handdator

Visa fullständig version : Knäböj sex till åtta gånger om dagen ...


andeem
2013-04-03, 09:16
Överträning? Nah!

http://jonnorth.blogspot.se/2011/04/max-aita-interview.html

ceejay
2013-04-03, 09:22
Interdasting! Lyssnar.

svenbanan
2013-04-03, 09:42
Jisses!

miaz
2013-04-03, 11:20
WK7m6I5m6gY&feature=fvwrel
den här sparveln böjer typ så ofta

ceejay
2013-04-03, 11:30
nä det gör han inte
http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/74420_544138522276276_851727744_n.jpg

Doggeh
2013-04-03, 11:31
Nu vet jag att man inte får snacka om doping på kolo men OLY-folket kör väl mycket insulin + HGH för att palla med all träning? Mendez åkte väl dit för HGH om jag inte misstar mig.

Jävligt imponerande att de pallar träna flera gånger om dagen iaf.

Ponde
2013-04-03, 11:43
Nu vet jag att man inte får snacka om doping på kolo men OLY-folket kör väl mycket insulin + HGH för att palla med all träning? Mendez åkte väl dit för HGH om jag inte misstar mig.

Jävligt imponerande att de pallar träna flera gånger om dagen iaf.

Oly folket i USA kör väl inte så mycket, de hade ju åkt dit för längesen då eftersom att USA är ganska strikta med doping (lustigt nog inte i baseball eller NFL men i tyngdlyftning är de stränga). Mendes hade ju varit sjukt bra, kanske även på medaljnivå i OS om de inte "bustat" sitt lands största hopp...

hugok
2013-04-03, 11:57
nä det gör han inte
http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/74420_544138522276276_851727744_n.jpg

Är det mendes? Vad har hänt med honom? Kryckor, mindre kroppsfett och en muskelmassa som knappast väcker uppmärksamhet på en lyftarklubb.

tobake75
2013-04-03, 13:17
Oly folket i USA kör väl inte så mycket, de hade ju åkt dit för längesen då eftersom att USA är ganska strikta med doping (lustigt nog inte i baseball eller NFL men i tyngdlyftning är de stränga). Mendes hade ju varit sjukt bra, kanske även på medaljnivå i OS om de inte "bustat" sitt lands största hopp...

Tveksamt om han hade varit på medaljnivå. Senast han deltog på VM missade han ut sig på i CJ på 205. Visst var det imponerande att han på träning ryckte 214. Men då lär han ha varit på peaken av sin dopingcykel. Han verkar inte kunna prestera när han lägger av med drogerna. Tävlingen efter 214-rycket mäktade han bara med 178 har jag för mig.

Ponde
2013-04-03, 13:28
Tveksamt om han hade varit på medaljnivå. Senast han deltog på VM missade han ut sig på i CJ på 205. Visst var det imponerande att han på träning ryckte 214. Men då lär han ha varit på peaken av sin dopingcykel. Han verkar inte kunna prestera när han lägger av med drogerna. Tävlingen efter 214-rycket mäktade han bara med 178 har jag för mig.

Ah tack för informationen, hade för mig att han hade lika imponerande resultat på tävling som i gymmet :).

andeem
2013-04-03, 14:03
Men om man begränsar sig till en gång om dagen – är det rimligt att böja varje dag, fem-sex dagar i veckan, drogfri? Kan jag, på min låga nivå, få ut något av det efter en periods tillvänjning?

Doggeh
2013-04-03, 14:13
Men om man begränsar sig till en gång om dagen – är det rimligt att böja varje dag, fem-sex dagar i veckan, drogfri? Kan jag, på min låga nivå, få ut något av det efter en periods tillvänjning?

Ceejay här på forumet kör väl varje dag? Han har ökat riktigt bra om jag får säga det själv.

