handdator

Visa fullständig version : Börjat med SL - kombinera med vad?


gongoozle
2013-04-04, 18:13
Jag ligger nu på min 3e vecka på SL-programmet, och det känns som att det fortfarande är lite för lätt. (Följt programmet till punkt och pricka angående vikterna och övningarna)

Hela passet brukar gå rätt fort, lite för fort ibland kan jag tycka, och hade nu därför tänkt kombinera det med lite fler övningar än de som ska utföras! Började nu i veckan lite lätt med några sett pull- samt chinups, och bicepscurls, är det något jag bör fortsätta med? Bör jag utöka programmet något ytterligare *rolleyes*

Tips på övningar skulle uppskattas något enormt, tack på förhand! :)

Jeneric
2013-04-04, 18:17
Vilket SL-program?

Om du menar Stronglifts 5x5 så ska du följa programmet om det är det du gett dig in på. Dvs, inte lägga till några övningar alls.

gongoozle
2013-04-04, 18:58
Vilket SL-program?

Om du menar Stronglifts 5x5 så ska du följa programmet om det är det du gett dig in på. Dvs, inte lägga till några övningar alls.

Japp, det är Stronglifts 5x5 det gäller.
Hade det här hela med extra övningar i åtanke eftersom jag knappt blev trött på övningarna som redan ska göras, är det någon nackdel menar du ifall man lägger till fler övningar? :confused:

dunborg
2013-04-04, 19:01
Du är bara inne på din 3:e vecka, fortsätt programmet så kommer du inte vilja ha mer övningar :)

gongoozle
2013-04-04, 19:12
Du är bara inne på din 3:e vecka, fortsätt programmet så kommer du inte vilja ha mer övningar :)

Haha okej! Fast tänkte dra ner på dessa extraövningarna när det börjar bli tyngre, är det någon nackdel ifall jag planerar träningen på detta sätt?

andeem
2013-04-04, 19:19
Varför är programmet skrivet som det är skrivet, tror du?

major Pectoralis
2013-04-04, 19:25
Äh, testa och se. ett bra program är ett individanpassat program.
Ett program utan chins och biceps låter ändå inte som ett bra program...

Sokrates696
2013-04-04, 19:46
Äh, testa och se. ett bra program är ett individanpassat program.
Ett program utan chins och biceps låter ändå inte som ett bra program...

Sätter man PB 12 ggr i veckan är man inte särskilt sugen på chins IMO.

/Tommy.

hungry
2013-04-04, 19:49
Ska själv börja från 0 (klen grabb) + löpning på ''vilodagarna''. För att förbereda mig på kampsporten. Kommer dock köra sl 5x5 även då :)

Rakanichy
2013-04-04, 19:59
kör sl som det är. Om det fortfarande känns lätt kan du i allra värsta fall lägga till några extra reps på sista settet fram tills att du börjar nå tyngre vikter. Men håll inte på och lägg på nya övningar.

z_bumbi
2013-04-04, 20:05
Hur och hur länge har du tränat innan ?