handdator

Visa fullständig version : Svaghet/dåliga axlar eller inflammation/skada?


94aN
2013-03-24, 16:26
Hej!

Kanske någon har redan sett min tidigare tråd som jag skrev men då under träning - vikter&kondition kategorin. Men jag väljer att göra en ny tråd då jag anser att denna kategori är bättre.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=197308

För att slippa er läsa hela det där så håller jag det enkelt och sammanfattat:

Så fort mina axlar aktiveras så ger dem upp och känns svaga vilket gör så att jag inte kan göra mer eller mindre någonting alls i gymmet. Oavsett vad jag än kör förutom ben såklart då, så får jag denna känning i axlarna och är tvungen att avbryta.

Nu så vet jag inte riktigt hur jag ska hantera detta, jag beskrev detta till en kompis och han hade upplevt detta och det hade visats sig vara inflammation.

Vad låter detta för er? Hur kan jag hantera detta?

Tack i förväg.

Scratch89
2013-03-24, 16:37
Vad är det för slags smärta du pratar om? Om du bara känner att du blir trött i axlarna så har du troligen dålig teknik.

94aN
2013-03-24, 16:52
Scratch89

Väldigt svårt att förklara smärtan, därför har jag svårt att skilja mellan om det är svaga axlar eller som du säger kanske för dålig teknik eller om det är skada.

Om jag skulle beskriva det så är det en smärta som blir värre o värre ju mer man fortsätter, det gör inte ont av att trycka på axlarna så det känns inte ömt någonstans direkt. Utan om jag skulle beskriva det med ord så är det just; svaghet, trötthet, utmattade axlar som ger upp.