handdator

Visa fullständig version : Autografer, samlingar etc.


Skön
2013-03-28, 11:47
I någon låda någonstans vet jag att jag har lite autografer av bröderna Sedin, Jörgen Jönsson och lite blandade idrottsprofiler. Vågade sällan gå fram till de stora grabbarna å få mig en liten namnteckning. Detta är inget jag sörjer på något sätt idag och jag har väl egentligen aldrig haft några idoler inom någon kategori heller.

Men skulle vara kul å se ifall det är någon som sitter inne på ett par svettiga strumpor eller någon samling av något slag. Berätta gärna historien bakom också. Vad vore drömobjektet liksom?

Blaine
2013-03-28, 14:39
Har väl inga direkta samlingar eller så, men en och annan autograf från 90-talets NHL-spelare har jag. En del är äkta och andra falska. Anledningen till det hela är att när jag var mindre så brukade jag och min bror skicka brev till från oss utvalda spelare med förfrågan om autograf. Responsen var ofta god och vi fick i princip alltid brev tillbaka med en bild/kort på spelaren med tillhörande autograf.

Brukade skicka till spelare som var erkänt bra men inte lagets "superstjärna", just för att öka chansen att få svar.

Har bland annat från: Curtis Joseph, Joe Niewendyk, Keith Tkachuk, Tie Domi, Bill Guerin, Theoren Fleury, Shayne Corson, Mark Recchi och Patrick Roy.

Karkiainen
2013-03-30, 11:27
Ordentlig samling!

Själv har jag hela sovjetiska landslagets autografer från vm i Finland -85. Min pappas kusin var tolk åt dem och passade på att ta autograferna.
Fick en klubba med Selännes autograf på när jag fyllde år nyligen.
Själv har jag inte lyckats samla ihop något värt att nämna.

nínían
2013-03-30, 12:53
Jag har ett lagfoto på svenska OS-hockeylandslaget 1994 med samtliga autografer. Tror ni det går att kränga för någon tusenlapp?

G_lund
2013-03-30, 14:09
Per Eklund, Erik "Carlsson på taket" och Tony Rickardsson.

Edit:
Har även en vinflaska som Filip Hammar skrivit "G_lund! Fyll ditt krus med sprit" på.

mattilainen
2013-03-30, 14:48
Jag har alla Pokemon som gick att ha + mew (som egentligen inte fanns?) (den gamla serien). Har kvar alla i min perm och nästan alla som går att ha glittriga är glittriga :)

Gpajpen
2013-03-30, 14:50
Jag har alla Pokemon som gick att ha + mew (som egentligen inte fanns?) (den gamla serien). Har kvar alla i min perm och nästan alla som går att ha glittriga är glittriga :)

Naaaw

eternallord
2013-03-30, 15:14
"Frail Worlds Collapse" med samtliga autografer samt en trumpinne från Slipknot (2004 i Parken, Köpenhamn) är det enda jag har.

HMS Laestander
2013-03-30, 15:49
Har Zlatans autograf hemma. :)

zarnyhax
2013-03-30, 15:52
Jag hade Zlatans autograf, jag fick den när han spelade i U21 landslaget.
Men morsan slängde lappen för många år sedan när hon städade mitt rum. Trist :(

Blaine
2013-03-30, 16:22
Just det, jag vann en NHL 2000-turnering när Inline Hockey Challenge pågick och fick möta då Markus Näslund som "bonusmatch" (han spelade som Vancouver dessutom, lite kul). När prisutdelningen skedde så fick jag bland annat en signerad hockeyklubba av honom personligen.

Spettet
2013-03-30, 16:33
Erik från camp molly, Roger "Atlas" Zapfe och Robert Gustafsson.