handdator

Visa fullständig version : Bästa sättet lära sig office 2010?


Duffman
2013-04-01, 21:17
Har kört Office 2003 så länge men nu köpt Office 2010 och tänker lära mig lite mer nu när det snart är installerat på datorn. Har kollat runt lite och det finns ju en del videokurser tex Lynda och liknande.

Men har någon av er Kolloiter några bra tips på tex om det finns några bra SVENSKA videos att hämta kunskaper ifrån förutom Microsofts egna?

Ska bli kul att pilla lite i powerpoint men det är ju bra att hitta nåt pedagogiskt och bra så man inte lär sig fel från början... Vore kul om det fanns en sida som tex Moderskeppet (som ju är skitbra om man vill lära sig bildbehandling med hjälp av massor av olika filmer och workshops) för office där man för en liten avgift kunde ta del av webbkurser....

Några förslag och hur lärde just du dig Officepaketet?

Olegh
2013-04-01, 21:35
Tror 95% av alla kör på trial and error-metoden. Eller så söker man upp information om det man behöver kunna när man behöver kunna det.

Att kolla guider eller genomgå kurser gör ju att man lär sig massor av trams man inte behöver kunna, alternativt att man lär sig smarta trix som man ändå glömt bort när man behöver dem. Jag har jättesvårt att se det som mera tidseffektivt. Ett undantag skulle kunna vara Excel, där kan jag tänka mig att det kan vara tidsödande att testa sig fram bland formler och skript.


Edit: Hoppas någon annan kan vara mer hjälpsam :)

mattilainen
2013-04-01, 22:14
Jag tänker exakt som Olegh. Man lär sig det man behöver just för stunden. Vad är det du skulle vilja lära dig mer exakt?

Duffman
2013-04-01, 22:15
well, jag letar just motivation till att bli lite vassare på hela officepaketet och när jag hittade det till bra pris på tradera så sporrar det mig lite mer. Ska bli hyfsad på PowerPoint tänkte jag och bli än bättre på vettiga specialfunktioner i Word... Excel vore också bra att kunna, men där har jag knappast några kunskaper alls, ok jag kan sortera mina dvdfilmer men mer är det inte...