handdator

Visa fullständig version : Pizzeria mixade sås med cementblandare


strikt
2013-03-28, 13:20
http://www.dn.se/ekonomi/pizzeria-mixade-sas-med-cementblandare

En kund på en pizzeria i Skåne som hittade en skruv i sin kebabtallrik gick dagen efter tillbaka med sitt fynd för att konfrontera pizzabagarna. Dessa uttryckte ingen förvåning utan berättade att även andra kunder hittat skruvar i maten, enligt kunden som anmälde händelsen.



– Skruven satt på en tång som vi använder hela dagarna för att lägga på sallad och till slut så lossnar den och ramlar ned i kebablådan. Skruven är svart och kebaben är svart – det är inte lätt att se den då, säger restaurangens ägare till DN.

Det var den 8 mars som kunden köpte sig en kebabtallrik på pizzerian för att ta med sig och äta hemma. I maten hittade han till sin oförställda förvåning en skruv. Dagen efter gick han tillbaka till pizzerian för att berätta om händelsen och visa skruven. Personalen tycktes, enligt kunden, inte bli förvånade utan berättade att någonting liknande hänt förut.

Kunden anmälde händelsen till miljökontoret på orten. Vid en oanmäld inspektion på pizzerian berättade personalen att man lagt märke till att skruven på en tång var puts väck. Den hade ersatts med en ny skruv. Trots att en mutter saknades på tången användes den ändå i den dagliga verksamheten. Var den ursprungliga skruven tagit vägen hade man inte funderat på, enligt inspektionsrapporten som DN tagit del av.

Det visade sig också vid inspektionen att personalen använde en cementblandare för att blanda såser och dressingar. Den var målad med blå färg – färg som flagnat på flera ställen. Personalen hade inte funderat på att färgen flagnat eller vart den tagit vägen.

Restaurangens ägare har meddelat att ”avvikelserna” kommer att åtgärdas.

DN har sökt livsmedelsinspektören utan framgång.

Robert Holender

robert.holender@dn.se

Juxta
2013-03-28, 13:22
Varför skriver man inte ut vilken pizzera det är? Eller i allmänhet när det gäller vissa saker. Inte fan vill man stödja något som bara rättar sig efter dom blivit påkomna.

Ristretto
2013-03-28, 13:23
Like a boss.

Skickat från min Ockelbo 600 via Tapatalk 5

Felixflobby
2013-03-28, 13:25
Fyfan. Någon som vet vilken pizzeria?

Okej
2013-03-28, 14:00
Hahaha attityden :laugh:

bertbert
2013-03-28, 14:02
Hahahahha! Hard-core-pizza!

PureWhey
2013-03-28, 14:03
Not a single fuck was given...
Stenhårda bagare, hahahahaaha. Vissa personer alltså, jag dör.

cero
2013-03-28, 14:11
Cementblandare... hahah.

https://www.netauktion.se/uploads/extrabilder107761_large.jpg

Gpajpen
2013-03-28, 14:13
Påminner mig om ett antal år sen när dom hitta stadsduvor i frysen på nån pizzeria. Vad dom gjorde där är upp till fantasin men pizzaskinka hade dom så det räckte och blev över. God va den också tydligen.

Juxta
2013-03-28, 14:37
Cementblandare... hahah.

https://www.netauktion.se/uploads/extrabilder107761_large.jpg

Precis sådär såg jag cementblandaren framför mig, ståendes i ett mörkt rum bak i lokalen. Gärna lite plankor och skit som ligger omkring också. Gammal målarhink och rostade powertools. Plus, en pizzasåshink och en mörkborstad jugoslav med en fimp i käften...

*cupid*

strikt
2013-03-28, 20:30
Har faktiskt jobbat i kök på resturang, rätt vanligt med det vi ser på bild.

Många småresturanger kör den vispmetoden när de fixar 15 liters hink med potatismos och Bea t.ex.

http://i.imgur.com/ZuOrlfe.jpg

watertouch
2013-03-28, 21:01
Ser som amatör iaf 4a fel på den där bilden... Ser ut som hämtat från en byggplats.. Men annars så tycker jag det är rätt smart, en sån där "hushållsmaskin" för dem där volymerna måste ju kosta skjortan...

Skuggvargen
2013-03-28, 21:28
haha, episkt

Diomedea exulans
2013-03-28, 21:33
Verkar som att någon hade en skruv lös på restaurangen.

watertouch
2013-03-28, 21:45
"kommunens livsmedelsinspektörer"... Vad är det för nått? Vad har dem för befogenheter ?
"en oanmäld inspektion" det är väll som en husrannsakan?

Chrillee
2013-03-28, 21:49
Åt på ett ställe en gång där de gjorde likadant, tänkte inte så mycket på det. Man får väl hoppas och anta att den åtminstone enbart var avsedd för blandning av kebabsåser.

