handdator

Visa fullständig version : Träning/vila/träning/träningsvärk


Bryggan
2013-03-23, 16:35
Ok, ok jag ska vara ärlig, jag tycker det är grymt tråkigt med armträning. Ni får tycka vad ni vill men jag tycker armarna hänger med bra iaf. När jag tränar rygg eller bröst avslutar jag alltid med lita halvdana armövningar.
Nu har jag dock varit och jobbat ett tag utomlands och inte kunnat göra annat än lite armhävningar för att aktivera mig på det B&B jag bodde.
Idag var första bröst/mage/triceps på exakt två veckor. På något sätt så hade kroppen även återhämtat sig (deffar) så jag kände mig starkare än på länge. Körde hårt och hade gott om tid, tiden gjorde att triceps fick sig en ordentlig omgång...så pass att det var ett värre tryck än jag någonsin haft i dem. Hade till och med svårt att stretcha ut dem ordentligt.

Nu till min enkla och lite nervösa fråga: kommer jag att kunna röra dem överhuvud taget imorgon eller i övermorgon?

Jag försökte söka ett svar på forumet först men misslyckades.

Tack på förhand

King Grub
2013-03-23, 16:48
Det märker du nog i morgon eller i övermorgon. Spelar väl ingen roll om någon svarar "ja" eller "nej" här. Det påverkar inte hur det blir.

MackeJuve
2013-03-23, 16:50
det märker du nog i morgon eller i övermorgon. Spelar väl ingen roll om någon svarar "ja" eller "nej" här. Det påverkar inte hur det blir.

+ 1

major Pectoralis
2013-03-23, 16:52
hoppas du på placebo?

Bryggan
2013-03-23, 16:52
Nä sant det....får väl meddela hur det blir då.

Stor Hård Ådrig
2013-03-23, 17:45
Nä sant det....får väl meddela hur det blir då.

*popcorn**popcorn*

MackeJuve
2013-03-23, 18:10
Exciting.

Bryggan
2013-03-23, 20:40
Exciting.Nja...

Bryggan
2013-03-25, 14:09
Kan meddela att idag snart 48 timmar senare har jag inte någon speciell träningsvärk. Magen, pattarna och framsidan axlarna känns mer än triceps. 14 dagar är inte tillräckligt lång vila för att få en ordentlig träningsvärk!

PureWhey
2013-03-25, 14:12
Kan meddela att idag snart 48 timmar senare har jag inte någon speciell träningsvärk. Magen, pattarna och framsidan axlarna känns mer än triceps. 14 dagar är inte tillräckligt lång vila för att få en ordentlig träningsvärk!

Skulle jag tro, bara att träna på ett annat sätt än man är van vid.

Fliptones
2013-03-25, 14:50
Skulle jag tro, bara att träna på ett annat sätt än man är van vid.

Det är ju det han har gjort. :)

PureWhey
2013-03-25, 14:58
Det är ju det han har gjort. :)

Står det inget om.

Bryggan
2013-03-25, 15:46
Det som var annorlunda var att triceps fick sig en "värre än vanligt"-duvning. Annars var det nog ganska basic.


Man får ju passa på nu medan man känner lite efter träningarna så idag fick axlarna sig en bättre omgång än vanligt också :).

tråHanärT
2013-03-25, 16:17
hur skapar man en egen tråd?*facepalm*

Bryggan
2013-03-25, 18:19
När du är här..precis här så scrollar du upp och trycker --> "Kolozzeum forum". Efter det så väljer du i vilket "topic" du vill skriva i, tex kosttillskott el deff, viktminskning, etc och klickar på Rätt topic! När du sedan är inne i rätt topic väljer du --> "Ny tråd" uppe till vänster vilket är en röd knapp *bada-bing* = shot!

skierik94
2013-03-25, 21:28
Beror ju på hur pass vältränade armar du har sedan innan. Enkelt beskrivet så kan man ju säga att träningsvärk uppstår då man tränar otränade muskler. Att göra styrkeövningar man gjort många gånger förut ger mycket sällan eller aldrig någon träningsvärk.
www.nattstad.se/erik94

Bryggan
2013-03-25, 21:34
Beror ju på hur pass vältränade armar du har sedan innan. Enkelt beskrivet så kan man ju säga att träningsvärk uppstår då man tränar otränade muskler. Att göra styrkeövningar man gjort många gånger förut ger mycket sällan eller aldrig någon träningsvärk.
www.nattstad.se/erik94Ja precis, det var ett uppehåll på två veckor dock och jag trodde jag skulle känna mycket mer än vanligt men icke...lite kanske.