handdator

Visa fullständig version : Bänkpress, hur lång tid tar ni på er?


Feelgood
2013-04-01, 16:08
Hejsan,

Jag undrar då ungefär hur lång tid ni tar på er då ni kör bänk? Berätta gärna vad ni kör (5x5 tex) och hur länge ni då vilar mm.

Anledningen till att jag undrar detta är för att jag o min polare idag fick skäll för att vi hade gymmets ändå bänkpress och då det är "chestmonday" för många så är det inte bara vi där som vill ha tillgång till bänken. Jag och min polare kör båda 5x5 på bänken och vi båda deffar, så vi tycker om att vila lite längre men inte överdrivet länge typ 2 minuter inkl då vi passar varandra. Aja iaf, då vi hade 1 set kvar kom en man fram till oss jättesur och skrev och höll på för att vi hade bänken för länge osv.

Hur ser ni på detta? Hur länge ska man kunna köra bänk utan att få skäll osv? Vi körde så snabbt vi kunde.

LillisJ
2013-04-01, 16:10
Jag brukar köra 4 uppvärmningsset sedan 3-4 arbetsset med 2-4 min vila. Folk får helt enkelt vänta såsom jag väntar på att dem ska bli klara med sitt småprat med polarN och smsande.

Feelgood
2013-04-01, 16:13
Jag brukar köra 4 uppvärmningsset sedan 3-4 arbetsset med 2-4 min vila. Folk får helt enkelt vänta såsom jag väntar på att dem ska bli klara med sitt småprat med polarN och smsande.

Jo okey ungefär som vi då! Fattar bara inte varför folk inte fattar detta, liksom det är väll normalt att man får vänta på andra?!

Carnes
2013-04-01, 16:14
Jo okey ungefär som vi då! Fattar bara inte varför folk inte fattar detta, liksom det är väll normalt att man får vänta på andra?!

Jo men du vet vi Svenskar gillar att klaga hos personalen istället för att gå fram till folk och föra en vuxen konversation.. Om inte dom väntar på dig så väntar du på dom.

1 bänkpress på gymmet? Byt gym, ev övertala personalen att investera i en till.

Feelgood
2013-04-01, 16:16
Jo men du vet vi Svenskar gillar att klaga hos personalen istället för att gå fram till folk och föra en vuxen konversation.. Om inte dom väntar på dig så väntar du på dom.

1 bänkpress på gymmet? Byt gym, ev övertala personalen att investera i en till.

Skulle gärna vilja byta gym, men då det är ortens bästa gym så får detta gym duga. Och har inte heller tid att åka längre sträckor till andra gym då jag inte har bil, men när det inhandlas later så blire definitivt Gumse gym i sollentuna!

Och förövrigt så kan jag säga att han skulle gå o klaga på gymmet så dom fixar en till bänk istället för att klaga på oss.

Carnes
2013-04-01, 16:16
Skulle gärna vilja byta gym, men då det är ortens bästa gym så får detta gym duga. Och har inte heller tid att åka längre sträckor till andra gym då jag inte har bil, men när det inhandlas later så blire definitivt Gumse gym i sollentuna!

Aaawwwww yeeee. Gumse ser sjukt bra ut, ska lätt dit någon dag och provträna.

Muezz
2013-04-01, 16:20
Ta den tid du behöver. Ska man värma ordentligt och sen köra 10tunga arbetsset med lång vila så kan man ju bli vid en övning en timme utan att det är några större konstigheter.

Robbmeister
2013-04-01, 16:21
Hahah ofta man skäller ut andra för att man själv inte vågar fråga om man kan dela ställningen? Då är det ju hans eget fel om han är för feg för att fråga.

Men iallafall. Jag tycker man får ta hur lång tid man vill på sig så länge man är villig att dela ställningen med andra. För mig brukar det ta kring 1-1.5 h beronde på hur många set det blir. Och då brukar det bli ca 5 min vila, möjligen mer om andra också ska köra och än så länge har ingen gnällt på mig :)

Fordon
2013-04-01, 16:45
Jag brukar köra 4 uppvärmningsset sedan 3-4 arbetsset med 2-4 min vila. Folk får helt enkelt vänta såsom jag väntar på att dem ska bli klara med sitt småprat med polarN och smsande.

Jo okey ungefär som vi då! Fattar bara inte varför folk inte fattar detta, liksom det är väll normalt att man får vänta på andra?!

Det går alldeles utmärkt att turas om mellan seten. Det är inte svårare än så. att justera antalet viktplattor tar 20 sekunder.

Carnes
2013-04-01, 16:47
Det går alldeles utmärkt att turas om mellan seten. Det är inte svårare än så. att justera antalet viktplattor tar 20 sekunder.

+1 Problemen uppstår oftast när man tränar på gym som domineras av Svensson, som inte förstår det här med gymetik. Är man seriös bör man också ta sig till ett seriöst gym.