Nu är ju RSR inte knäböj varje dag men många har fått sjukt bra resultat av att böja ofta :hbang:

Vunnis
2013-04-03, 14:21
Men om man begränsar sig till en gång om dagen – är det rimligt att böja varje dag, fem-sex dagar i veckan, drogfri? Kan jag, på min låga nivå, få ut något av det efter en periods tillvänjning?
Det är inte alls omöjligt. Jag har liksom ceejay provat på det, men kommer inte ihåg hur länge jag höll på. Men man ramlar inte nödvändigtvis i bitar bara för att man böjer dagligen, nej.

z_bumbi
2013-04-03, 14:42
Oly folket i USA kör väl inte så mycket, de hade ju åkt dit för längesen då eftersom att USA är ganska strikta med doping (lustigt nog inte i baseball eller NFL men i tyngdlyftning är de stränga). Mendes hade ju varit sjukt bra, kanske även på medaljnivå i OS om de inte "bustat" sitt lands största hopp...

Är de så strikta med dopingtesterna i USA? Jag har inte tittat nyligen men för några år sedan så hade de en ganska låg frekvens av test.

andeem
2013-04-03, 14:45
Är de så strikta med dopingtesterna i USA? Jag har inte tittat nyligen men för några år sedan så hade de en ganska låg frekvens av test.Kanske ändå striktare än Iran?

ceejay
2013-04-03, 14:51
Det är inte alls omöjligt. Jag har liksom ceejay provat på det, men kommer inte ihåg hur länge jag höll på. Men man ramlar inte nödvändigtvis i bitar bara för att man böjer dagligen, nej.

precis.

Jag har en del ont ovanför knäna just nu dock. Förutom det så är jag hel och fin och mjuk. Hoppas på att lite antiinflammatoriskt och isterapi kan hjälpa lite.

z_bumbi
2013-04-03, 14:57
Kanske ändå striktare än Iran?

Jag har aldrig sett några interna siffror från Iran men med tanke på frekvensen av dopingfällda från Iran så är det mycket möjligt att du har rätt.

Vunnis
2013-04-03, 14:58
precis.

Jag har en del ont ovanför knäna just nu dock. Förutom det så är jag hel och fin och mjuk. Hoppas på att lite antiinflammatoriskt och isterapi kan hjälpa lite.

Då är det ju antagligen snarare ett volym- och belastningsproblem än ett frekvensproblem - om man bestämt vill böja så ofta. Man får hålla sig till lägre volym och/eller vikter än om man böjer en gång i veckan, så man får tänka ett steg längre än om man ska träna "som vanligt".

ceejay
2013-04-03, 15:02
tunga 3or varje dag ;)

Vunnis
2013-04-03, 15:03
tunga 3or varje dag ;)

... och se hur det gick! :D

baggard
2013-04-03, 15:08
Är ni inte trötta i benen 24/7 när ni kör så ofta?
Jag har cyklat till&från jobbet i några veckor nu och kör knäböj en gång i veckan och mina benen är rätt sega från morgon till kväll varje dag. Härdas benen ut efter ett tag och vänjer sig vid det eller?

Ponde
2013-04-03, 15:21
Är de så strikta med dopingtesterna i USA? Jag har inte tittat nyligen men för några år sedan så hade de en ganska låg frekvens av test.

Ja de är de, och som vi vet så bryr sig ju inte kineserna/ryssarna/typ alla från asian och östblocket om doping, de skulle aldrig testa sina egna atleter (om de vore lovande och kunde tävla i OS). Ganska obvious märke på detta är klokov, som antagligen failat med sin cykel eller nåt och ryssarna ville inte att han skulle hamna dit..

z_bumbi
2013-04-03, 15:28
Ja de är de

Runt 200-300 test per år är inte så mycket för ett land av USA:s storlek men jag har inte heller kollat hur många aktiva de har så de kanske är betydligt färre än vad jag tror.

Ponde
2013-04-03, 15:58
Runt 200-300 test per år är inte så mycket för ett land av USA:s storlek men jag har inte heller kollat hur många aktiva de har så de kanske är betydligt färre än vad jag tror.

