handdator

Visa fullständig version : Vad äter ni under ätardagarna?


mazzee1
2013-03-22, 23:28
Vad äter ni under ätardagarna? Själv säger jag alltid att jag bara ska äta ren mat men allmänt mycket men det slutar alltid med att jag sitter med godis -,- hahah!

Tips`?

frekar3
2013-03-22, 23:33
Brukar hålla mig till dieten, fram tills efter träningen.
Idag blev det en pizza, 3hg lösgodis, ½ ben & jerrys. Så det blev inget crazy, men likväl tillräckligt för att "bli nöjd" :D

mazzee1
2013-03-22, 23:36
Brukar hålla mig till dieten, fram tills efter träningen.
Idag blev det en pizza, 3hg lösgodis, ½ ben & jerrys. Så det blev inget crazy, men likväl tillräckligt för att "bli nöjd" :D

hahah, jag vill helst hålla mig borta från allt socker har hört att det är bättre med pasta/ris/bröd osv istället för onyttigt socker :D men en ben jerry hade inte suttit fel precis, vad ligger du kcal mässigt? :)

anvihl
2013-03-22, 23:45
Riktigt mycket mer kolhydrater efter träningen. Istället för 70g vägt okokt ris kan det bli 300-400g vägt okokt ris och kanske lite finare kött till(Ryggbiff istället för minutbiff eller nått sånt) och nån lite fetare sås. Har dock inte ätardagar utan ätarmåltider efter mitt markpass och böjpass. Kan gå riktigt överstyr annars.

När jag var yngre kunde det lätt bli 1-2 familjepizzor,choklad,glass,lösgodis,baguetter,läs k,kakor,paj,chips etc kunde bli uppåt 10-15k kalorier utan problem. Fastade då hela dagen efter med endast 20g protein 5 gånger.

mazzee1
2013-03-22, 23:46
Riktigt mycket mer kolhydrater efter träningen. Istället för 70g vägt okokt ris kan det bli 300-400g vägt okokt ris och kanske lite finare kött till(Ryggbiff istället för minutbiff eller nått sånt) och nån lite fetare sås. Har dock inte ätardagar utan ätarmåltider efter mitt markpass och böjpass. Kan gå riktigt överstyr annars.

När jag var yngre kunde det lätt bli 1-2 familjepizzor,choklad,glass,lösgodis,baguetter,läs k,kakor,paj,chips etc kunde bli uppåt 10-15k kalorier utan problem. Fastade då hela dagen efter med endast 20g protein 5 gånger.

OH shit vilken bjässe hahah! 15k kcal.... du måste nog skitit en heeel del asså

frekar3
2013-03-23, 13:30
hahah, jag vill helst hålla mig borta från allt socker har hört att det är bättre med pasta/ris/bröd osv istället för onyttigt socker :D men en ben jerry hade inte suttit fel precis, vad ligger du kcal mässigt? :)

Enligt dieten ligger jag på ca 2750 kcal.
Igår blev det nog 4000-4500 kcal cirka, utan att räkna för mycket på det. :D

Klart att det är "bättre" med pasta/ris/bröd kontra godis (fruktos). Men åh andra sidan så blir det knappast någon större skillnad i det långa loppet (förutsatt att man inte äter dylikt alla dagar i veckan) ;)

Woody R
2013-03-23, 13:43
När jag brukar hamna på några hundra över så är det för att det blivit lite extra kvällsmat, tex flingor till kvargen osv.

TommyAV
2013-03-23, 14:25
Jag har börjat köra en liten ätardag varje fredag nu! Fast det blir iofs bara ett ätarmål istället. Då gör jag alltid 120 gram fullkornspasta med 500 g kycklingfärs. I det har jag alla möjliga sorters goda kryddor, bönmix, chili, vitlök, majs och såklart paprika, lök och champinjoner. Så enormt jäkla gott. Mycket Heinz ketchup och riven ost på det :) Varierar mig mellan nöt/kyckling varannan vecka.

Godfella
2013-03-23, 14:29
Allt som inte är fastskruvat. :D

Bryggan
2013-03-23, 16:47
2100 kcal över igår blev det....hela summan plus lite till i ÖL. 5 liter starköl bälgade jag i mig.