handdator

Visa fullständig version : Studera i Stockholm i höst. Någon annan?


Felixflobby
2013-03-28, 12:30
Skall flytta upp till vår kungliga huvudstad och börja studera där nu i höst.

Någon annan som är i samma situation? Hade varit kul att kanske hitta någon träningspartner, etc.

Kanske lite tips om gym samt affärer att hitta billigt kött i :naughty:

4623
2013-03-28, 12:34
Beror på var du ska bo. :) Bästa och billigaste köttet jag hittat är på Kötthallen i Sundbyberg.

Chrbo
2013-03-28, 12:41
Beror på var du ska bo. :) Bästa och billigaste köttet jag hittat är på Kötthallen i Sundbyberg.

Shit, jag bor nästan granne med stället och har aldrig ens varit inne där... Får pallra mig dit och kolla läget nu när det har fått så fina vitsord.

4623
2013-03-28, 12:44
Angusfärs 49kr/kg, Svensk ekofärs 69kr/kg. Och du kan välja exakt hur mycket du vill ha. Sen har de ett fint utbud av köttbitar med. I övrigt är det en ganska dålig butik. :)

Felixflobby
2013-03-28, 12:47
Ser ganska schysst ut! Ska bo i kista till en början (ja jag vet..)

hur långt är det från kista ut till sundbyberg?

4623
2013-03-28, 12:51
Tar väl en 15-20 minuter kommunalt. Tunnelbana till hallonbergen sen buss 506 mot Karolinska. :)

Kista har jag inte någon vidare koll på, varit där två gånger. Vet att där finns ett sats i gallerian typ.

Vad ska du studera?

baguette
2013-03-28, 13:05
Alternativt t-bana till Västra skogen och sen byta till tunnelbanan mot Hjulsta. Tycker alltid trafiken är så klyddig i de områdena, åka buss i rusningstrafik går inte alltid jättesnabbt. Kista är helt okej, det bättre av miljonprogramsområdena. Finns finare områden med radhus etc men det beror nog på var i Kista du ska bo. I Kista galleria finns det mesta och de har öppet till 21 varje dag. Om du gillar att springa/promenera/åka längd så finns det jättefina naturområden.

Felixflobby
2013-03-28, 13:21
Tar väl en 15-20 minuter kommunalt. Tunnelbana till hallonbergen sen buss 506 mot Karolinska. :)

Kista har jag inte någon vidare koll på, varit där två gånger. Vet att där finns ett sats i gallerian typ.

Vad ska du studera?

Tack för informationen! SATS har jag dessvärre inte provat på, men verkar som det är det största som finns i Kista iallafall :)

Ska plugga ekonomi på HHS, så blir lite pendlande, men det får man la överleva :D

Alternativt t-bana till Västra skogen och sen byta till tunnelbanan mot Hjulsta. Tycker alltid trafiken är så klyddig i de områdena, åka buss i rusningstrafik går inte alltid jättesnabbt. Kista är helt okej, det bättre av miljonprogramsområdena. Finns finare områden med radhus etc men det beror nog på var i Kista du ska bo. I Kista galleria finns det mesta och de har öppet till 21 varje dag. Om du gillar att springa/promenera/åka längd så finns det jättefina naturområden.


Tack för infon! Ska bo i en lägenhet precis vid gallerian, vilket är skönt.

Naturområden låter bra. Bor du där?

BlötSnö
2013-03-28, 13:34
Köp sig en cykel. Jag har för mig att det finns en del cykelvägar in mot stan och Sundbyberg från det hållet.
Kista är inte så illa. Jag har polare som bott där och de har inte haft några speciella invändningar.

jultomte
2013-03-28, 14:45
Friskis i Kista är helt ok(ok utrustning, trevlig personal), annars finns ett fitness 24/7 i Helenelunds centrum(gångavstånd från kista galleria).

Dyrgripen
2013-03-28, 17:37
Sats i kista är riktigt bra, vid rätt tid.

Vinter
2013-03-28, 17:44
Bland de bästa gymmen i stan ligger inom en kilometers avstånd från HHS, så är planen att studera på tex statsbiblioteket på andra sidan parken, eller på skolan kan det ju vara en ide att se sig om efter träningsmöjligheter där.

rooz
2013-03-28, 17:54
Bland de bästa gymmen i stan ligger inom en kilometers avstånd från HHS, så är planen att studera på tex statsbiblioteket på andra sidan parken, eller på skolan kan det ju vara en ide att se sig om efter träningsmöjligheter där.
SATS Odenplan och Delta?

Vinter
2013-03-28, 17:57
SATS Odenplan och Delta?

Japp. De bättre alternativen, som ligger ett stenkast bort. På Delta kan man ju även få spana in när fitness-tjejerna övningsposerar inför tävlingar.
:d

baguette
2013-03-28, 18:20
Tack för infon! Ska bo i en lägenhet precis vid gallerian, vilket är skönt.

Naturområden låter bra. Bor du där?

Okej men där är det nog ganska lugnt :) Jag bodde i närheten. SATS Kista är nyöppnat och jättefräscht. Köper du SATSkort har du ju även nära till Odenplan som redan nämnts i tråden, plus en hel drös andra SATSgym i innerstan.