att bli störd i hjärnan.

Ponde
2013-04-06, 19:23
Ja fyfan! Och boxning, bara slår på varandra, det är som att be om att bli störd i hjärnan.

Folk tycker om att se på boxning och det är en gammal sport som grekerna höll på med redan 2000 år sedan. Spelar ingen roll om det är dåligt, det ligger pengar i det.

Crossfit är ett nytt påhit och nuförtiden då man vet mera om kroppen mm. så dras slutsatsen att det är skadebringande ganska snabbt, och eftersom att det inte är så intressant att titta på och det inte ligger massa pengar i det så klankas det ner på det.

Ungefär samma sak som alkohol, om vi säger att det är samma som boxning och CF är sniffa lim så fattar du säkert metaforen? Det som man använt länge och blivit en del av kultur hålls kvar och nya, farliga/mindre farliga sporter döms bort.

Jag vet att boxning kan orsaka dödsfall också, mera än CF antagligen, men tyvärr är det så att boxning är mer intressant/gammalt och därför är det accepterat.

Sen finns det väl inget mer manligt än två snubbar som slåss mot varann :devil: .

Philley
2013-04-06, 19:31
Folk tycker om att se på boxning och det är en gammal sport som grekerna höll på med redan 2000 år sedan. Spelar ingen roll om det är dåligt, det ligger pengar i det.

Crossfit är ett nytt påhit och nuförtiden då man vet mera om kroppen mm. så dras slutsatsen att det är skadebringande ganska snabbt, och eftersom att det inte är så intressant att titta på och det inte ligger massa pengar i det så klankas det ner på det.

Ungefär samma sak som alkohol, om vi säger att det är samma som boxning och CF är sniffa lim så fattar du säkert metaforen? Det som man använt länge och blivit en del av kultur hålls kvar och nya, farliga/mindre farliga sporter döms bort.

Jag vet att boxning kan orsaka dödsfall också, mera än CF antagligen, men tyvärr är det så att boxning är mer intressant/gammalt och därför är det accepterat.

Sen finns det väl inget mer manligt än två snubbar som slåss mot varann :devil: .

Men håller du inte med om att detta är ganska OT? Det verkar ju inte som TS ska börja tävla på internationell nivå utan han vill ha en sport med kombinerad styrka och uthållighet i SVERIGE. Håller dock med dig om att det ligger mycket pengar i boxning.

Män slåss med hela kroppen, därav MMA ;)

Ponde
2013-04-06, 19:34
Men håller du inte med om att detta är ganska OT? Det verkar ju inte som TS ska börja tävla på internationell nivå utan han vill ha en sport med kombinerad styrka och uthållighet i SVERIGE. Håller dock med dig om att det ligger mycket pengar i boxning.

Män slåss med hela kroppen, därav MMA ;)

Äh, MMA är inte lika gentleman-sport som boxning. För mycket slående tillåtet, tycker fan det är dumt att de får slå skiten totalt ur varandra så de blöder överallt och sen fortsätta. Strypgrepp och sånt på golvet är också vidrigt, att du får sparka gör det ju också ännu farligare. En bra spark i tinningen så dör du :o.

rooz
2013-04-06, 19:56
Äh, MMA är inte lika gentleman-sport som boxning. För mycket slående tillåtet, tycker fan det är dumt att de får slå skiten totalt ur varandra så de blöder överallt och sen fortsätta. Strypgrepp och sånt på golvet är också vidrigt, att du får sparka gör det ju också ännu farligare. En bra spark i tinningen så dör du :o.

Det var ett väldigt gapade på dig Ponde.

Här har du din gentelmanssport.
fcXYEIhy-rc

P7Jz0HNgoII

Ponde
2013-04-06, 19:58
Det var ett väldigt gapade på dig Ponde.

Här har du din gentelmanssport.
fcXYEIhy-rc

P7Jz0HNgoII

Enstaka fall. Tycker du fotboll är en vandalsport också då zidane headbangade motståndaren i en match?:d

Philley
2013-04-06, 20:01
Äh, MMA är inte lika gentleman-sport som boxning. För mycket slående tillåtet, tycker fan det är dumt att de får slå skiten totalt ur varandra så de blöder överallt och sen fortsätta. Strypgrepp och sånt på golvet är också vidrigt, att du får sparka gör det ju också ännu farligare. En bra spark i tinningen så dör du :o.