De testar väl dem som är med i delstats/nationella tävlingar...är ju iofs. inte intressant att veta hur många nybörjare/halv amatörer de testar, men de testar alla på toppen vilket ju gör det svårt för dem att matcha resten av världen (som dopar).

MtotheM
2013-04-03, 18:29
Är ni inte trötta i benen 24/7 när ni kör så ofta?
Jag har cyklat till&från jobbet i några veckor nu och kör knäböj en gång i veckan och mina benen är rätt sega från morgon till kväll varje dag. Härdas benen ut efter ett tag och vänjer sig vid det eller?

Man vänjer sig/benen härdas, någon kombination av dom två skulle jag säga.

Eklow1
2013-04-03, 19:52
Har kört knäböj 6-7 ggr i veckan, funkade bra. Man ska tänka på att stretcha framsida lår bara.

andeem
2013-04-03, 20:12
Jag lägger till två pass från nästa vecka. Singlar till treor på måndagar samt treor i frontböj på onsdagar. Utöver BBB-böjen (5x10) på tisdagar och 531-böjen på fredagar. Testar hur det känns några veckor.

mikaelj
2013-04-03, 20:19
Då är det ju antagligen snarare ett volym- och belastningsproblem än ett frekvensproblem - om man bestämt vill böja så ofta. Man får hålla sig till lägre volym och/eller vikter än om man böjer en gång i veckan, så man får tänka ett steg längre än om man ska träna "som vanligt".

Instämmer.

Är ni inte trötta i benen 24/7 när ni kör så ofta?
Jag har cyklat till&från jobbet i några veckor nu och kör knäböj en gång i veckan och mina benen är rätt sega från morgon till kväll varje dag. Härdas benen ut efter ett tag och vänjer sig vid det eller?

1. Du vänjer dig, och 2. Du tränar knäböj alldeles för sällan. (Då får du jättemycket träningsvärk varje gång.)

ceejay
2013-04-03, 20:23
... och se hur det gick! :D

ja, persade ju idag ;)

Vunnis
2013-04-03, 20:27
ja, persade ju idag ;)
Ja är du bara ute efter mer och mer vikt så är det ju fantastiskt att böja ofta länge, mycket och tungt. Då kan man hetsa på hur fort som helst.

Vunnis
2013-04-03, 20:28
ja, persade ju idag ;)
Ja är du bara ute efter mer och mer vikt så är det ju fantastiskt att böja ofta länge, mycket och tungt. Man kan hetsa på hur fort som helst... Ett tag.
Men oftast vill man vara hel också - och då får man hitta den fina balansgången.

ceejay
2013-04-03, 20:30
Jepp, har skadat mig 2 gånger sen november, men det är sånt man får leva med om man vill träna så hårt. Hellre det än att fjutta och inte nå sin potential.

cero
2013-04-03, 20:35
Jepp, har skadat mig 2 gånger sen november, men det är sånt man får leva med om man vill träna så hårt. Hellre det än att fjutta och inte nå sin potential.

Lol.

mikaelj
2013-04-03, 20:56
Jepp, har skadat mig 2 gånger sen november, men det är sånt man får leva med om man vill träna så hårt. Hellre det än att fjutta och inte nå sin potential.

Och du är typ 75 år gammal nu....?

ceejay
2013-04-03, 21:01
Jag vill träna hårt nu.

hungry
2013-04-03, 21:06
Jag vill träna hårt nu.

Tävlar du?

ceejay
2013-04-03, 21:08
I styrkelyft?

hungry
2013-04-03, 21:12
I styrkelyft?
ja

ceejay
2013-04-03, 21:13
nej

hungry
2013-04-03, 21:18
nej

Ändå så tränar du så HÅRT? Haha riktigt inspirerande!:thumbup:

ceejay
2013-04-03, 21:24
jag gillar att böja.

Jag sysslar med att slå en golfboll långt. Jag är bland de top 5 snabbaste i världen.

Vunnis
2013-04-04, 07:51
Jag vill träna hårt nu.

... och då är det ju ingenting att diskutera. :)
Kör hårt! :thumbup:

Picap
2013-04-04, 18:19
jag gillar att böja.

