handdator

Visa fullständig version : Fotbollsallsvenskan 2013


Skön
2013-03-31, 01:02
Ja självklart måste vi ju ha en tråd om Allsvenskan i fotboll år 2013!

I denna tråd kan vi diskutera precis allt som har med ligan att göra. Inledningsvis så vore det kul att försöka sig på att gissa hur tabellen kommer sluta. Man får gärna försöka motivera sina val genom en kort kommentar om man känner för det. Jag tror på ett roligt fotbollsår.

Nu kör vi!

Skön
2013-03-31, 01:04
Något såhär tror jag. Kommentarerna får man ta med en nypa salt, tyckte mest det var kul att skriva något.




1. IF Elfsborg

Alltid ett topplag. Inte blivit sönderköpta. Bangura in vilket lär bli ett plus. Fler matcher i år på konstgräs lär gynna också. Känns heta.

2. AIK

Bra bredd på alla positioner egentligen. Kreativa mittfältare och väldigt stabila bakåt. Kommer garanterat ligga i topp trots svag form inför uppstarten. Många bra spelare. Kan väl knappast bli slitna då man är ute ur cupen och har sån bredd.

3. BK Häcken

Mycket fart och många mål. Tappat Waris Majeed men tror El Kabir kan axla rollen som målskytt sånär lika bra.

4. Helsingborgs IF

Inte helt topptippade i år kanske. Kan nog gå lite hur som helst. Bra bredd å spets på mittfältet. Kanske lite tunt framåt även om spetsen är helt okej. En fjärdeplats får anses bra tycker jag.


5. Malmö FF

Nja jag tycker kanske inte truppen har allt som krävs för absoluta toppen. Eller är jag ute och cyklar? Ska dock bli kul att se vad Tokelo Rantie kan hitta på i anfallsväg.

6. IFK Göteborg

Ja lite upp till bevis kanske. I fjol var det väldigt hypade så kanske är förväntningarna mindre i år. Tror det är viktigt att man känner att man är med i racet från start.

7. Djurgårdens IF

Andreas Johansson tror jag kommer vara lysande i Allsvenskan. Erton Fejzullahu och Jawo på topp kan nog bli trevligt. Får se till att inte göra så förbaskat med självmål och tappa massa onödiga poäng i övrigt.

8. Kalmar FF

Var väl några år sedan man var ett topplag. Har gått rätt bra på försäsongen och känns som man har flera spelare i laget som kan producera mål. För bra för botten.

9. IFK Norrköping

Gjorde det bra i fjol efter en stark avslutning. Frågan är väl om man är så pass bra eller om man fick lite gratispoäng p.g.a. motstånd som inte hade så mycket att spela för egentligen?

10. Östers IF

Inte så bra koll på truppen men känns på något sätt som att en mittenplacering någonstans är en realistisk målsättning. Många nykomlingar brukar ju överraska första året.


11. Åtvidabergs FF

Daniel Sjölund är en bra värvning. Rutin och lär få en viktig roll. Prodell är rätt målfarlig. Bra start i fjol och det var tur det.


12. Halmstads BK

Selakovic kommer vara viktig som framspelare åt Baldvinsson som jag tror mycket på.

13. Gefle IF

Många år i Allsvenskan nu. Laget som kämpar och som man aldrig får räkna bort. Lär behöva vinna sina hemmamatcher.


14. Syrianska FC

För mig att man hade en del otur i fjol. Har en del rutinerade rävar och lär väl komma runt kvalstrecket i vanlig ordning.


15. IF Brommapojkarna

Lite spelare som inte slagit igenom i andra klubbar. Vet väl egentligen inte så mycket men botten lär det väl bli. Får nog hoppas på att Guidetti får för sig att bli utlånad till BP.

16. Mjällby AIF

Ja något lag måste ju komma sist. Många unga spelare.

difaren
2013-03-31, 15:50
Någon med livestream till HIF-DIF?!?!

_slipknot1_
2013-03-31, 16:26
Mitt tips blir som följer:

1. AIK.
2-16 Meh.

Själv ska jag invadera Borås imorgon anländer med AIK-tåget kommer bli riktigt fint! :)

_slipknot1_
2013-03-31, 17:11
Vilket lag ska dif spela som nu:d

http://vilketlagskadifspelasomnu.se/

ebbmp
2013-03-31, 18:13
Tror det står mellan Elfsborg o Helsingborg i år
AIK, Malmö, Göteborg och Häcken gör upp om platserna 3-6

Mjällby, Syrianska, Åtvidaberg och BP slåss om dassrullen

MackeJuve
2013-03-31, 21:15
IFK Norrköping kommer topp 4 i år btw. 5:a förra året, behållit alla spelare plus ett par nyförvärv.