Rawsteel
2013-04-01, 16:57
3-4 set, inom 5-10 reps och 3 min setvila, kör samma vila i böj, chins och militärpress.
Jag har blivit förbannad 1 gång på en individ som tagit för lång tid på sig, han var styrkelyftare och vilade 5-8 min mellan sina sets, ibland tog han upp bänken i 30-40 min.
Det är inte okej på ett gym som endast har 1 bänk, samma med böjracket.
Sa till ägaren och efter det har jag inte sett honom igen, tack och lov.

Carnes
2013-04-01, 16:59
3-4 set, inom 5-10 reps och 3 min setvila, kör samma vila i böj, chins och militärpress.
Jag har blivit förbannad 1 gång på en individ som tagit för lång tid på sig, han var styrkelyftare och vilade 5-8 min mellan sina sets, ibland tog han upp bänken i 30-40 min.
Det är inte okej på ett gym som endast har 1 bänk, samma med böjracket.
Sa till ägaren och efter det har jag inte sett honom igen, tack och lov.

Bad du om att få köra emellan?

Philley
2013-04-01, 17:00
3-4 set, inom 5-10 reps och 3 min setvila, kör samma vila i böj, chins och militärpress.
Jag har blivit förbannad 1 gång på en individ som tagit för lång tid på sig, han var styrkelyftare och vilade 5-8 min mellan sina sets, ibland tog han upp bänken i 30-40 min.
Det är inte okej på ett gym som endast har 1 bänk, samma med böjracket.
Sa till ägaren och efter det har jag inte sett honom igen, tack och lov.

Frågade du om du kunde köra emellan?

Edit; Tvåa förbaskade kött ;)

Diomedea exulans
2013-04-01, 17:08
Det kan gott och väl ta en halvtimme, 45 minuter. Jag värmer upp mycket och vilar länge mellan seten. På mitt gym finns det (som på de flesta gym, väl), mer än en pressbänk, så jag har aldrig varit med om att någon har klagat. Och om någon bad mig så skulle de få köra imellan.

z_bumbi
2013-04-01, 17:09
Det går alldeles utmärkt att turas om mellan seten. Det är inte svårare än så. att justera antalet viktplattor tar 20 sekunder.

Är det en dålig ställning är det snarare justeringen av höjden som är det som är jobbigt men med en bra ställning så är det självklart bara att justera vikten.

Feelgood
2013-04-01, 17:14
Asså bara han hade frågat så hade han fått köre mellan oss, men med den attityden han hade så hade man ingen lust heller att erbjusa honom det och vi hade ju bara ett set kvar. Och jag kan säga att detta gym är det mer "seriösa" här.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Diomedea exulans
2013-04-01, 17:20
Nä, han verkade lite knäpp.

Feelgood
2013-04-01, 17:21
Nä, han verkade lite knäpp.

Folk kom fram till mig efter incidenten och sa "roidrage" lol.

Fordon
2013-04-01, 17:27
Är det en dålig ställning är det snarare justeringen av höjden som är det som är jobbigt men med en bra ställning så är det självklart bara att justera vikten.

Jo, fast "Hej, skulle jag kunna få köra emellan och kan vi hjälpas åt att justera ställningen till varandra?"

Följt av "Åh, tack. Fan va schysst av dig/er."

Birkharju
2013-04-01, 17:49
Tar runt 40-60 minuter och kör mellan 7-12 set.

Rawsteel
2013-04-01, 17:49
Bad du om att få köra emellan?

Yep, han var dock bra mkt starkare än mig och han var mindre sugen på att lasta av massa vikt och justera bänken efter varje set.
Jag klandrar dock gymmet, ett riktigt gym ska ha minst 2 böj rack och 2 bänkar, speciellt det sistnämnda då det är en av dom mest populäraste övningarna.

Latissimus Dorsi
2013-04-01, 17:49
Jag tar tid på mig, folk kan köra emellan om de är trevliga.

Carnes
2013-04-01, 17:52
Yep, han var dock bra mkt starkare än mig och han var mindre sugen på att lasta av massa vikt och justera bänken efter varje set.
Jag klandrar dock gymmet, ett riktigt gym ska ha minst 2 böj rack och 2 bänkar, speciellt det sistnämnda då det är en av dom mest populäraste övningarna.

Då får han ju skylla sig själv. Världen är större än hans ego, nomsayin. Att köra själv, ostört är dock opti :D

+1 på sista stycket..

brb öppna ett gym
-->1 bänkpress..


OK.

earf
2013-04-01, 17:56
Håller på tills jag är nöjd

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

LillisJ
2013-04-01, 19:14
Det går alldeles utmärkt att turas om mellan seten. Det är inte svårare än så. att justera antalet viktplattor tar 20 sekunder.

Jag tränar redan med någon annan. Blir lite halvjobbigt om en tredje ska hoppa in.


Jag tar tid på mig, folk kan köra emellan om de är trevliga.


+1 På det här- om jag tränar ensam vilket förekommer sällan.