Nja fast är motståndaren utslagen är han och domaren bryter således. Vågar till och med påstå att risken för skador är högre inom boxning då man kan bli utslagen många gånger innan domarem bryter matchen. Men jag förstår att det kan se läskigt ut när de matar slag i MMA.

rooz
2013-04-06, 20:01
Enstaka fall. Tycker du fotboll är en vandalsport också då zidane headbangade motståndaren i en match?:d

Jag kan sitta hela jävla natten och posta videos.

Dagens MMA är inte värre än boxningen.

Ponde
2013-04-06, 20:06
Nja fast är motståndaren utslagen är han och domaren bryter således. Vågar till och med påstå att risken för skador är högre inom boxning då man kan bli utslagen många gånger innan domarem bryter matchen. Men jag förstår att det kan se läskigt ut när de matar slag i MMA.

I boxning är det dock vanligt med TKO:s och att man ger upp efter att man blivit utslagen ett par gånger. I MMA så körs det fullt på tills det smäller REJÄLT och man ligger där helt medvetslös på golvet, så skulle inte säga att det är så mkt värre.

Ponde
2013-04-06, 20:07
Jag kan sitta hela jävla natten och posta videos.

Dagens MMA är inte värre än boxningen.

Du får tycka vad du vill, jag anser iaf att boxning är roligare att se på än MMA.
Har inte video nu men googla "bloodiest mma fight" så får du allt se på äckligt skit.

HookersUnited
2013-04-06, 23:51
Folk tycker om att se på boxning och det är en gammal sport som grekerna höll på med redan 2000 år sedan. Spelar ingen roll om det är dåligt, det ligger pengar i det.

Crossfit är ett nytt påhit och nuförtiden då man vet mera om kroppen mm. så dras slutsatsen att det är skadebringande ganska snabbt, och eftersom att det inte är så intressant att titta på och det inte ligger massa pengar i det så klankas det ner på det.

Ungefär samma sak som alkohol, om vi säger att det är samma som boxning och CF är sniffa lim så fattar du säkert metaforen? Det som man använt länge och blivit en del av kultur hålls kvar och nya, farliga/mindre farliga sporter döms bort.

Jag vet att boxning kan orsaka dödsfall också, mera än CF antagligen, men tyvärr är det så att boxning är mer intressant/gammalt och därför är det accepterat.

Sen finns det väl inget mer manligt än två snubbar som slåss mot varann :devil: .

Vinnarna på Crossfit Games får 250000 $.

2012 deltog 69000 i Open.

Games hålls på en stor arena med mycket publik och visas även på ESPN.

Så att det varken finns pengar eller intresse vet jag inte riktigt hur du har kommit fram till.

Ponde
2013-04-07, 09:27
Vinnarna på Crossfit Games får 250000 $.

2012 deltog 69000 i Open.

Games hålls på en stor arena med mycket publik och visas även på ESPN.

Så att det varken finns pengar eller intresse vet jag inte riktigt hur du har kommit fram till.

Finns inte nära på lika mycket pengar, om du tänker på att många toppboxare tjänar miljoner per match. Ända orsaken crossfit games blev "stort" nu är att reebok sponsrade dem, evenemanget hette ju Reebok Crossfit Games elr nåt?

När folk börjar fatta att det inte är så smart att slänga vikter runt sig i rask takt varje dag utan progression så slutar det sprida sig. Ifall du inte visste så har crossfit fått hård kritik i USA på sistone, främst p.g.a. alla nackskador som det orsakat och grundarens idiotiska kommentarer.

Jag hoppas bara att mina vänner/bekanta inte börjar med det om det skulle komma hit, skadeframkallande är det ju.

Jeneric
2013-04-07, 09:52
Äh, MMA är inte lika gentleman-sport som boxning. För mycket slående tillåtet, tycker fan det är dumt att de får slå skiten totalt ur varandra så de blöder överallt och sen fortsätta. Strypgrepp och sånt på golvet är också vidrigt, att du får sparka gör det ju också ännu farligare. En bra spark i tinningen så dör du :o.

I MMA bryter man klart tidigare än boxning när någon blir slagen och de inte kan försvara sig, så ditt argument väger mycket lätt och är på gränsen till parodiskt (låter typ i nivå med Siewer Öholm i Svar Direkt).

Ponde
2013-04-07, 09:59
I MMA bryter man klart tidigare än boxning när någon blir slagen och de inte kan försvara sig, så ditt argument väger mycket lätt och är på gränsen till parodiskt (låter typ i nivå med Siewer Öholm i Svar Direkt).