Gosti123
2013-03-31, 21:34
IFK Norrköping kommer topp 4 i år btw. 5:a förra året, behållit alla spelare plus ett par nyförvärv.

Gick inte astrit?

MackeJuve
2013-03-31, 21:38
Gick inte astrit?

Ja, han var duktig men tyckte LAGET blev bättre när han stack. Mjällby borta imorgon, ser var man står efter det! Göteborg imponerade verkligen idag.

Fastback
2013-03-31, 22:51
Började perfekt med en stabil insats och 3 sköna poäng mot BK Röva förut. :D

stoneisland
2013-03-31, 22:54
Häcken spelade sjukt kasst i dag, Fruktansvärt skönt med 3 poäng i dag blåvitt!

_slipknot1_
2013-03-31, 23:04
Häcken spelade sjukt kasst i dag, Fruktansvärt skönt med 3 poäng i dag blåvitt!

Snarare Glenn som spelade smart. Såg ut som ett topp 5 lag idag. Vilket även Heif gjorde. Malmö, Heif, Ellos, Glenn och AIK lär göra upp om det. Outsiders är som vanligt Gefle.

_slipknot1_
2013-04-05, 21:56
Fy fan vad taggad man är nu kommer bli i slutsålt och i princip fullsatt på AIK sektionerna på söndag. 45-49k beroendes på avspärrningar och uppslutning.

Skön
2013-04-05, 22:25
Vore himla kul om Syrianska skulle vinna.

_slipknot1_
2013-04-05, 22:30
Vore himla kul om Syrianska skulle vinna.

lol nej.:d

rafflan
2013-04-06, 15:39
Hoppas Djurgården kan göra ett riktigt bra år.

hungry
2013-04-18, 21:06
Så j*vla gött! Ligger 1a i serien 7 mål på 4 matcher, inte släppt in ett mål på 5 matcher.
Guldet de ska hem till Göteborg!

Längtar tills vi får möta AIK så vi kan r*v kn*lla dom på plats:D

Skön
2013-05-20, 15:31
Måste bli lite fart här tycker jag. Vad tycker ni om inledningen? De är en ganska väntad tabell med några få undantag. Hade DIF och AIK högre och Mjällby längre ner. Djurgården är ju på gång nu så hoppas på vinst i derbyt den 22a.
Någon som sett någon match eller så?

Maejn
2013-05-20, 22:20
Var på HIF - IEF idag. Riktigt bra match, men domaren var ju förfärlig... Tabellen ser ut som förväntat tycker jag! :)

hungry
2013-05-20, 23:43
Så nöjd med läget i tabellen och spänningen mot djurgården på söndag. hoppas på guld!!!

Fastback
2013-05-21, 07:45
Var på HIF - IEF idag. Riktigt bra match, men domaren var ju förfärlig... Tabellen ser ut som förväntat tycker jag! :)

Vad förväntar du dig av Martin Hansson? *gah!*


Så nöjd med läget i tabellen och spänningen mot djurgården på söndag. hoppas på guld!!!

Ahh, kommer bli gött tryck på kompisvallen! :hbang:

Skön
2013-05-22, 11:08
Även om jag är färgad så tror jag på vinst idag med 2-0.

1-0 Erton 40'
2-0 Broberg 62'

Fastback
2013-05-22, 11:16
Även om jag är färgad så tror jag på vinst idag med 2-0.

1-0 Erton 40'
2-0 Broberg 62'

Skönt med exakta tidpunkter och allt! Du kanske borde lägga in ett tipp? :thumbup:
Själv hoppas jag på att bryta den negativa trenden på Strömvallen ikväll!

hungry
2013-05-22, 12:37
Vad förväntar du dig av Martin Hansson? *gah!*




Ahh, kommer bli gött tryck på kompisvallen! :hbang:

Antar att du ska va på plats? De är ju ett måste! Krossa djurgården ale ale ale

Fastback
2013-05-27, 09:23
Antar att du ska va på plats? De är ju ett måste! Krossa djurgården ale ale ale

Jaaadååå! Så jäääääävla gött! Europa till hösten! *flex**cupid*

Wilt the Stilt
2013-05-27, 09:56
Fotbollsallsvenskan blir intressant igen först 2014 när ÖSK är tillbaka där dom hör hemma! ;)

MackeJuve
2013-05-27, 11:59
Fotbollsallsvenskan blir intressant igen först 2014 när ÖSK är tillbaka där dom hör hemma! ;)

Div.1?