Jag sysslar med att slå en golfboll långt. Jag är bland de top 5 snabbaste i världen.

I knew you were good but damn... bra jobbat :D

andeem
2013-04-24, 20:34
Ni som böjer ofta, upplevde ni att det tog ett tag för återhämtningen att komma ifatt s a s? Att ni blev segare i början?

exevision
2013-04-26, 12:40
Ni som böjer varje/nästan varje dag, hur många set och hur hög belastning kör ni?

Vunnis
2013-04-26, 12:54
Ni som böjer ofta, upplevde ni att det tog ett tag för återhämtningen att komma ifatt s a s? Att ni blev segare i början?
Adaptionen(svengelska?) sker ju gradvis, så att gå från att aldrig böja till att pangtjoff börja böja tunga treor fyra gånger om dagen är, som du också hör, helt orimligt. Börja böja oftare och oftare, mer och mer - men i lagom tempo så kommer du att kunna böja dagligen efter ett tag, utan att bli segare. Men då kommer du, som jag tidigare sa, att behöva anpassa(=kompromissa) viktval och volym. Annars kommer det förr eller senare brista någonstans.

Ni som böjer varje/nästan varje dag, hur många set och hur hög belastning kör ni?
När jag böjde "ofta" så värmde jag, stegrade upp till en förhållandevis tung etta och sen ett fåtal set tvåor/treor.
Inte för att prata för Ceejay, men kommer jag inte ihåg fel så körde han ~3x3 eller så på ~80-90% av 1rm relativt nyss.

MaxHBG
2013-04-26, 13:21
jag kör knäböj kanske 4 dar i veckan bara för det är så jävla roligt! Ökar väldigt bra med ungefär 10kg i böjen varje månad. kör mkt maxningar och det har funkat bra.

Rabiat
2013-04-26, 13:44
jag kör knäböj kanske 4 dar i veckan bara för det är så jävla roligt! Ökar väldigt bra med ungefär 10kg i böjen varje månad. kör mkt maxningar och det har funkat bra.

Jo, fast av dina inlägg att döma så har du en rent jävla övermänsklig genetisk uppsättning, så jag tror inte att vem som helst kan köra som du.

RebelMRebel
2013-04-26, 13:53
Jag köpte en träningsbok i början av -90 som heter bulgarian burst formula. Deras styrkelyftare kör 5 pass per dag, finns en hel del upplägg i den för bodybuilders istället o massa förklaringar om hur,var, när,återhämtning, kost mm

bigtraps
2013-04-26, 15:22
Jag köpte en träningsbok i början av -90 som heter bulgarian burst formula. Deras styrkelyftare kör 5 pass per dag, finns en hel del upplägg i den för bodybuilders istället o massa förklaringar om hur,var, när,återhämtning, kost mm

Du menar förmodligen Olympiska lyftare. Att vanliga hobbytränande ynglingar efterapar såna upplägg är totalt idiotiskt.
Dom var supertalanger som man hittade i tidig ålder. Levde tyngdlyftning 24/7
Dopade redan sedan tidiga tonår

andeem
2013-04-26, 15:42
Adaptionen(svengelska?) sker ju gradvis, så att gå från att aldrig böja till att pangtjoff börja böja tunga treor fyra gånger om dagen är, som du också hör, helt orimligt. Börja böja oftare och oftare, mer och mer - men i lagom tempo så kommer du att kunna böja dagligen efter ett tag, utan att bli segare. Men då kommer du, som jag tidigare sa, att behöva anpassa(=kompromissa) viktval och volym. Annars kommer det förr eller senare brista någonstans.Jag har lagt till ett par pass i veckan och böjer alltså fyra gånger i veckan. Utöver 5/3/1- och BBB-böjen kör jag några tvåor och singlar (inte allt för tungt) en dag och treor i frontböj en annan.

Senaste tiden har jag blivit klenare och klenare i böj, men utförsbacken började innan jag ökade på frekvensen.