handdator

Visa fullständig version : hur fortsätta deff?


n3o
2013-03-31, 23:07
Tja,

Jag har deffat i ca 11 veckor nu. Eftersom jag vägde så jäkla mkt (102,5kg) valde jag att köra VLCD (vanliga shakes man köper i vilken affär som helst) och käka en vanlig middag efter gymmet. Det gick skit bra de 7-8 första veckorna eftersom jag gick ner 10kg, men ökade samtidigt i styrka på gymmet. Tycker även jag ser mer "muskelös" ut nu eftersom jag har mindre fett.

Problemet är att jag de 3 senaste veckorna stått still vad gäller viktminskning. Jag har kört samma diet, men det har helt enkelt tagit stopp. Att träna mer för att öka kcal förbrukningen känns inte som ett alternativ eftersom jag redan tränar så hårt jag kan och orkar.

Nu under påsken har jag haft ett par dagar refeed i hopp om att det ska kicka igång ämnesomsättningen. Frågan är bara hur jag borde göra nu de närmaste veckorna??

Ska jag fortsätta refeed hela kommande veckan och sen börja deffa igen? eller bya diet byta till GI, LCHF eller PF kanske? kanske köra en tuffare VLCD och byta middagarna mot proteinpulver?

Jag vill så gärna ner till 85 kg till sommaren (väger 92,5kg nu), men vet inte hur jag ska göra för att lyckas. Det är sjukt tråkigt att stå still på samma vikt i veckor. Uppskattar tips och tricks eftersom det börjar bli lite omotiverande att deffa utan resultat...

vicarious
2013-03-31, 23:35
Väg allt du äter och räkna ut hur mycket energi du får i dig. Se till så att det är mindre än vad du förbrukar så du åstadkommer ett kaloriunderskott. Fortsätt styrketräna och se till att få i dig minst 2g protein per kilogram kroppsvikt.