handdator

Visa fullständig version : Råd tack!


JmO
2013-03-27, 20:11
Hej.
Jag har tränat i ca 3 månader nu, tränar 4 dagar i veckan.
Äter som en häst, 3-4 ggr om dagen. men står still i vikt och tycker inte att det händer nått med muskelvolymen.
Brukar ta whey 80 efter träning.

Är det någon som har några råd? Ska man ta något annat kostillskott?

Wzup2u
2013-03-27, 20:18
fel... gainer efter träning...whey 80 kan du ta på morgonen när du stiger upp men om du äter som en [häst] skulle du ökat...
så gainer e bäst efter träning och whey 80 vid extra protein om man känner sig inte få tillräckligt.

annars en portion malto innan träning och whey el gainer efter.

och ät mer.. ät som 2 hästar ist...

sen att du äter 3-4 ggr om dagen säger ingenting....
storlek på portion?
typ av mat?

satsa på bra fetter mkt pasta,ris,bröd och kött såklart.
drick mjölk.
våga bulka...

skriv ditt matschema under en dag mängd osv

JmO
2013-03-27, 20:27
väldigt tacksam för svar.
Okej, har du nå bra tips på gainer eller är det gainer som gainer?

Jag äter ganska mycket potatis och kött, mindre av pasta och ris.
väldigt svårt att uppskatta mängden mat. men det fyller en normalstor tallrik.

ingen risk att man bara blir fet av att äta alldeles för mycket?

Wzup2u
2013-03-27, 20:42
tränar du ska du äta haha...
annars lär du inte växa.
gainer hjälper dig plussa på byygandet det ska ju inte ersätta måltider utan tas extra.
pasta är bättre än potatis om du vill öka.
bs gainer e billig laktosfri och god.
du måste ligga på överskott för att gå upp. simple e du rädd för att bli fet.
sluta träna och banta. nej men ät drick gainer, fetare produkter, kolhydrater, mjölk, smör,grädde m.m
jag vet hur man bulkar 15kg plus nu.

deffa kan du göra när du byggt upp dig.

JmO
2013-03-27, 20:49
Ja frågorna låter väldigt dum, i know. men är inte så van så måste fråga kände jag.

Men det låter skit bra det. väldigt tacksam för svaren. Då är det bara att börja bulka och köpa på sig lite gainer då!

watertouch
2013-03-27, 21:28
Ja frågorna låter väldigt dum, i know. men är inte så van så måste fråga kände jag.

Men det låter skit bra det. väldigt tacksam för svaren. Då är det bara att börja bulka och köpa på sig lite gainer då!

Nja gainer o gainer räcker med Maltodextrin, lr bryggsocker, till din proteindrink... Borde bli billigare...

Vet inte vad du äter... Men 4a ägg till frukost och lite havregryn med mjölk är proteinrikt har en del fett i sig och går snabbt att käka...

mazzee1
2013-03-27, 22:09
Hej.
Jag har tränat i ca 3 månader nu, tränar 4 dagar i veckan.
Äter som en häst, 3-4 ggr om dagen. men står still i vikt och tycker inte att det händer nått med muskelvolymen.
Brukar ta whey 80 efter träning.

Är det någon som har några råd? Ska man ta något annat kostillskott?

Köp en gainer. Ät som en häst. Drick din gainer 3 gnger om dagen. Resultat.

watertouch
2013-03-27, 23:01
Köp en gainer. Ät som en häst. Drick din gainer 3 gnger om dagen. Resultat.

Från att "stå still" till att dricka 3 gainer är rätt extremt... Grisbulk brukar oftast inte gå bra...

mazzee1
2013-03-27, 23:21
Från att "stå still" till att dricka 3 gainer är rätt extremt... Grisbulk brukar oftast inte gå bra...

Vem sa något om grisbulk? Ät som vanligt och lägg till 3 ganiers om dagen. 1 gainer innehåller ca 250-400 kcal ;)

bigjepp
2013-03-28, 07:27
Vem sa något om grisbulk? Ät som vanligt och lägg till 3 ganiers om dagen. 1 gainer innehåller ca 250-400 kcal ;)

Finns gainer som innehåller betydligt mer än 400kcal.

edasvangen
2013-03-28, 09:23
Ät som en häst! ät gräs! :d

Kanske skulle du räkna på kaloriintaget under en typisk matdag? många tror att de äter mycket mer än de faktiskt gör, ett exempel är potatis som är relativt kalorisnålt.

Om du står still är det ju bara att lägga till ett par potatisar och lite extra kött/sås utöver det du brukar äta.

Tap3worm
2013-03-28, 09:54
Hästar finns inte...?

Seriöst:
Köp en säck malto och blanda din egen gainer tillsammans med ditt protein! Mycket billigare + att du kan dosera som du vill!
Sen kan du alltid ta bara lite malto innan/under träning som redan nämnts!
Kan vara ett tips att börja räkna kalorier så du vet säkert att du äter tillräckligt!
Trodde själv att jag åt tillräckligt tills jag började räkna...
Efter en tids räknande kommer du lära dig måtta med ögonen!

Men va försiktig ändå, titta inte för mycket på vågen. Inte värt att gå upp för mycket oönskad massa, då kommer du bara behöva deffa bort det sen!
Med andra ord; grisbulka inte!
Lycka till!

Tapeworm

Kvicksilver
2013-03-28, 10:41
Vem sa något om grisbulk? Ät som vanligt och lägg till 3 ganiers om dagen. 1 gainer innehåller ca 250-400 kcal ;)

Det beror väll på hur mycket pulver man vräker ner i shakern? :smash:
Jösses!