handdator

Visa fullständig version : socker under deffen?


mazzee1
2013-03-24, 23:00
Hej, ska försöka plocka bort allt socker under min deff nu, tycker ni att det är bra? om inte varför och hur kan detta påverka mig? Har hört att om man inte äter socker så går allt lättare. Men bara för man inte äter socker så ska man ju inte prega i sig vanlig mat.

Tips på ¨defffrukooost¨ ? haha äter för tillfället 1 DL havregryn

VincHeee
2013-03-24, 23:09
Ät vad du vill så länge du ligger på kaloriunderskott. 1,5g per kg kropps vikt med protein är dock att rekommendera.

Recept på frukost som mättar länge:
http://bilder2.egmont.se/cache/05/05e5/05e5672f7aff897bec337a21b2d3f834cde6a8d8

mazzee1
2013-03-24, 23:12
Ät vad du vill så länge du ligger på kaloriunderskott. 1,5g per kg kropps vikt med protein är dock att rekommendera.

Recept på frukost som mättar länge:
http://bilder2.egmont.se/cache/05/05e5/05e5672f7aff897bec337a21b2d3f834cde6a8d8

tack för frukost tipset. Tror du har fel angående det med socker ;) Tror du verkligen själv på att om jag skulle ligga på 1500 kcal om dagen tex och alla dessa kalorier skulle kommit ifrån GODIS tror du att jag forf skulle blivit definerad? nej tyvär. har hört att sockerkalorier är inte som de andra kalorierna..

NiklasAlm
2013-03-24, 23:18
tack för frukost tipset. Tror du har fel angående det med socker ;) Tror du verkligen själv på att om jag skulle ligga på 1500 kcal om dagen tex och alla dessa kalorier skulle kommit ifrån GODIS tror du att jag forf skulle blivit definerad? nej tyvär. har hört att sockerkalorier är inte som de andra kalorierna..

Nä det stämmer du hade antagligen förlorat fett men eftersom du inte hade fått i dig protein så hade slutresultatet antagligen inte blivit bättre än utgångsläget.

Jag undviker socker förutom möjligtvis i samband med träning och isåfall i små doser. Det är väldigt onödiga kalorier och under deff måste man se till att få i sig alla näringsämnen som kroppen behöver. Dock förstör ju inte lite socker en hel deff om det är planerat på ett vettigt sätt i din kostplanering.

mazzee1
2013-03-24, 23:24
Nä det stämmer du hade antagligen förlorat fett men eftersom du inte hade fått i dig protein så hade slutresultatet antagligen inte blivit bättre än utgångsläget.

Jag undviker socker förutom möjligtvis i samband med träning och isåfall i små doser. Det är väldigt onödiga kalorier och under deff måste man se till att få i sig alla näringsämnen som kroppen behöver. Dock förstör ju inte lite socker en hel deff om det är planerat på ett vettigt sätt i din kostplanering.

Men tycker du inte detta är bra typ:

Frukost: Havregryn 1 dl

lunch: 3 potatisar ca 200g 1 kyckling file 200-250 g

träning
Whey 80

1-2 timmar efter träning : 4 potatisar 2 äggvitor 1 kycklingfile aka 200-250 g

kvällsmål : proteinshake/räksallad utan någon sås alternativt tonfisksallad

Måsse
2013-03-24, 23:50
Men tycker du inte detta är bra typ:

Frukost: Havregryn 1 dl

lunch: 3 potatisar ca 200g 1 kyckling file 200-250 g

träning
Whey 80

1-2 timmar efter träning : 4 potatisar 2 äggvitor 1 kycklingfile aka 200-250 g

kvällsmål : proteinshake/räksallad utan någon sås alternativt tonfisksallad

Ser ut att behövas mer fett. Byt ut äggvitor mot hela ägg och lägg till omega3!

mazzee1
2013-03-24, 23:52
Ser ut att behövas mer fett. Byt ut äggvitor mot hela ägg och lägg till omega3!

ight thanx!

VincHeee
2013-03-25, 00:13
tack för frukost tipset. Tror du har fel angående det med socker ;) Tror du verkligen själv på att om jag skulle ligga på 1500 kcal om dagen tex och alla dessa kalorier skulle kommit ifrån GODIS tror du att jag forf skulle blivit definerad? nej tyvär. har hört att sockerkalorier är inte som de andra kalorierna..

Du kommer förlora lika mycket vikt. Dock inte lika stor andel fett kvot som om du skulle äta protein, fett o kolhydrater. Kolhydrater från socker är 50% fruktos och 50% glykos, inget magiskt direkt.

Doolie
2013-03-25, 07:31
tack för frukost tipset. Tror du har fel angående det med socker ;) Tror du verkligen själv på att om jag skulle ligga på 1500 kcal om dagen tex och alla dessa kalorier skulle kommit ifrån GODIS tror du att jag forf skulle blivit definerad? nej tyvär. har hört att sockerkalorier är inte som de andra kalorierna..

Du kanske inte borde starta en tråd och fråga om tips om du sen ska säga att folk har fel eftersom "du har hört så" om du redan vet svaret på din egen fråga så är de ganska onödigt att starta en tråd för att få någon annan att bekräfta din åsikt....

Sheogorath
2013-03-25, 08:30
tack för frukost tipset. Tror du har fel angående det med socker ;) Tror du verkligen själv på att om jag skulle ligga på 1500 kcal om dagen tex och alla dessa kalorier skulle kommit ifrån GODIS tror du att jag forf skulle blivit definerad? nej tyvär. har hört att sockerkalorier är inte som de andra kalorierna..

Du hade inte mått så jävla hallon om du bara åt kyckling heller. Du skulle förmodligen dö snabbare än om du bara åt godis. I de fallen handlar det om förgiftning eller näringsbrist. Vad som menas med att "en kalori är en kalori" är att om näringsbehovet är täckt så kommer en kalori att ge samma viktpåverkan som en annan kalori. Sen kan vissa kalorier vara bättre eller sämre för vissa ändamål. Protein är inte bra för att fylla på med glykogen och socker är inte bra för att stimulera proteinsyntes.