handdator

Visa fullständig version : Feedback på min träning


HelloGirly
2013-03-31, 11:07
Jag går till gymmet 3ggr/v och jag börjar varje pass med 10-15 uppvärmning på löpband eller crosstrainer. Sen går jag till ett rum som kallas "lilla rummet" där de har ca 15 maskiner. Tanken bakom "lilla rummet" är att det ska vara en bra start för nybörjare eftersom maskinerna i detta rum ska ge en bra helkroppsträning. Där inne kör jag iaf igenom alla maskiner 15x3.

Låter det här bra? Jag förstår att det är svårt att säga när jag inte namnger maskinerna, men ni kanske kan ha en bra uppfattning ändå.

Jag är ute efter att bli starkare i överkroppen och få lite mer synliga muskler rent allmänt. Har tänkt tappa några ynka kilon till sommaren och ska snart börja fokusera mer på det genom att ändra kosten och kanske lägga till nåt konditionspass i veckan också.

Paperbasket
2013-03-31, 11:15
http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454

Ja, det låter vettigt. Som nybörjare behöver man inte göra det svårare än det behöver vara. Sen vet ju inte vi om det är tre maskiner eller 100 maskiner vilket kanske blir konstigt =)

z_bumbi
2013-03-31, 14:06
Är det ett vettig blandning av maskiner så borde det funka ganska så bra. Det viktiga är sällan vad man tränar på/med utan att man blir starkare eller i fallet med att gå ner i vikt i alla fall belastar musklerna lika mycket som tidigare.

tossefar
2013-03-31, 15:16
Så länge du inte använder samma belastning på maskinerna vecka efter vecka så låter det utmärkt. Öka belastningen stegvis varje vecka så kommer resultaten snart!