handdator

Visa fullständig version : En liten uppsats om styrketräning?...


Player
2004-02-22, 22:37
Först och främst så visste inte jag vart jag skulle lägga denna post, så det får bli här sä länge.

Jo det är så här att jag skulle vilja ha grundlig, ren koncist fakta angående styrketräning vinklat till en nybörjare. Frågeställningarna hade jag tänkt mig i något liknande:
1. Varför ska man överhuvudtaget börja styrketräna, beroende på olika utgångspunkter vill säga (överviktig som vill tappa fett plus bli starkare). Fördelar och nackdelar i viktnedgångssyfte?
2. Vad för annan träning (långa konditionspass eller korta) ska man koppla samman styrketräningen med i viktnedgångssyfte och varför?
3. Hur mycket energi kräver styrketräning? Självklart beroende på träningsmängd och intensitet mm.
4. Hur lång tid tar det för kroppen att återhämta sig? Hur mycket bör man träna som nybörjare och varför?
5. Vad ska man äta för att få ut så mycket som möjligt av styrketräningen? Samtidigt för att tappa fettvikt och bli starkare.

...plus lite annat mysigt vetande...

Det blir ganska mycket detta men skulle vara evigt tacksom för bra seriösa svar! :bow: :bow: :bow:

Jo jag skulle också vilja ha ett bra träningsprogram baserat på endast maskiner, har en morbror som tränar på ett nautilus gym, uppdelat på två eller tre dagar.

Tack på förhand!

KNAS
2004-02-22, 22:40
Så kort sagt vill du att vi ska skriva din uppsats åt dig?

Löjtnant Blank
2004-02-22, 22:41
Originally posted by KNAS
Så kort sagt vill du att vi ska skriva din uppsats åt dig?
Och agera PT åt hans farbror. :thumbup:

bubbleman
2004-02-22, 22:57
Varför ska man överhuvudtaget börja styrketräna

För att spexa på stranden :hbang:

AcidSleeper
2004-02-22, 23:34
Originally posted by bubbleman


För att spexa på stranden :hbang:

Det är det enda rätta varför man styrketränar... :thumbup:

kanske lite för att man KAN bli lite stor som Arnold... :D


EDIT* Ta och skaffa din information på vanligt hederlig sätt och låt inte andra göra jobbet åt dig...

Wiiking
2004-02-23, 00:20
Eller säg rakt ut att det är ett skolarbete och lägg till forumet i källförteckningen. Då kanske fler vill hjälpa dig.

Tricklev
2004-02-23, 08:06
Kan svara på 1an åt dig efterso jag känner mig söt idag, du blir starkare, nät bättre, får snyggare kropp och du kan slå dom som säger emot dig :bpump:

skaparn
2004-02-23, 08:39
Originally posted by Wiiking
Eller säg rakt ut att det är ett skolarbete och lägg till forumet i källförteckningen. Då kanske fler vill hjälpa dig.

Haha! Undrar om ett internet-forum godtas som referens i en uppsats. Skulle jag sitta med en hög D-uppsatser i famnen och det ens nämndes internetforum skulle det rassla till i sopkorgen.

Creds till alla er som var snabba på att dissa trådskaparens försök att göra sitt skolarbete enkelt för sig. Det ska vara lite kärvt att gå i skolan. Bättre förr!

AcidSleeper
2004-02-23, 09:31
Originally posted by Wiiking
Eller säg rakt ut att det är ett skolarbete och lägg till forumet i källförteckningen. Då kanske fler vill hjälpa dig.

Jag skulle tro att alla svar redan finns utspridda över forumet så det är bara använda sökfunktionen, lite jobb ska du väl klara av.. :thumbup:

MasterChief
2004-02-23, 10:09
Player:

Instämmer med tidigare talare. Är du seriöst intresserad av träning och vill göra ett bra skolarbete så får du lägga manken till och leta upp lite info. Herregud..du sitter ju med internet framför näsan. På min tid fanns det inget internet..Då fick man åkta till ett gym och intervjua människor!

Frågor?

Utgå!

MasterChief
2004-02-23, 10:12
När det gäller din släkting så är jag däremot villig att hjälpa till.
Men först behöver jag nog veta till bakgrundsfakta.
Hur gammal är han?
Träningsmål?
Övervikt?
Hur tränad är han?
Tidigare erfarenheter?
Skador?
Hur mycket tid att lägga ner?
Har han fått någon instruktion på maskinerna?

AcidSleeper
2004-02-23, 10:13
Originally posted by MasterChief
Player:

Instämmer med tidigare talare. Är du seriöst intresserad av träning och vill göra ett bra skolarbete så får du lägga manken till och leta upp lite info. Herregud..du sitter ju med internet framför näsan. På min tid fanns det inget internet..Då fick man åkta till ett gym och intervjua människor!

Frågor?

Utgå!

bra talat MasterChief!

z_bumbi
2004-02-23, 10:31
Originally posted by skaparn


Haha! Undrar om ett internet-forum godtas som referens i en uppsats.

Om det finns en länk till tråden/trådarna, forumet verkar seriöst och det inte är den enda referensen skulle jag kanske godkänt det.
Gäller så klart på gymnasienivå. :)

Creds till alla er som var snabba på att dissa trådskaparens försök att göra sitt skolarbete enkelt för sig. Det ska vara lite kärvt att gå i skolan. Bättre förr!

Är det någon som orkar besvara alla de frågorna? :D

AcidSleeper
2004-02-23, 11:37
Originally posted by z_bumbi
Är det någon som orkar besvara alla de frågorna? :D

Nää det orkar nog ingen, inte ens killen som har det till uppgift så varför ska vi orka gör det... :booty:

kharon
2004-02-23, 13:39
Originally posted by AcidSleeper


Nää det orkar nog ingen, inte ens killen som har det till uppgift så varför ska vi orka gör det... :booty:

Haha! Rolig tråd! :D


Masterchief>> Väl talat! :thumbup: