handdator

Visa fullständig version : Större armar problem


andrejc
2013-03-24, 12:33
Hej!

Detta kan låta så jävla töntigt men behöver verkligen några tips och råd. Gärna med någon som har haft samma erfarenhet.

Jag är 22år gammal och har tränat hela mitt liv i stort sett, senaste året har jag blandat crossfit med klassisk styrketräning/bodybuilding. Förra våren för exakt 1 år sedan bestämde jag mig för att göra en seriös bulk. Vägde då 72kg efter bulk 87 och efter deff 83. Nåväl, här kommer mitt problem jag vet hur man bygger, jag varierar vikter, övningar är inte amatör har även koll på alla olympiska lyften. Men problem är att mina ben, bröst, bål och rygg är mycket mer utvecklat än mina armar. Böjer och tar 180kg i mark samt 130kg i bänkpress. Men har så jävla svårt att få större armar. De ligger just nu på 39cm avslappnat läge.

Är det någon som har haft liknande problem? Jag har otroligt svårt att bygga större armar, tränar dem 1 gång i veckan ca: 12-16set / muskelgrupp varierar även där precis som övriga kroppen, men dom vill fan inte växa :cryout::cryout:

Vissa hävdar att man ska köra 2 ggr i veckan och 20 sets/ grupp, vissa hävdar kör 1 gång i veckan eller den klassiska bröst/tric, rygg/bic.

Känns hopplöst just armdelen....

andrejc
2013-03-24, 12:34
vill ha ett par rejäla klubbor alltså

Mollestam
2013-03-24, 12:38
Testa att träna armar oftare om du inte får resultat av ett armpass i veckan?

andrejc
2013-03-24, 12:41
funderat på fst-7 metoden för stubborn arms, någon erfarenhet av den?

Lance Uppercut
2013-03-24, 12:43
Jag tränade ungefär lika många set armar som du för ett par år sedan, sedan gick jag ner till 6 set biceps/6 set triceps i veckan och fick bättre resultat än förut. xD
Jag påstår inte att 6 set skulle vara bättre rent generellt men att träna ännu mer är inte alltid det rätta svaret (tror jag).

Squamata
2013-03-24, 12:46
Jag har testat mig fram med olika metoder när de kommer till armträning och vad jag kommit fram till är att hög frekvens är kung när de kommer till små muskler(kanske även stora, men inget jag lyckats lika bra med)

Biceps är helt fantastisk snabb på att återhämta sig, och triceps verkar tåla väldigt mycket volym.. Mer än tex bröst som är en betydligt större muskel.

De enda jag kan svära på att du kommer svara till 100% på är progression i din träning, du måste antingen öka volymen, frekvensen eller vikten.. Du kan också minska tiden mellan dina set för att på så sätt göra de jobbigare för musklerna.

Den lättaste och i längden mest hållbara är dock att öka vikterna så ofta du kan utan att offra bra lyftteknik.

Förövrigt tycker jag 39cm avslappnat är rätt stort med tanke på att du endast väger 83kg.. Känner inte någon som väger under 100kg som har mer än 45cm i armar flexade..

andrejc
2013-03-24, 12:59
Tackar för tipsen! jag är dock inte så lång är endast 179 på mina 83kg, målet är väl 90kg rippad. Ska testa att öka volymen till en början sen får vi väl helt enkelt prova oss fram. Det med biceps stämmer sjukt bra, kan köra järnet för att sedan ha träningsvärk i 1 dag bara till skillnad från bröst,rygg o ben där de kan ligga i 4-5 dagar.

AronP
2013-03-25, 12:56
Vänta, 39cm avslappnade armar på den vikten är inte dåligt, inte med dom statsen i dom tre stora heller.

PureWhey
2013-03-25, 14:13
Att köra strikt på armar tycker jag har funkat grymt för mig, rekommenderas. Övningar? Läs Arnes tricepsguide och cörla för biccarna.

Simonbaws
2013-03-25, 15:39
Jag kör 3 set biceps på måndagar sen 6 set på fredagar det räcker tycker jag!

dittan
2013-03-25, 16:07
Hur lång är du???

Axii
2013-03-25, 16:43
39 fucking cm i AVSLAPPNAT läge? Kommer inte ens upp i det med spända armar...

bigjepp
2013-03-25, 18:44
bild på detta! 39cm oflex och armarna ligger efter, det måste jag se!
Speciellt på den längden :)

BisonLGcrew
2013-03-25, 18:54
Tyckte också det lät rätt bitigt.

