handdator

Visa fullständig version : mer massa på höger sida av lats/under armhålan.


hästärbäst
2013-03-26, 11:47
Nästan nygligen lärt mig "kontrollera" latsen, dvs göra en hyfsat fin lat spread iaf :D

Om jag går till en spegel o gör en latspread framifrån. Så tycker jag man tydligt ser att det finns mer massa på höger lats. Även muskeln som ajg inte vet vad den heter, som sitter mellan latsen o bröstmuskeln typ.. Ska visa på bild nedanför;

Menar typ under zyzz armhåla o innan revbenen börjar. Nån som förstår? :D

http://userserve-ak.last.fm/serve/_/79720587/Zyzz+footyshorts.png


Jag antar att det är rätt vanligt att man inte är helt symmetrisk. Men jag tänkte att det kanske rör sig som ett rörelseproblem, att jag är stel i vänster sida o inte får fram den sidan lika mycket? Kan försöka hitta nån bild på mig själv också om det behövs :)

frekar3
2013-03-26, 11:54
Tror att majoriteten av tränande upplever samma sak som du
(I princip att ena kroppshalvan är större än den andra, brukar ofta kunna se en tendens att högerhänta har en större högra halva exempelvis)

Om skillnaden blir löjligt stor/om man ska upp på scenen så bör man kanske jobba mer på symmetrin, och då skulle jag rekommendera uni-laterala övningar.
(Exempelvisvis Enbensspark, Enbenscurl, Hantelcurl, Enarmspushdowns, Hantelrodd/Enarms kabelrodd osv) :)

Men för de flesta tror jag att det räcker att tänka på att använda vänstra halvan lika mycket som högra och vice versa.

hästärbäst
2013-03-26, 11:57
Tror att majoriteten av tränande upplever samma sak som du
(I princip att ena kroppshalvan är större än den andra, brukar ofta kunna se en tendens att högerhänta har en större högra halva exempelvis)

Om skillnaden blir löjligt stor/om man ska upp på scenen så bör man kanske jobba mer på symmetrin, och då skulle jag rekommendera uni-laterala övningar.
(Exempelvisvis Enbensspark, Enbenscurl, Hantelcurl, Enarmspushdowns, Hantelrodd/Enarms kabelrodd osv) :)

Men för de flesta tror jag att det räcker att tänka på att använda vänstra halvan lika mycket som högra och vice versa.

haha problemet är nog mera att man sitter o tänker på det typ "känner att högra lats är jättestor" .. hehe, Men well.. jag är inte i närheten av vältränad hehe så det är nog;

Antagligen inbillning eller så fixar det sig när jag blir stoor *flex*

hästärbäst
2013-03-26, 13:07
http://i48.tinypic.com/okbpdt.jpg


Mjaa som ni ser, är ju främst min högra (erat vänster) Serratus som ser helt annorlunda ut typ?

Jag funderar seriöst på om man kan stretcha detta för tycker att jag känner mig "tight" i min högra lats


Vad tror ni grabbs? =)

bigbellybob
2013-03-26, 16:31
Sagt med kärlek: träna i 1-2 år innan du ens börjar tänka på sånt här