I mma är slagen mycket hårdare p.g.a. mindre skydd i deras handskar så det spelar ingen roll om de avbryter direkt efter, man kan vara ganska körd efter ett bra slag/en bra spark i huvudet.

Jeneric
2013-04-07, 10:04
I mma är slagen mycket hårdare p.g.a. mindre skydd i deras handskar så det spelar ingen roll om de avbryter direkt efter, man kan vara ganska körd efter ett bra slag/en bra spark i huvudet.
Om du med "körd" menar knockad, så ja, det stämmer. För knockar händer aldrig i boxning eller?

Helt oavsett så handlar tråden om att TS vill träna en sport och jag anser både boxning och MMA rätt safe på träningsnivå.

HookersUnited
2013-04-09, 21:35
Finns inte nära på lika mycket pengar, om du tänker på att många toppboxare tjänar miljoner per match. Ända orsaken crossfit games blev "stort" nu är att reebok sponsrade dem, evenemanget hette ju Reebok Crossfit Games elr nåt?

När folk börjar fatta att det inte är så smart att slänga vikter runt sig i rask takt varje dag utan progression så slutar det sprida sig. Ifall du inte visste så har crossfit fått hård kritik i USA på sistone, främst p.g.a. alla nackskador som det orsakat och grundarens idiotiska kommentarer.

Jag hoppas bara att mina vänner/bekanta inte börjar med det om det skulle komma hit, skadeframkallande är det ju.
Om det så finns 600 miljarder i boxning så finns det fortfarande pengar i Crossfit.

Crossfit blev inte stort för att det sponsras av Reebok, det var nog snarare så att Reebok såg vilken stort intresse det fanns hos allmänheten och kastade sig in i ett samarbete som de knappast ångrar.

Nej, jag visste inte att Crossfit har fått hård kritik den senaste tiden (mer än vanligt) men du får gärna hänvisa till de sidor där jag kan läsa om det.

Var bor du? Risken är stor att det redan finns ett Crossfit-gym där, det växer så det knakar :)

r1kkie
2013-04-09, 21:45
Amerikansk Fotboll. ;)

svenbanan
2013-04-10, 00:04
Finns inte nära på lika mycket pengar, om du tänker på att många toppboxare tjänar miljoner per match. Ända orsaken crossfit games blev "stort" nu är att reebok sponsrade dem, evenemanget hette ju Reebok Crossfit Games elr nåt?

När folk börjar fatta att det inte är så smart att slänga vikter runt sig i rask takt varje dag utan progression så slutar det sprida sig. Ifall du inte visste så har crossfit fått hård kritik i USA på sistone, främst p.g.a. alla nackskador som det orsakat och grundarens idiotiska kommentarer.

Jag hoppas bara att mina vänner/bekanta inte börjar med det om det skulle komma hit, skadeframkallande är det ju.

För du har ju vrålkoll på CF eller hur?
Nä, men snacka skit kan du i alla fall. Grattis!

dluddeckens
2013-04-10, 08:06
Brottning!

Mada92
2013-04-13, 12:24
Lätt tennis. Många som inte har spelat det så mycket eller inte är så insatta tycker nog det låter dumt, men är definitivt ett bra val. Vill man bli bra så är mycket helkroppsstyrka ett måste. Det tränar man också upp på vägen till "bra". I början blir det mer kondition än styrka innan tekniken sitter och man får till bra spel dock, men värt att testa :)

cero
2013-04-13, 17:39
Brottning!

+1

Kräver otrolig styrka och kondition.

Everest
2013-04-16, 17:29
Klart det har. Det är ju då de förlorar, då de blir trötta och inte orkar hoppa omkring/slå/skydda sig mera. Boxare har sjukt bra kondition/snabbhet jämfört med vad de väger.

Ja, det är sjukt jobbigt för att det är korta anaeroba rörelser som upprepas. Uthållighet handlar ju mer om submaximal aerob förmåga... Därmed inte sagt att det ena är "jobbigare" än det andra

Macroman
2013-04-17, 09:22
Amerikansk fotboll? Mer åt det explosiva hållet iofs men mycket beror på vilken position man har i laget.

Awesomeous Prime
2013-11-08, 13:37
Och ingen tänker på Girevoy sport????????
jooo, jag tänker på GS:
http://www.youtube.com/watch?v=6X9bGYdqQHA