handdator

Visa fullständig version : Deff klar, hur göra nu?


Fff12
2013-04-03, 14:44
Hej alla gladiatorer.

Deffen är över och vill nu bygga på mig sakta men säkert, men dock endast på överkroppen(!).

Mina ben tycker jag är på gränsen till stor nu, och vill absolut inte få större ben. Så vad ska jag göra? Ska jag sluta träna mina ben? Eller röra på mig mycket, eller lite? Ska jag börja gå till gymmet för att inte lägga på mig fett på benen?

Vill alltså bygga på överkroppen, och få mindre ben(max så som de är nu)

Tack för svar!

z_bumbi
2013-04-03, 15:42
När du börjar äta mer så kommer benen antagligen att öka lite men sen så är det bara att lägga sig på underhållsmängd i benträningen. Exakt hur du ska göra det är omöjligt att svara på då du inte berättar hur du tränar ben idag.

Fff12
2013-04-03, 16:09
När du börjar äta mer så kommer benen antagligen att öka lite men sen så är det bara att lägga sig på underhållsmängd i benträningen. Exakt hur du ska göra det är omöjligt att svara på då du inte berättar hur du tränar ben idag.

Jag tränar idag ben inte så mycket, men jag går mycket. Benen består mest av muskler, ganska lite fett. Skulle inte bli ledsen om jag fick mindre muskler på benen faktiskt. Är det lite träning på dom som gäller då? Ska jag gå mindre osv också eller? Går ca 8km varje dag i dagsläget.