Gober
2013-03-28, 21:50
Har en liten historia som ni själva kan välja att tro på eller ej. En nära släkting arbetar på kommunen och är ansvarig för att kontrollera avloppsrören i hus och mark. Vid en kontroll i källaren på en pizzeria upptäckte man att det hängde fryst pizzaskinka på upptining i taket på den skitiga källaren. Jag åt själv på den pizzerian innan jag visste detta och det första vi la märke till var att besticken var helt igengrodda av gamla matrester.

På en annan pizzeria berättade en bekant som arbetade där om diverse svineri, bla möglig ost som såldes som mögelost.

Mycket man hör är säkerligen "råttan i pizzan myter" men nog förekommer det otroligt mycket svineri på dessa billiga "restauranger" Båda dessa pizzerier är borta sedan minst tio år så inte lönt att fråga var de ligger.

Wzup2u
2013-03-28, 21:53
bara häva i färsen i varma grytan kerstin,

http://www.freakingnews.com/pictures/37500/Beef-Concrete-Mixer--37816.jpg

watertouch
2013-03-28, 21:56
Ja jag har börjat undra om "oxfile´n" inte är lövbiff egentligen...

watertouch
2013-03-28, 21:57
bara häva i färsen i varma grytan kerstin,


Mmm Gelehallon!!! :d

Gober
2013-03-28, 21:58
Ja jag har börjat undra om "oxfile´n" inte är lövbiff egentligen...

Det kan vara vad som, även oxfilé som någon "lånat" från valfri affär.

Tokruska
2013-03-29, 09:41
Verkar som att någon hade en skruv lös på restaurangen.

bcYppAs6ZdI

Sverker
2013-03-29, 09:51
"kommunens livsmedelsinspektörer"... Vad är det för nått? Vad har dem för befogenheter ?
"en oanmäld inspektion" det är väll som en husrannsakan?


De kan stänga restaurangen omedelbart ifall det är fara för gästerna.

Du kan inte hindra livsmedelsinspektören från att komma in i restaurangköket. Gör du det kommer inspektören bara tillbaka med polisen.
Lagstiftningen är till för att skydda oss konsumenter.

Wzup2u
2013-03-29, 11:06
Ja jag har börjat undra om "oxfile´n" inte är lövbiff egentligen...

mm tror många pizzerior även har hästkött som oxfile *gah!*

xOr
2013-03-29, 12:59
Fundera på varför det importeras massor med åsnekött till Sverige men inget säljs i affärerna. ;)

Diomedea exulans
2013-03-29, 13:26
Fundera på varför det importeras massor med åsnekött till Sverige men inget säljs i affärerna. ;)

Används i hundmat?

Ganymedes
2013-03-29, 21:52
Varför skriver man inte ut vilken pizzera det är? Eller i allmänhet när det gäller vissa saker. Inte fan vill man stödja något som bara rättar sig efter dom blivit påkomna.

Ja, det är något som stör mig riktigt ordentligt också. *gah!*

internethjälten
2013-03-29, 21:55
9 av 10 pizzerior använder sig av borrmaskin med färgvisp (den som media nu kallar för betongblandare) så vad är problemet?

Tjockisar går in på pizzerian och äter en måltid med 2500kcal och dricker en tjockiscola till det och nu gnäller de att du får lite kemikalier i sig från lite färgrester? ..give me a break ffs!

Ganymedes
2013-03-29, 22:02
9 av 10 pizzerior använder sig av borrmaskin med färgvisp (den som media nu kallar för betongblandare) så vad är problemet?

Tjockisar går in på pizzerian och äter en måltid med 2500kcal och dricker en tjockiscola till det och nu gnäller de att du får lite kemikalier i sig från lite färgrester? ..give me a break ffs!

Då kanske det räcker att vi har kvar 1 av 10 pizzerior? Skulle ändå vara 3 pizzerior per person i landet kvar...

R Scarpa27
2013-10-10, 04:35
nytt larm om cementblandare i Sverige =P...
den här gången pizzasallad i blandarn länk-->>

http://www.jnytt.se/pizzeria-blandade-sallad-i-betongbalja

Gpajpen
2013-10-10, 07:12
9 av 10 pizzerior använder sig av borrmaskin med färgvisp (den som media nu kallar för betongblandare) så vad är problemet?

Tjockisar går in på pizzerian och äter en måltid med 2500kcal och dricker en tjockiscola till det och nu gnäller de att du får lite kemikalier i sig från lite färgrester? ..give me a break ffs!

Tycker det äta måltider på 2500kcal hej vilt över hela forumet? Pf leangains och allt möjligt. Ätardagar och fan vet allt. Hur tänkte du nu?

begt
2013-10-10, 07:31
Det visade sig också vid inspektionen att personalen använde en cementblandare för att blanda såser och dressingar. Den var målad med blå färg – färg som flagnat på flera ställen. Personalen hade inte funderat på att färgen flagnat eller vart den tagit vägen.

Restaurangens ägare har meddelat att ”avvikelserna” kommer att åtgärdas.

DN har sökt livsmedelsinspektören utan framgång.

Men varför stängdes inte restaurangen på en gång?

Skruvar i maten? Cementblandare?

http://imageshack.us/scaled/thumb/41/1lrn.jpg

Var det måhända en "invandrarrestaurang"?