Testade på mig själv, jag är 180, 91 kg, 125 e bänk-pb och mark kör jag inte pga skada men tog 170 för ett år sedan.

Hade 38,5 med armen helt utsträckt avslappnad och 42 flexad, kall. Alltså lite svagare, lite mindre armar, lite tyngre. Men jag skulle egentligen inte säga att armarna släpar så fruktansvärt på mig.

MEN jag vill också ha större armar såklart så jag har börjat kötta två ggr i veckan, men med lite mindre volym på varje pass, så får vi se

andrejc
2013-03-25, 21:12
ska lägga upp bild, har inte tagit någon i oflexat läge om man kan säga så.

Körde jävligt hårt armpass idag, kunde inte köra ben egentligen pga för hård träningsvärk från lördagens marklyft. Men det såg ut såhär.

Triceps: pushdowns 4x8, Dips 4x 8-12 + 20kg platta, skullcrushers 3x8-12 och till sist 7x8-15 reverse pushdowns.

Biceps: Hantlecurls 4x 8-12, preacher curls 4x8-12 och till sist 7x 8-12 ez-bar curls

7-setarna hade jag och min buddy 20-30s vila mellan sets. Fick bra tryck och blir ett till pass på bicep/tricep fast i samband med bröst och rygg passen denna veckan.

Dock är jag osäker på hur man mäter omkrets på armar, bad min morsa mäta idag när armen hängde ner vanligt inte utsträckt. Men helt utsträckt var den mindre i omkrets.

andrejc
2013-03-25, 21:33
Hur lägger man upp bild? har en i flexat läge och en avslappnad med måttband.

BTW PureWhey grymt imponerad av dina stats, det är ett av mina långsiktiga mål på de 3 stora sjukt starkt!

PureWhey
2013-03-25, 23:41
Hur lägger man upp bild? har en i flexat läge och en avslappnad med måttband.

BTW PureWhey grymt imponerad av dina stats, det är ett av mina långsiktiga mål på de 3 stora sjukt starkt!

Tack ^_^

Du laddar upp bilderna på valfri sida, jag kör imgur oftast, sedan kopierar du hela raden som börjar med och slutar med så slipper du det själv. Kör på Large Thumbnail så slipper bilderna bli för stora också.

AronP
2013-03-26, 09:33
Tack ^_^

Du laddar upp bilderna på valfri sida, jag kör imgur oftast, sedan kopierar du hela raden som börjar med och slutar med så slipper du det själv. Kör på Large Thumbnail så slipper bilderna bli för stora också.
Eller klickar man på Svara och sedan på Hantera bifogade filer.

PureWhey
2013-03-26, 09:36
Eller klickar man på Svara och sedan på Hantera bifogade filer.

Hmm, jaha. Detta visste jag inte, har suttit och laddat upp på externa sidor varje gång :em:

Raschmus
2013-03-26, 10:31
Träna armar oftare och sluta med hittepåt aka crossfit.

/Amatörens råd.

andrejc
2013-03-26, 11:36
98056

Så, armen är utsträckt och inte lutad mot sidan av kroppen.

@Rachmus

haha, nja tycker crossfit är en bra träning att blanda styrketräning med ;) skönt att få upp pulsen samtidigt som man blir starkare rent funktionellt sätt, t.ex muscle ups, ringdips osv, istället för att "bara pumpa".

Lance Uppercut
2013-03-26, 13:34
hmm... Svårt att se på bilden men dina armar ser ju ut som en av dina bättre muskelgrupper? Du nojar nog helt i onödan

Edit: Borde snarare uttrycka mig som så att om dina armar är underutvecklade till resten av kroppen så måste du ha en brutal rygg/ben xD

andrejc
2013-03-26, 13:43
Haha! Blev nojig när jag va på gg här i stan och skulle köpa påfyllning av mitt whey100 ON såklart!:D han som jobbade där hade dom sjukaste jävla armarna jag sett. Vi snackar halv meter minst på ca 180 och 90 kg, helt rippad med. Efter det blev jag ledsen, blev inte bättre av att han var afroamerikan på köpet...

Lance Uppercut
2013-03-26, 13:45
haha, jag tror folk tittar på dig på samma sätt som du tittar på honom bara så du vet ^^